بازدید 8526

کرونا حریف زباله گردها نشد

از هفته گذشته زباله گردی در شهر تهران ممنوع شد اما هنوز هم شاهد فعالیت بسیاری از زباله گرد ها در سطح شهر هستیم. و هیچ نهاد نظارتی جلوی فعالیت آن ها را نمی گیرد.
کد خبر: ۹۶۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 14 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تیترشهر، با وجود اینکه از هفته گذشته در شهر تهران فعالیت زباله گرد ها ممنوع شده است، اما هنوز در برخی از خیابان ها شاهد حضور زباله گردها هستیم. زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در همین رابطه با خبرنگار تیترشهر به گفت‌وگو پرداخت که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص ادامه فعالیت زباله گردها گفت: با انتشار ویروس کووید 19 طبیعتا باید در حوزه مدیریت شهری تمهیدات لازمی فراهم شود تا پیشگیری های لازم از شیوع بیشتر این ویروس صورت گیرد. از همین جهت ما درکمیسیون سلامت و محیط زیست با هماهنگی هایی که با حوزه خدمات شهری و مدیریت پسماند داشتیم، به این جمع بندی رسیدیم که اساسا جدا سازی و تفکیک زباله خودش به عنوان عاملی برای انتقال ویروس می تواند تبدیل شود.

تفکیک زباله توسط پیمانکاران انجام نمی‌شود

وی افزود: بخش نامه ای را معاونت خدمات شهری ابلاغ کردند، و از همه پیمان کاران خواسته شد که زباله های خشک و تر جدا نشود و به صورت درهم جمع آوری شود، در حقیقت این اقدام دیگر با این اقدام دیگر هزینه ای را برای تفکیک زباله ها پرداخت نمی کنند و از طرفی دیگر مشوقی باشد برای اینکه دیگر این اقدام را انجام ندهند و از سوی دیگری ضرری متوجه آن ها نشود.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه در خصوص فعالیت برخی از زباله گردها در این شرایط گفت: پیرو همین موضوع از پیمان کاران خواسته شد که دیگر از طریق کودکان و یا کارگران اقدام به جمع آوری و تفکیک زباله ها نکنند. این دستورالعمل صادر شده و هیچ دلیلی در حال حاضر برای فعالیت آن ها وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: اگر کسی در این شرایط این کار را انجام می دهد، اقدام پر ریسکی انجام داده و اول از همه خودش و بعد اعضای خانواده خودش را در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار می دهد. وا گر مواردی وجود دارد باید حتما گزارش شود تا از اقدام آن ها جلوگیری شود.

برخی فعالیت ها قابل کنترل نیست

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص حضور برخی کارتن خواب ها در بالای سطل های زباله افزود: برخی از اقدامات قابل کنترل نیست، زیرا امکان اینکه بالای هر مخزن نیروی قرار داد وجود ندارد. بیشتر باید اطلاع رسانی انجام شود و به این افراد تذکر داد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهروندانی که این صحنه ها را می بینند باید به فرد مورد نظر تذکر بدهند و از او بخواهند که در این شرایط فعالیت خودشان را متوقف کنند.

این عضو شورای شهر تهران، در پایان گفت: آن بخش از این موضوع که در اختیار مدیریت شهری قرار دارد، کنترل شده و سازکار آن را فراهم کرده اما برخی موارد قابل کنترل نیست.

اما همه می دانند که در حال حاضر یکی از اصلی ترین محیط های خطرآفرین، مخازن سطل زباله هستند و افرادی که به سراغ آن‌ها می روند می توانند به راحتی به چرخه انتقال ویروس کمک کنند، انتظار می رود در شرایطی که این ویروس در تمامی نقاط شهر و کشور وجود دارد، نظارت جدی تر به برخی از این فعالیت ها توسط مسئولان صورت گرفته تا این بحران هرچه زورتر پایان یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل