بازدید 13171
۲

آمریکا مدعی تلاش برای کمک به ایران جهت مهار کرونا

یک مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی است که واشنگتن سعی دارد به ایران برای مهار ویروس کرونا کمک کند.
کد خبر: ۹۶۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 12 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در حالی که دولت آمریکا از هیچ کوششی برای تحریم مردم ایران فروگذار نکرده است یک مقام وزارت خارجه این کشور مدعی است که واشنگتن تلاش دارد برای مهار ویروس کرونا به ایران کمک کند.

«رابرت دسترو» معاون بخش دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب مدعی کمک کشورش به ایران برای مهار ویروس کرونا شد و گفت: در جریان هستم که دولت آمریکا تلاش کرده است کاری برای کره شمالی، ایران و چین انجام دهد. سعی خواهیم کرد تا جایی که می‌توانیم مفید باشیم و کمک کنیم.

این در حالی است که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی را فریب دانست و اظهار داشت: با دلیل و فکت عرض می‌کنم. یک کانال مالی باز کردند که اقداماتی انجام می‌شود؛ ولی محدود است و حتی اجازه نمی‌دهند منابعی که از جاهای مختلف داریم به کانالی که با سر و صدا باز کردند، وارد کنیم. سه هفته است با یکی از این کشورها که منابع مالی در آنجاست در حال صحبت و گفتگو هستیم، ولی آنها تأکید دارند که آمریکایی‌ها مانع این کار هستند و اجازه نمی‌دهند منابع خود ما که در آن کشور است وارد این کانال شود تا در این شرایط از آن استفاده و اقلام مورد نیاز خود را بخریم.

وی با بیان اینکه تا آمریکایی‌ها اقدام عملی نکنند و موانع برطرف نشود این را جز یک حرف گزاف و فریب چیز دیگری نمی‌دانیم، گفت: آنها اعلام کنند تمام راه‌ها برای ارسال اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و ملزومات مورد نیاز باز است و اعلام کنند کجا و چگونه. متأسفانه فقط شعار دادند، علی‌رغم اینکه ادعا می‌کنند اقلام دارویی جزو تحریم نیست، ولی عملاً راه را بسته‌اند و کانال سوئیس را هم که باز کردند، منابع آن کانال محدود است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: درخواست کردیم منابع دیگری در کشورهای مختلف داریم، اجازه دهند منابع ما وارد آن کانال شود، ولی تا الان اجازه ندادند منابعی که متعلق به ما و با پول ملت ماست، وارد کانال شود که از آن برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنیم. سه هفته است که با یک کشور صحبت می‌کنیم که منابع را منتقل کنیم، ولی اجازه نمی‌دهند و اینجاست که عملاً راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
مجید جان
اونها میخواهند ما اعتراف کنیم که آمریکا اجازه نداده یعنی قدرت داره یعنی فرمانش را دنیا اجرا میکند یعنی تا آمریکا نخواهد نمیشودو آمریکا هم زمانی میخواهد که اسرائیل چراغ سبز نشان دهد
جناب موسوی عزیز
ایران درخواست پول داره ولی امریکا میگه فقط دارو و تجهیزات کمک می کنم
خوب معلومه وقتی بگی فقط پول می خوام معلومه یه هدف دیگه داری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها