بازدید 4091

مصرف مشروبات الکلی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند

کد خبر: ۹۶۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 09 March 2020

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شهروندان حتی الامکان از نان‌های بسته بندی شده استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، مریم صالحی اظهار کرد: ویروس کرونا پیر و جوان، مسئول و غیر مسئول نمی‌شناسد و در صورت عدم رعایت اصول و توصیه‌های بهداشتی، هر کسی را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: نباید فکر کنیم که تنها دیگران به این ویروس مبتلا می‌شوند چون بی توجهی و عدم رعایت اصول بهداشتی مهمترین عامل شیوع کرونا است.

وی افزود: درست است که در روزهای پایانی سال و ایام عید قرنطینه خانگی بودن برای اغلب ما سخت است و ممکن است با ماندن مداوم در منزل حوصله اغلب ما سر برود ولی برای حفظ سلامت خودمان و دیگران هم که شده باید از حضور در تجمات و دید و بازدید و حضور در مراکز خرید خودداری کنیم.

این دکتری آموزش ارتقای سلامت توضیح داد: طی این مدت بهتر است تا جایی که امکان دارد خریدهای منزل را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهیم تا میزان خروج از منزل را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند مصرف مشروبات الکلی و دخانیات سیستم ایمنی بدن را پایین آورده و بدن را برای پذیرش این ویروس آماده می کند به همین دلیل باید از مصرف این مواد خودداری کرد.

صالحی تاکید کرد: شهروندان خواب و استراحت کافی را فراموش نکنند چون خستگی، اضطراب و استرس هم زمینه ساز میزبانی بدن از این ویروس است.

وی با اشاره به نگرانی مردم از حضور در نانوایی‌ها و خرید نان گفت: بهتر است تا حد امکان در این روزها مردم از نان بسته بندی شده استفاده کنند و یا اگر نان را نانوایی تهیه می کنند قبل از مصرف دوباره گرم کنند چون ویروس کرونا در گرما مقاومت خود را از دست می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار