بازدید 3697

علت قطعی مرگ پرندگان زنجانی مشخص شد

کد خبر: ۹۶۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 09 March 2020

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان گفت: علت نهایی مرگ پرندگان سار در شهر زنجان مشخص شد.

به گزارش ایسنا،‌ مجید اسکندرپور اظهار کرد: نتایج نمونه‌های ارسالی به دامپزشکی کشور، حاکی از وجود بیماری نیوکاسل و عدم وجود بیماری آنفلوانزا در پرندگان سار تلف شده طی روزهای اخیر در زنجان بود. در حقیقت مشخص شد که علت نهایی و اصلی مرگ پرندگان سار همان بیماری نیوکاسلی است که در همان نخستین مرحله تشخیص داده شده بود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته لاشه‌های تعدادی از پرندگان سار در حوالی پارک میثم و بلوار آزادی شهر زنجان مشاهده شده بود، تصریح کرد: این موضوع منجر به ایجاد دغدغه و نگرانی در میان مردم و مسئولان دامپزشکی شده بود، اما پس از ارسال نتایج آزمایش‌ها، مشخص شد که پرندگان فوق فاقد بیماری آنفلوانزا بوده و علت مرگ آن‌ها بیماری نیوکاسل تشخیص داده شد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان، با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی استان زنجان در همان نخستین روز گزارش تلفات پرندگان احتمال آنفلوانزا را رد کرده بود، افزود: جهت اطمینان خاطر و با توجه به شیوع کرونا شناسایی علت دقیق عامل مرگ پرندگان مذکور در دست بررسی آزمایشگاهی سازمان مرکزی قرار گرفت البته این اقدام زمان‌بر بود و ما منتظر پاسخ سازمان مرکزی بودیم.

اسکندرپور با بیان اینکه بیماری نیوکاسل بیماری رایج و طبیعی در میان پرندگان است، خاطرنشان کرد: این بیماری به صورت متداول در میان پرندگان و حتی در میان طیور صنعتی مشاهده می‌شود و جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار