بازدید 16619
پیمانه اقتصادی؛

طلای سیاه بیشترین کاهش قیمت روزانه در یازده سال گذشته را تجربه کرد/ حذف سه دهک‌ بالای درامدی از یارانه در بودجه ۹۹/ سازمان حمایت: تخلفات را بگویید؛ پول‌تان را برمی‌گردانیم

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارسال اطلاعات همه تراکنش‌های بانکی به سازمان امور مالیاتی، دستور روحانی به همتی برای تامین ارز واردات ماسک و لباس پزشکی، موجودی انبار‌های کشف شده ماسک و لباس پزشکی به کجا می‌روند؟، عرضه ۲۰ هزار تن گوشت قرمز و مرغ منجمد طی روز‌های پایانی سال، خط تولید گوشی‌های سامسونگ به ویتنام منتقل شد و بیشترین افزایش هفتگی قیمت طلا در یازده سال گذشته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 08 March 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارسال اطلاعات همه تراکنش‌های بانکی به سازمان امور مالیاتی، دستور روحانی به همتی برای تامین ارز واردات ماسک و لباس پزشکی، موجودی انبار‌های کشف شده ماسک و لباس پزشکی به کجا می‌روند؟، عرضه ۲۰ هزار تن گوشت قرمز و مرغ منجمد طی روز‌های پایانی سال، خط تولید گوشی‌های سامسونگ به ویتنام منتقل شد و بیشترین افزایش هفتگی قیمت طلا در یازده سال گذشته را در بر دارد.

طلای سیاه بیش‌ترین کاهش قیمت روزانه در یازده سال گذشته را تجربه کرد

پس از اینکه روسیه از پذیرش پیشنهاد کاهش بیشتر تولید برای تقویت قیمت نفت امتناع کرد و اوپک نیز تمامی محدودیت‌های تولید خود را برداشت، قیمت نفت برنت در آخرین روز کاری بازار‌های جهانی، بیشترین کاهش قیمتی در بیش از یازده سال گذشته را ثبت کرد. هر بشکه نفت برنت با ۴.۷۲ دلار کاهش ۴۵.۲۷ دلار فروخته شد که بیشترین کاهش روزانه از دسامبر ۲۰۰۸ به شمار می‌رود و همچنین کمترین قیمت برنت از ژوئن ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴.۶۲ دلار کاهش ۴۱.۲۸ دلار معامله شد که کمترین قیمت از آگوست ۲۰۱۶ به شمار می‌رود و بیشترین درصد کاهش روزانه از نوامبر ۲۰۱۴ را ثبت کرده است. هر دو شاخص نفتی برنت و WTI طی سال جاری میلادی ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

اطلاعات همه تراکنش‌های بانکی به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود

بر اساس بند الحاقی ۹ لایحه بودجه سال ۹۹ که به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس رسیده و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است، بانک مرکزی موظف است تدبیری اتخاذ کند که اطلاعات همه تراکنش‌های بانکی به همراه همه اطلاعات خوداظهاری شده، به صورت فصلی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. اطلاعات ارایه شده توسط اشخاص در ارتباط با اطلاعات اظهار شده قابل استناد است.

حذف سه دهک‌بالای درامدی از یارانه در بودجه ۹۹

دولت در سند دخل و خرج سالیانه که به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد موضوع حذف سه دهک بالای درآمدی را پیشنهاد داد که توسط اعضای کمیسیون تلفیق تایید شد و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد. در بند یک تبصره ١۴ لایحه بودجه سال آینده آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیار‌ها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌گردد، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، با ارایه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. /ایرنا

دستور روحانی به همتی برای تامین ارز واردات ماسک و لباس پزشکی

حسین مدرس خیابانی از دستور صریح رئیس جمهور به بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز واردات ماسک و لباس پزشکی خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور در دستوری صریح، بانک مرکزی را مکلف کرده تا بدون قید و شرط، ارز مورد نیاز واردات ماسک و لباس پزشکی را تأمین نماید که بر این اساس، فراخوانی از سوی وزارت صنعت به واردکنندگان ارسال شده تا از تمام توان خود برای تأمین این دو قلم کالای ضروری مورد نیاز شبکه درمانی کشور، استفاده نمایند. به گفته قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، با دستور صریح رئیس جمهور به بانک مرکزی، اولویت اول تخصیص ارز کشور هم اکنون به تأمین ارز مورد نیاز واردات ماسک و لباس پزشکی تغییر یافته است. /مهر

موجودی انبار‌های کشف شده ماسک و لباس پزشکی به کجا می‌روند؟

قائم‌مقام وزیرصمت در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه موجودی انبار‌های کشف شده ماسک، لباس پزشکی و دستکش چه سرنوشتی پیدا کرده و در کجا توزیع خواهند شد، گفت: موجودی انبار‌های کشف شده به صورت کامل، صورتجلسه شده و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرند. مدرس خیابانی تاکید کرد: هیچ یک از انبار‌های نگهداری اقلام پزشکی در حاشیه امن قرار ندارند و امروز، بزرگترین تمرکز و کار نظارتی دستگاه‌های ناظر و اطلاعاتی کشور، شناسایی مراکز نگهداری و احتکار ماسک و اقلام پزشکی است.

عرضه ۲۰ هزار تن گوشت قرمز و مرغ منجمد طی روز‌های پایانی سال در کشور

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: ستاد تنظیم بازار مصوب کرد ۱۰ هزار تن گوشت گوساله منجمد و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد در روز‌های پایانی سال از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای، سازمان میوه و تره بار، تعاونی‌های مصرف اتکا، فرهنگیان، امکان، تعاونی‌های مصرف محلی و ادارات سراسر کشور توزیع شود.

بیشترین افزایش هفتگی قیمت طلا در یازده سال گذشته

از آنجایی که شیوع جهانی ویروس کرونا چشم انداز رشد اقتصادی را تیره کرد و سرمایه گذاران را به سوی دارایی‌های امن سوق داد، قیمت طلا در آخرین روز معاملات بازار‌های جهانی بیش از یک درصد رشد و بیشترین افزایش هفتگی از ماه ژانویه ۲۰۰۹ را ثبت کرد. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۱.۶۰ دلار افزایش ۱۶۷۳.۸۳ دلار فروخته شد. طلا تا ۱۶۸۹.۶۵ دلار نیز بالا رفت که بالاترین رقم از ژانویه ۲۰۱۳ به شمار می‌رود. قیمت طلا طی هفته گذشته حدود ۶.۳ درصد افزایش یافت.

خط تولید گوشی‌های سامسونگ به ویتنام منتقل شد

سامسونگ که در روز‌های اخیر تحت تاثیر گسترده ویروس کرونا در کره جنوبی مجبور شده کارخانه‌های خود را در شهر‌های گومی و دئگو در این کشور تعطیل کند، حالا اعلام کرده که می‌خواهد بخشی از خط تولید گوشی‌های هوشمند خود را به ویتنام منتقل کند تا بدین ترتیب به ثبات بیشتری در تولید و عرضه به بازار‌های جهانی موبایل دست پیدا کند. طبق گزارشی که در فایننشال تایمز آمده، قرار است بخشی از خط تولید این شرکت با ظرفیت ساخت حدود ۲۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند جدید و پرچم‌دار در ماه به کارخانه‌ای در ویتنام منتقل شود. این شرکت کره‌ای در این خصوص خاطرنشان کرده است، به منظور کاهش تاثیر و تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا در فعالیت و تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ، قصد داریم بخش کوچکی از خط تولید خود در کارخانه شهر گومی کره جنوبی خود را به ویتنام انتقال دهیم تا بتوانیم بدین ترتیب به نیاز‌های مشتریان و کاربران خود بهتر پاسخ داده و سهم خود را در بازار‌های جهانی از دست ندهیم.

سازمان حمایت: تخلفات را بگویید؛ پول‌تان را برمی‌گردانیم

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا، با آژانس‌های متخلفی که از عودت وجه تعیین شده به مسافران خودداری کنند یا مسافران را جریمه کرده باشند، برخورد می‌کنیم و پول مسافران را برمی‌گردانیم. به گزارش ایسنا، سید جواد احمدی اظهار کرد: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت پرواز‌های داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند نسبت به استرداد وجه بلیت مسافران به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود: به دنبال اقدامات نظارتی و بازرسی‌های انجام شده از سایت‌های فروش بلیت هواپیما و نیز حسب شکواییه‌ها و گزارش های شاکیان خصوصی مشخص شد، مسافران زیادی پرواز‌های خود را کنسل کردند و ضمن مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی خواستار عودت وجه بلیت خود شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که آژانس‌های مسافرتی برخی شرکت‌ها از این کار خودداری کرده و برای لغو بلیت سفر‌ها از مردم جریمه دریافت می‌کنند که این امر موجب نارضایتی مسافران و سردرگمی آن‌ها شده است.

احمدی در این باره متذکر شد با توجه به شرایط به وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن، این شرکت‌ها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیت به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام کنند. طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاون این سازمان تاکید کرد که رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانس‌های مذکور الزامی است و تحت هیچ شرایطی دفاتر اجازه کسر جریمه از مسافران را ندارند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
کفگیر دولت ته دیگ را سوراخ کرده به خاکستر رسیده

تحریم ها مبارکتان باد ای دولتمردان و ای مجلس

شما با امضای برجام عملا گند زدید به کشور

شما حتی سواد خواندن و تجزیه و تحلیل و تفسیر و ترجمه ی فکت شیت را هم نداشتید و چشم بسته همه چیز را امضا کردید و الان به جان ملت افتاده اید .

اصولگراها و اصلاحطلبان کشور را به پرتگاه نابودی برده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
تقصیر دولت بود که هر چی درآمد از طرف برجام بود رفت توی شهرهای زیرزمینی؟ تازه منتظرند تا تحریم تسلیحاتی هم برداشته بشه تا اون یه ذره ته مونده خزانه هم خرج تجهیزات نظامی بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
درآمد؟؟ الان ۶ ساله مملکت رو تعطیل کردن با وعده خیالی برداشتن تحریمها!! اگر وعده دولت شدنی بود و محقق می شد صد تا شهر زیر زمینی هم مشکلی برای اقتصاد کشور ایجاد نمی کرد. چرا هنوز نمی خواهید عذرش را بخواهید؟!!
کفگیر دولت ته دیگ را سوراخ کرده به خاکستر رسیده

تحریم ها مبارکتان باد ای دولتمردان و ای مجلس

شما با امضای برجام عملا گند زدید به کشور

شما حتی سواد خواندن و تجزیه و تحلیل و تفسیر و ترجمه ی فکت شیت را هم نداشتید
چرا از سازمانهای بزرگ و ثروتمند و کارخانجات دولتی و متمولان مالیات نگیرند ؟؟

بنجولسازان ایران خودرو و سایپا
آستان قدسی ها
پزشکان
وکلا
بساز بفروش ها
دلالان
واردکنندگان کالا
ملاکان
فروشگاههای زنجیره ای برخی دولتمردان
مگا مال ها

چرا فقط به مردم بدبخت و کم درآمد باید سختگیری بشه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
اصلی رو جا انداختی که تمام نهادهایی که اسم بردی روی هم یک درصد میشن
پارازیت های روی امواج ماهواره ها زیاد شده . قویتر از هر زمانی که تابحال دیدن بودیم

سیستم دفاعی شهروندان را آنقدر ضعیف کنید تا تعداد قربانیان به هزاران نفر افزایش یابد !!!

کار دیگری از دست شما برنمیاد .
دراین شرایط که ایران در تحریم نفتی قرار دارد اقدام روسیه باعث کاهش قیمت نفت شد ودرامد اندک ایران از فروش ناچیز نفت بیش از پیش کاهش یافت. در طول تاریخ خیانتهای روسیه همیشه به ایران ضربه زده. قابل توجه روسیه پرستان..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
مرگ بر روسیه خائن
ای سپاهی ها بسیحی ها تندروها چشمتوتو باز کنید
اگر امریکا از روبرو حمله میکنه روسیه کثیف از پشت خنجر میزنه
قضیه اس۳۰۰ رو فراموش نکنید
این نشون میده فقط خودمان میتونیم به داد خودمان برسیم امید به شرق غرب فایده نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
به غرب فایده داره ولی به شرق خیر !!!!!
اقدام مسیولان
دست روی دست گذاشتن
سپردن کارها به خدا و استراحت در دفتر کار و اخیرا در منزل
بیخیال دنیا شدن
نسبت دادن کلیه نواقص و مشکلات به آمریکا
تبرئه روسیه و چین
و اینها همه کلامی است
سعدی علیه رحمه فرمود به عمل کار برآید به سخن دانی نیست
خوبه ما به نفت وابسگیمون کم شده وگرنه بیچاره بودیم به نفع چین بازم امریکا ضرر کرد
خیلی جالبه شعار نه شرقی نه غربی دوران انقلاب خیلی وقته فقط به نه غربی تغییر کرده و شرقی هم برامون تره هم خورد نمیکنه
شدیم از این جا رونده از اونجا مونده
روسها وجینی ها جز نکبت وبدبختی ارمغانی برای ایران ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
در عوضی بودن وخائن بودن انها که شکی نیست مهم این هست که مسئولینمون چرا غش میکنند توبغل این خدا نشناس ها
بزرگترین تخلفی که همه بر اون وقوف دارند و دراین روزها تجربه داشتن و اگه شما بر ان اگاه نباشید لازم خواهد بودکه کلا سازمان حمایت از صفحه سازمانهای کشور حذف شود
در این روزها استفاده از دستکش لاتکس برای جلوگیری از الودگی کرونا لازم و چه بسا واجب شرعی باشد و اما جنایت بزرگ داروخانه ها (یا هر مقصری که در مسیر تولید تا مصرف کننده باشد) اینست که دستکشهای بسته بندی ۱۰۰ عددی را که قیمت شرکت حریر برای توزیع زیر ۳۰ هزار تومن بوده, باز شده و بصورت فله ده عددی که خود نشانه عدم بهداشت و احتمال الوده شدن درزمان فله سازی هست به قیمت جفتی هزار و در بعضی داروخانه ۱۵۰۰ تومن یعنی با ۷۰% الی ۱۵۰% گرونتر فروخته میشه اونم از طرف صنفی که مدعی سلامت مردم هستند
سند : همه داروخانه های منطقه یک, اگرنه شما ادرس بدید کدوم داروخانه دستکش لاتکس بازنشده قیمت حقیقی میفروشند? مردم مراجعه کنن و دستکش غیر الوده بهداشتی بگیرند که خیالشان راحت باشدکه توسط یه الوده فله نشده و الوده نستند
الکل موجود نیست ولی ضد عفؤنی کننده با ۷۰% الکل با قیمت ۳۷ هزار تومن تو همه داروخانه ها هست
اگه این مدیریت بحران هست کاش اصلا مدیریت نداشتیم
در اقتصاد قانون عرضه وتقاضا بعنوان یک اصل کلیدی حرف اول را میزند ،کسانی که در رده های مختلف اقتصادی وبرنامه ریزی وبودجه بندی اگر به ات توجه نکنند حتما با دشواریهای فزاینده ای در پیشبرد برنامه های خود روبرو خواهند شد ،خام فروشی وتک محصولی بودن، عامل بدبختی وبلای جان خیلی از کشورهای دارنده نفت وگاز شده است ،وزمانیکه درامدها محدود ودزدی واختلاسها وسوء مدیرت هم در کنارانها باشد دیگه فاجعه است
اشتبهات مسئولان فعلان ایران را عذا دار کرده عدم اعلام دور هنگام توسط رسانه ها و قرطینه نکردن شهر قم و کسترش کرنا به کل استانهای ایران دگه مردم فکر زنده ماندن هستند نه بفکر سیاست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
قرنطینه روشی قرون وسطایی است و ناکارآمد. فعلا چون دانش و تجربیات ایران طبق گفته نماینده بهداشت جهانی به سایر کشورها منتقل نشده اونا از این روشهای منسوخ استفاده می کنند.
پولتان رابرمیگردانیم!!کلی خندیدم
الان اگه یه نفر کلیپ بدون روسریشو میذاشت تو شبکه دو سوته هرجای ایران بود پیداش میکردن.اما تو پیدا کردن انبارهای بزرگ تجهیزات پزشکی موندن. مگه اینکه...
بله! باهم دستشون تو یه کاسه باشه
طلا به سرعت به ۲۰۰۰ دلار در حرکت است در بحرانهای جهانی فقط طلا از اسیب در امان است.
روحانی قبل ولخرجی بیاد حساب کنه چقدر موجودی داره.این ناهمانگی ها خیلی تابلو هست چند وقت دیگه میگن اضافه واردات باعث فاسد شدن و این چرندیات.الان هدف خالی کردن صندوق توسعه ملیه.
اگر بجای روسیه عربستان سعودی تولید را افزایش داد و قیمت نفت پایین آمده بنظر شما سرمقاله کیهان چی نوشته
چرا دولت تعریف دقیقی که قابل تفسیر نباشد از دهکها ارایه نمیکند ،و یک خود اظهاری دیگری بعد از هفت سال انجام نمیدهد
بلي
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست