بازدید 93967

۸ نکته جدید و جالب توجه در آمار شیوع ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

احتمالا در این روز‌های کرونایی، از زبان بسیاری از مسئولان شنیده‌ایم که ویروس کرونا، مرگبارتر و کشنده‌تر از آنفلوآنزا نیست؛ گزاره‌ای که سازمان بهداشت جهانی در ساعات اخیر آن را مردود دانست و تاکید کرد که ویروس کرونا از نظر آماری، کشنده‌تر از آنفلوآنزای فصلی بوده است. این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد موارد ابتلای گزارش شده در جهان، ۱۷ برابر موارد آن در چین بوده است.
کد خبر: ۹۶۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲ 07 March 2020
تابناک اجتماعیبگذارید همین ابتدا یک نکته را تاکید کنیم؛ اینکه منظورمان از «جدید»، اتفاقاتی است که تا در ۲۴ ساعت منتهی به تنظیم این گزارش یعنی تا ساعت ۰۳:۳۰ بامداد شنبه (۱۷ اسفند ۹۸) به وقت ایران، معادل ساعت ۰۰:۰۰ به وقت گرینویچ ـ که شروع روز جدید در تقویم میلادی است ـ به وقوع پیوسته و شامل به روزرسانی‌های آمار بعد از آن نیست!

به گزارش «تابناک»؛ در روز‌هایی که اغلب ایرانیان قرنطینه خودخواسته را بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای جدید و بیماری ناشی از آن یعنی کووید ۱۹ یافته، بعضی از هموطنانمان، مجبور به حضور در محل کار هستند و برخی ترجیح داده اند فرصت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را به شروع سفر ماجراحویانه گره بزنند؛ تقریبا نیمی از کشور‌های کره خاکی با چالش‌های ریز و درشتی مواجهند که رهاورد شیوع گسترده و سریع ویروس نوپدید است.


یک- ۹۷ به علاوه یک

بر اساس آمار‌های سازمان بهداشت جهانی، تاکنون ۹۷ کشور جهان رسما با کووید ۱۹ دست به گریبان شده‌اند و افزون بر این کشورها، یک پهنه خشکی از نوع فلزی هم با ویروس کرونای جدید درگیر شده و تلفات داشته است؛ منظور کشتی کروز تفریحی با نام «شاهزاده خانم الماس» (Diamond Princess) است که تست ۶۹۶ تن از سرنشینانش مثبت بوده و ۶ تن از ایشان جان به جان آفرین تسلیم کرده‌اند.


دو- ۱۸ به علاوه یک

بر اساس آمارها، تاکنون کووید ۱۹ در هجده کشور و آن کشتی تفریحی (که نامش یکی از کابوس‌های بزرگ این روز‌های مردم ژاپن، کره جنوبی و چند کشور دیگر را رقم زده)، قربانی بر جای گذاشته است. البته مبنای این آمار، گزارش‌های رسمی است وگرنه کیست که نداند شمار کشور‌هایی که این ویروس در آن‌ها جان گرفته، بیش از اینهاست!


سه- رتبه ۱ ایتالیا

در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۰۷ تن در نقاط مختلف کره خاکی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. افرادی که حتما می‌دانید ۱۷ تن از ایشان از جمله هموطنان ما بودند و از ۹۰ تن دیگر، ۴۹ تایشان شهروندان ایتالیا محسوب می‌شدند. کشوری اروپایی که بحران کرونا در آن با سرعت در حال پیشرفت است و بر اساس گزارش ها، کانون شیوع این ویروس در اروپا و حتی قاره‌های دیگر است.
 
۸ نکته جدید و جالب توجه در آمار شیوع ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

چهار- ۹ کشور اولین
کاستاریکا با زنی که از سفر نیویورک (آمریکا) به کشورش بازگشته بود، کلمبیا با دختر جوان دانشجویی که از میلان به میهنش بازگشته، توگو با زنی ۴۲ ساله که اخیرا از سفر به کشور‌های بنین، آلمان، فرانسه و ترکیه به کشورش بازگشته، پرو با مرد جوان ۲۵ ساله‌ای که اخیرا به کشور‌های اسپانیا، فرانسه و جمهوری چک سفر کرده، اسلواکی با بیمار ۵۲ ساله‌ای که سفر نکرده، اما پسری دارد که اخیرا از ونیز (ایتالیا) بازگشته، کامرون با توریست فرانسوی ۵۸ ساله‌ای که دست کم یک هفته پیش به این کشور وارد شده، صربستان با شهروند ۴۳ ساله اش که اخیرا بوداپست (پایتخت مجارستان) رفته، واتیکان یعنی یکی از کشور‌های متفاوت کره خاکی در قلب ایتالیا و بوتان یا همان پادشاهی بوتان که پیرمرد ۷۶ ساله آمریکایی از هند به آن سفر کرده و تستش مثبت شده، ۹ کشوری هستند که در ۲۴ ساعت اخیر به صف کشور‌های درگیر با کووید ۱۹ افزوده شده و احتمالا ویروس جدید کرونا برایشان معنا و مفهوم متفاوتی یافته است.

پنج- رکورد ایرانی
در آمار‌های جهانی مربوط به ابتلا به ویروس کرونا در جهان در ۲۴ ساعت گذشته، یکجا نام ایران به شدت پررنگ‌تر از نام دیگر کشورهاست؛ آنجایی که شمار مبتلایان جدید به کووید ۱۹ در کشورمان ۱۲۳۴ تن ذکر شده است. عددی بسیار بزرگ که قابل قیاس با ۷۷۸ ابتلای قطعی در ایتالیا، یا ۳۰۹ مورد مثبت جدید در کره جنوبی، یا ۲۳۰ ابتلا در فرانسه نیست. بد نیست بدانید چین با ۱۴۳، آلمان با ۱۲۵، اسپانیا با ۱۱۹، آمریکا با ۹۸، سوییس با ۹۴، بلژیک با ۵۹، ژاپن با ۵۶، انگلیس با ۴۷، هلند با ۴۶ و سوئد با ۴۲ مبتلای جدید، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.


شش- تداوم ۲ رتبه سومی ایران

پس از آنکه در بروزرسانی آمار در روز ۵ مارس، ایتالیایی‌ها در تعداد جان باختگان کووید ۱۹ از ایران پیشی گرفتند و بعد از چین، دومین کشور از نظر تعداد کشته لقب گرفته و ایران را به رتبه سوم سقوط دادند، این روند در ۲۴ ساعت اخیر ثابت ماند تا چین با ۳۰۴۲ و ایتالیا با ۱۹۷ فوتی رتبه اول و دوم را داشته باشند و ایران با ۱۲۴ جان باخته در رتبه سوم بماند. جز این، رتبه سوم کشورمان از نظر شمار مبتلایان هم با رکوردشکنی ذکر شده در بند پنج، پابرجا ماند تا چین صدرنشینِ به ظاهر ابدی باشد، کره با ۶۵۹۳ مبتلا رتبه دوم را داشته باشد و بعد ایران و در ادامه ایتالیا قرار داشته باشند که رقابت تنگاتنگی با هم بر سر رتبه سوم دارند!

 

۸ نکته جدید و جالب توجه در آمار شیوع ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته


هفت- ۱۰۰ هزارتایی

حتما دیده‌اید که برخی چهره‌های مشهور اینستاگرامی با رسیدن دنبال کنندگان شان به اعداد بزرگ، جشن می‌گیرند و اعلام می‌کنند که فلان قدر کا (K که مخفف کیلو یا همان هزار است؛ به عنوان مثال ۱۰ کا یعنی ده هزار) دنبال کننده دارند. اگر برایتان سوال شده که ارتباط این مطالب با ویروس کرونا چیست، بد نیست بدانید که در ۲۴ ساعت اخیر کرونا از مرز ۱۰۰ هزار مبتلای قطعی عبور کرد؛ صد کا شدن ویروسی که به سرعت در حال شیوع در سراسر جهان است تا جایی که دو هفته و نیم قبل ایران ۲۸ مین کشوری بود که این ویروس رسما در آن شناسایی شد و حالا شمار کشور‌های درگیر با ویروس کرونا به حدود یکصد کشور رسیده است.

هشت- عقب نشینی WHO
احتمالا در این روز‌های کرونایی، از زبان بسیاری از مسئولان شنیده‌ایم که ویروس کرونا، مرگبارتر و کشنده‌تر از آنفلوآنزا نیست؛ گزاره‌ای که سازمان بهداشت جهانی در ساعات اخیر آن را مردود دانست و تاکید کرد که ویروس کرونا از نظر آماری، کشنده‌تر از آنفلوآنزای فصلی بوده است. تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس این سازمان با تاکید بر سبقت رفتن کرونا از ویروس مرگبار آنفلوانزا، از درک نکردن خطر «کووید ۱۹» در برخی کشور‌ها گلایه کرد و گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد موارد ابتلای گزارش شده در جهان، ۱۷ برابر موارد آن در چین بوده است.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۵
امریکا باید تحریم نفتی ایران رو برای 2 ماه تعلیق کنه تا بتوانیم منابع مالی لازم برای مقابله با کرونا رو پیدا کنیم. واقعا داره ظلم میکنه به 80 میلیون ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
باشه داداش خودشو ناراحت نکن بهش میگم
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فرض کن برداره و ما نفت بفروشیم فکر کردی هیچیش هزینه مبارزه با کرونا میشه سال ها پول نفت بوده الان ما حتی حداقل امکانات مبارزه با این بیماری نداریم برادر من اینجا ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
جالله بین کشورهای اروپایی ایتتلیا مه شباهت های ظاهری و رفتاری زبادی با ما دارند پیشرو در کرونا اند
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اتفاقا در کاخ سفید الان جشن گرفته اند . کرونا برای تحریمهای آمریکا ، حکم کاتالیزگر را دارد تازه اگر به نظر برخی که می گویند گسترش عجیب و غریب کرونا در چین و ایران کار آمریکا است , کاری نداشته باشیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
با تشکر از همدردی شما ولی احتمالا ترامپ به شما هم بگه نه مرسی
اون داره کیف میکنه مگه نمیبینی تمام رسانه هاشو حالا با این ویروس به جون روحیه مردم ایران انداخته
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
شماها هم همیشه همه چیزو سیاسی میکنید و دنبال گرفتن ماهی از اب گل آلود هستید تمام کارخونه های ماسک و الکل سازی داخلی هستن ساخت الکل و ماسک هم نیاز به متریال پیچیده ای نداره برای کرونا دارو هم که وجود نداره پس ساخت قرص مسکن هم که پیچیده نیست پس منابع مالی آزاد بشه میخواهی باهاش چیکار کنی؟ ر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اونها هم میگن شما باید از سیاستهای خودتون دست بردارید برای دو ماه!
حق با کدومه!!
چرا فقط انتظار داریم بقیه با ما مدارا کنند ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
یعنی از اسید کره گرفتی!!!
از کی تا حالا پول نفت خرج خود مردم ایران شده که حالا بشه؟
مهدی
| United Arab Emirates |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تجربه ثابت کرده که حتی پس از رفع تحریم ها پولی برای ایران نمیمونه.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
یکی از مقامات آمریکا گفته آخ جوون! کرونا کاری با ایران کرد که ما با تحریم نتونستیم انجام بدیم
جلوی صادرات غیرنفتی ایران را گرفت
حالا شما می گید بیاد تحریم را ور داره
یعنی تاحالا واقعا نفهمیدیم که اینها دشمن ملت ایرانن؟
یک بیمارسرطانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
امریکا با همه تحریمهای ظالمانه اش دارو را ازتحریم معاف کرده ولی وزیرنمکی خودمان از سال قبل که وزیرشده برای تامین منافع شرکتهای رفقا وشرکا واردات دارو رااکیدا ممنوع کرده .منظور اینکه مسئولان وجوددارند که 100 برابر به ملت ظلم میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دوست عزیز با توچه به بحران پیش آمده الان نفت تو دنیا کشتریش را از دست داده، نمی بینی جلسه اوپک بود برای کاهش تولید نفت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تحریم برداشته بشه اون منابع طرم مردم ایران نمیشن و برای مردم هیچ فرقی بین بودن و نبوذدن تحریم ها نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تازه الان داره ظلم میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
منابع مالی وجوددارد جیب ها گشاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دراین شرایط مسئولین کشورمون پیشنهاد ارسال کمکها و تجهیزات درمانی و بهداشتی امریکارا رد کرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فکر میکنید مشکل تحریم خارجیه ؟ آقا یا خانم ناشناس ؛ یک ایرانی کاشف الکل بود و امروز الکل برای ضد عفونی یا وجود ندارد و یا به دست مردم نمیرسد.
بالاتر از تحریم بی فرهنگیست که در تمام سطوح جامعه موج میزند.از معاون وزیر گرفته تا پرستار ونماینده مجلس و مردم جان باخته اند ولی احتکار ،رانت و چیزهایی که با جان مردم بازی میکند همچنان جولان میدهد. حتی یک مورد از موارد کشف شده هم به دست پرستاران و مردم نمیرسد.در واقع و در وهله اول تحریم قداره بندان مدرن داخلی هستیم.
عده ای هم با رفتن به مسافرت به شیوع بیماری کمک میکنند.اینها را هم آمریکا باید حل کند ؟
وقتی همه ما از مسئول گرفته تا مردم عادی کمر همت بسته ایم که در حد وسعمان به همدیگر و کشور ظلم کنیم چه انتظاری از دیگران میتوان داشت؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بزرگوار سالهاست نفت میفروشیم کجا خرج شده چرا ما زیرساخت بهداشتی مناسب برای مواقع بحرانی نداریم چرا فکر و برنامه ریزی برای روزهای بحران نشده بود الان نفت هم بفروشیم میره کشورهای دیگه اینجا خرج نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بی ربط میگی.آمریکا پیشنهاد کمک ارائه داد ولی مسئولین بخاطر اینکه فقط به فکر سیاست بازی خودشان هستند آنرا نپذیرفتند.ضمنا مشکل از تحریم نیست.چرا که الان کمکهای دیگر کشورها که رسیده، پس کجاست؟،سوء مدیریت و احتکار در داخل است که باعث گسترش ویروس شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چی میگی؟ خودش کرونا رو ساخته و فرستاده ها ؟ جنگ بیولوژیک همینه دیگه
حسین
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
درسته بهترین موقع است که آقای ظریف بره و یه چند گل دیگه برامون بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
این منفی دهندگان فازشون چیه ؟
قصد خودکشی دارن ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
ماشاء الله تو این سایت کم فعال آلبانی نشین نداریم.
تعداد قربانیان کرونا در کشورهای مختلف بستگی به مدیریت بحران داشته و به درمان یا دارو کمترین ربط را دارد

در ایران ، ایتالیا و حتی کره جنوبی ثابت شد مدیریت بحران در پایین ترین ردیف های جهان قرار دارد !!!!

به کادر درمانی هیچ کشوری نمیتوان ایراد گرفت چون درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد مگر رعایت بهداشت در کنار اطلاع رسانی و کنترل و مدیریت جمعیتی که به لطف وجود مسئولان ناکارآمد با ملاحظات سیاسی خاص هیچکدامشان در ایران اجرای موفق نداشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
و به لطف اون شهروند عوضی که علی رغم تاکید مسئولان بهداشتی داره سفر میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
خیلی دوست دارم بدونم اون بابایی چند شغله که با روپوش دکتریش همان روزهای اوی امد گفت کرونا در قم استیبل شده و نگذاشنپت قم قرنطینه بشه حالا کجاست و هیچ کس هم جرات نمی کنه سراغش رو بگیره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
مدیریت بحران داره میگه مسافرت نرین اما مردم ول کن سفر به شمال کشور نیستند، داره میگه تا جایی که ممکنه از منزل خارج نشین باز هم این ملت بی خیال نمیشن و...
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بچه استدلالی برخی شهرها از جمله قم را قرنطینه نمی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
به لطف اونهایی که در قم هنوز لجبازی می کنند با علم و دانش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تجربه ثابت کرده مردم ما باید زور بالاسرشون باشه تا رعایت کنن وگرنه جاده چالوس ترافیک میشه
ناسناس 8:11 عزیز مگه در زمان امضای برجام که کلی از پول های بلوکه شده ایران آزاد شد چیزی به مردم بدبدخت ایران رسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
یله. کنترل تورم روی۱۵ درصد. بمدت۴ سال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
علت تحریم ها به رسمیت نشناختن موجودیت دولت اسراییل در اراضی 1948 و حمایت از گروه مقاومت اسلامی لبنان است وگرنه موشک و هسته ای رو که هند و پاکستان و ... هم دارند و موشک و هسته ای علت تحریم ها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بابا شما خیلی پرتی. یعنی به جای تولید و کارآفرینی وتوسعه زیرساخت ، تورم روی 15 درصد موند. پس اگه اینطوری باشه برای حکومت کردن باید همه دنیا رو بریزن جلو پای دولت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اگر برجام نبود به جایی این که الان در دو سال اخیر تورم روی 40 تا 50 برگردد در کل این شش سال این طور می بود. اونوقت دلواپسان متوجه می شدند یک من ماست چقدر کره میده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
وقتی تو محتاج دیگرانی برای کنترل تورمت پس دیگه شاخ و شونه کشیدنت چیه اگرم خیلی گنده ای که به دنیا نیاز نداری بشین و خودت مشکلاتت حل کن از مورچه کوچکتریم ادعامون اندازه 100تا فیل
ناشناس
| Czechia |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بله داداش رسيد...مگه قرار بود بيان زنگ در خونت رو بزن اسكناس دلار بشمرن بهت بدن
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ندن بهتره
حسین
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دوست گرامی و نازنین محض اطلاعتون وقتی به شما بگن این اتاق پر از پول مال شماست ولی کلیدش رو بهتون نمیدین شما با پولای توی اتاق کاری نمیتونین انجام بدین ، متاسفانه به علت اینکه مردم عزیز مثل شما حاضر نبودن حتی یک بار از روی برجام بخونن یا فکر میکردن همه ی منتقدای برجام یه سری عقده ای هستن، این تفکر وجود داره که برجام دسترسی به منابع مالی بلوکه شده ی ایران رو داد، در حالی که ما تحریم چرخه ی دلار بودیم و برداشته نشد و پولامون رو هم هیچوقت بهمون ندادن گفتن میتونین به جاش کالا ببرین که خوش خیالایی مثل وزیر سابق راه رفتن قرار داد با شرکت های هواپیمایی بستن که مثلا صد تا بویینگ نو بگیرن که نهایت دو تا بویینگ مرجوعی سایر کشور ها رو بهمون دادن بقیه اشم ندادن و زدن زیر برجام، واقعیت برجام این بود که نهایتا خود رییس جمهور گفت ما مجبوریم با هواپیما و گونی دلار بیاریم کاری که همین الانم دارن انجام میدن! برجام این بود. الانم همچنان یه طرفه توشیم به خاطر اینکه نون دولت تو برجام و اگر از برجام خارج بشه همون یه ذره اعتباریم که براش باقی مونده پیش کسایی که فکر میکنن این توافق خیلی توافق برازنده ای بوده ، از بین میره.
چین 23 روز (از روز 28ام تا روز 50 ام شیوع) آمار ابتلای بیشتر از 1400 ابتلا در روز ثبت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چین بیست برابر ایران جمعیت دارده. چین اولین کشور درگیر با کرونا بود و تجربه جهانی وجود نداشت. بیشتر از 90 درصد مبتلایان در چین محدود به یک شهر ووهان بود ولی در ایران از بس مدیریت بحران قوی است در تقریبا همه استانها کرونا داره تاخت و تاز می کنه. واقعا می توانید هیچ دولتی را بهتر از دولت ما در کنترل بحران نام ببرید؟!
البته ناگفته نمونه كه آمار برخي از كشورها من جمله ايران ، واقعي نيست و نمي شه روش حساب كرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ترکیه کجاست یعنی یک نفر هم نداره !!!!!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فقط دنبال خود تحقیری هستی!!! حالا نیست آمار بقیه کشورها درسته. دست بردار از این چرندیات.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
شما میشه بفرمائید آمار کدوم کشور راسته که ماله ایران آمارش راست باشه ... عزیزم مشکل اینجانست دروغگویی در سیاست امری رایج و عرف شده و این مخصوص ایران نیست و همه دنیا اینطوری شده فقط اونها بلدن چطور با تبلیغات دروغاشون رو پنهان کننن ما نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
از ماهواره شنیدی ناقلا ؟
حالا چه فرقی میکنه فوت شده ها از کدوم کشور بودن؟ چرا انقدر افکارتون بسته و محلی هست؟؟
۱۲۳۴ یا بهتر بگیم یک دو سه چهار وزیر می خواسته رمزش بنویسه؟؟؟؟ ملت چی فرض کردین؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
این ملت همه چیز دان هم پدر ما رو در آوردن! ول کن دیگه بشین تو خونه ات اینقدر نق نزن
یک صفحه در سایت ایجاد کنید برای نظرات ازاد راجع به این بیماری و فقط مردم نظرات شان و پیشنهادهای خود را در مورد این بیماری بزنند و گروههای پزشکی انها را بررسی کنند تا شاید واکسن ان سریع تر تولید شود مثلا سوالاتی برای من است مثل:
۱- ایا در اثر شیوع این بیماری پدندگان و حیوانات هم در ایران مبتلا به ان شده اند؟گزارشی از مرگ‌و میر دام و طیور و یا پرندگان در اثر این بیماری گزارش شده؟
۲-گروههای پزشکی برای جلوگیری از ابتلا و یا افزایش ایمنی بدن ها چه طرح هایی را پیشنهاد
۳- ورزش و پیاده روی و یا دوچرخه سواری توصیه میشود یا نه؟
۴- میکروب و ویروس این بیماری در هوا میماند یا ازبین میرود و ادم با خیال اسوده میتواند در یک پارک پیاده روی کند ؟
۵- دمای سازگاری ویروس از منفی چند تا مثبت چند است؟
و هزاران سوال دیگر و گروه پزشکی سایت تان داشته باشد و خیلی با نظر باز و سعه صدر سوالات را جواب دهند بعد خواهید دید ان صفحه سایت تان یک بانک اطلاعات عمومی راجع به این بیماری شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بیش از سه ماه برای اینکار وقت داشتند ونکردن نهایت کار شستن دست وبیخیالی رو ترویج کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ایران از لحاظ علمی در سطحی نیست که واکسن موثزی برای این بیماری پیش از کشورهای پیشرفته تولید کند. بروید دعا کنید آنها کاری کنند. وگرنه اینجا فقط امید به اسفند دود کردن و روغنمالی است.
واقعا باورم نمیشه کار مملکت به اینجا رسیده، اگه چند ماه پیش میگفتن آخرو عاقبت ایران این خواهد بود میخندیدم، ولی حالا فقط مبهوت عمق ناکارامدیها هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
خداوند مچشونو باز کرد.دروغ دروغ دروغ شعار شعار شعار
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چه خبر از آلبانی!!! چی میگی تو
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چه خبر از آلبانی؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
عزیزم عده ای فقط هنر غر زدن و از این آن ایراد گرفتن
عیب می را چو بگفتی هنرش نیز بگو
تو امار رسمی هم اومده ایران دومین رتبه را تو بهبودی داشته
قرار شد که روی امارهایی رسمی نکته افاضه کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اقا محمدخان بهبودی نداریم اون تعداد مشکوک بودن که بعدا معلوم شده ابتلا ندارند یعنی مراجعه کردند ولی بستری نشدند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اگر تعداد آمار مبتلایان بالا برود ولی مرگ و میر نه این خیلی خوب هست. کره جنوبی الان آمار مبتلایان بالاتری از ایران دارد ولی نسبت به ایران و ایتالیا و چین مرگ و میرش یک ششم است یعنی بقیه 3% هستیم ولی کره 0.5% هست مرگ و میرش. این خوب به این معنی هست که تعداد تست های بیشتری حتی روی افراد بی علامت انجام میشه و کشف های بیشاری انجام میشه و این خودش ممکنه جلوی گسترش بیشتر رو بگیره.
لعنت بر آمریکا واقعا شیطان بزرگ لقب برازنده ی اوست
پاسخ ها
دردمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
امریکا خدالعنتت کنه که به وزیربهداشت نمکی ما کمی عقل ودرایت ندادی تا از هیچ یه مشکل به این بزرگی درست کرده مملکتو فلج کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تو داخل کشور چی؟ چند شیطان داشتیم که فرار کردن و چند شیطان که هنوز سر کار هستند و دستشان رو نشده که فرار کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
از ماست که بر ماست. آدرس غلط نده هموطن گرامی
خدا رو شکر در صادرات ویروس کرونا اولیم .
هرچه چینی ها قرنطینه کردن مسوللین ما بخاطر سیاست کتمان حقیقت و عدم اطلاع رسانی واقعی و به موقع به باد دادند و جهان را الوده کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چو نندازید در دنیا. ایتالیا و چین و کره در این زمینه اوضاع بدتر یا همتراز با ایران دارند. خوب بدیهی هست که کشور هایی مثل اینها که همه گیری شده انتشار در دنیا هم بیشتر از طریق همینها باشد. الان کل اروپا از ایتالیا نالان هستند اونوقت بعضی نشستند اینجا بدون توجه به کلیات و همه اطلاعات، موضعی قضاوت نادرست می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
منبع خبرتاز کجاست که اینو میگی. از فضای مجازی بیا بیرون، زندگی واقعی چیز دیگه ای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
مرحبا به مقابله به مثل!
موشک جواب موشک -- ویروس بجای ویروس
مبادله پایاپای
هاهاها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
این دروغ ها رو از ماهواره شنیدی ؟
صادرات کرونا ؟
جهان رو ما آلوده کردیم ؟
نمکی جون توبا ممنوع کردن واردات دارو ازهمون اول وزارتت کسب وکار تعطیل شده مارو دوباره به رونق انداختی .ما نمک نشناس نیستیم قدرتو میدونیم اگرهم بدخواه مدخواه داشته باشی با ما طرفه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
درامد ارزی کشور کمه
یک بیمارسرطانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ناشناس 1058 نمکی واردات دارو را حتی با ارز ازادممنوع کرده.باشرکتهای دارویی تماس گرفتم گفتندماامکان تهیه ارز وانتقال دارو را داریم ولی نمکی اجازه واردات نمیده.
مردم همراهی نکنند فاجعه خواهد شد. این ویروس بسیار سریعتر از تقسیم سلول ها عمل می کند و تردد مردم تنها باعث افزایش میزبان های این ویروس شده کشور را در خواهد نوردید. کشوری که تحریم دارویی و کالایی است. کشوری که تحریم نفتی است و درآمدش به سختی بدست می آید . پس باید به خودمان و مردممان رحم کنیم. تعطیلی مدارس از سر خوشی و رفتن به تفریح نیست بلکه از سر ناچاری و گرفتاری ناشی از اپیدمی کروناست. پس تردد کمتر و در خانه ماندن باید جدی گرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بعضیها شعور مسافرت نرفتن رو ندارن
منابع لازم برای مقابله با کرونا توسط برخی از ایرانیان عزیز در کشورهای دیگر چون کانـــادا، آمریکا، چین، ترکیه، دبی ... سرمایه‌گذاری شده‌اند یا در داخل کشور تبدیل به انبارهای سربسته و دربسته و باستی هیلز و لاکچری‌جات دیگر شده‌اند.

در ضمن انتظار اینکه آمریکا با یک کشور خاورمیانه‌ای رفتار صادقانه و قابل اعتماد داشته باشد انتظار بیجایی‌ست.
خدا به داد مردم ایران برسه با مدیریتی که داریم یک نسل با این سرعت انتشار در ایران از دست میره. به نظرم اگر از چین مدیر بیاریم شاید بهتر بتوانند کار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فرزند کمتر زندگی بهتر.تلفات بیشتر جمعیت کمتر رفاه بیشتر
گاز کلر برای بسیاری از افراد به ظاهر سالم هم خطر افرین است ٬ بررسی شود ایا در بیمارستانهای کرونایی برای ضد عفونی کردن کف اتاقها از مایع کلر پایه( وایتکس) استفاده میشود؟ یک فرد مبتلا به ابریزش بینی مزمن ٬ یا دارای الرژی و یا مبتلا به انواع مشکلات ریوی نچندان حاد در صورت بستری در یک اتاق که به صورت مستمر با. وایتکس شستشو میشود. میتواند دچار مشکل حاد شود. بخصوص اگر درصد غلظت ان رعایت نشود و تهویه هوا مناسب نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
خوب پیشنهادتون چیه دراین شرایط بحرانی وکمبود انواع اقلام بهداشتی ؟کف زمین رو با وایتکس نشورن چیکارس کنن ؟
تابناک معین کنسرتهاشو لغو کرد تویی که با آب و تاب بر علیهش مطلب نوشتی الان بیا ازینکارشم بنویس
هیچ دقت کردین که توی ایران حل همه مشکلات به وضعیت آب و هوا بستگی داره ؟ !
مثلا برای آلودگی هوا منتظر میمونیم باد بیاد - برای رفع مشکل مصرف آب منتظر میمونیم بارون زیاد بیاد - برای کرونا هم منتظریم هوا گرم بشه .
عزیزان آب و هوا توی زندگی بشر ( ایرانی ) اهمیت بسزایی داره .
مدیونید اگر فکر کنید مسئولین کشورهای دیگه چیزی غیر از این فکر میکنن
هیچ دقت کردین که توی ایران حل همه مشکلات به وضعیت آب و هوا بستگی داره ؟ !
مثلا برای آلودگی هوا منتظر میمونیم باد بیاد - برای رفع مشکل مصرف آب منتظر میمونیم بارون زیاد بیاد - برای کرونا هم منتظریم هوا گرم بشه .
عزیزان آب و هوا توی زندگی بشر ( ایرانی ) اهمیت بسزایی داره .
مدیونید اگر فکر کنید مسئولین کشورهای دیگه چیزی غیر از این فکر میکنن
وقتی دولت با مردم و کارمندانش مثل بچه رفتار میکنه و در حالی که استانداران یک روز را تعطیل کردند و یا ساعت کاری را کم کردند یه دفعه رئیس جمهور اعلام میکنه طبق روال عادی باید بروند سرکار باید انتظار چی داشته باشیم تاسف میخورم برای خودم و مردم که به همچی بچه ای رای دادیم
مردم عزیز ایران بنده خودم کارمند یکی از مراکز درمانی هستم به والله قسم میخورم مسئول مرکز که بهیارن به پزشک میگن اولا کلا اسم کرونا برده نشه تا باعث ترس مردم نشه یه فرم دادن که در صورتی که شخصی میزان اکسیژن خونش کمتر از 92 درصد بود یا تعداد تنفسش زیاد شده ویا به سختی نفس میکشه و علائم بالینی بیماری کرونا رو داره بفرستن بررسی بشه باقی موارد حتی اگه شخص از نظر بالینی هم مشکوک 90 درصد هم باشه بره خونه استراحت کنه اولا خدا رحم کنه به مملکتی که افراد خرد و حقیر با میانبر پاچه خاری به جایگاهی میرسن که در شیرین ترین خواب هاشون هم نمیدیدن....... پس خودتون به فکر خود و خانواده هاتون باشید .....
من متوجه نشدم کدام نکته جالب بود!؟
انقد دولت ها دروغ میگن هیچ کس اعتمادی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی ست
من متأسفم برای شهروندان که خطر این ویروس را به درستی درک نکردند، الان تو اصفهان اینقدر مسافر از تهران آمده، واقعاً چرا نمی فهمید نباید مسافرت کنید؟ شاید شما ناقل باشید و به افزایش تعداد مبتلایان کمک کنید ما اصلاً راضی نیستم از حضور این همه مسافر بی عقل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
الناس علی دین ملوکهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بهشون اجازه اسکان درپارک وهتل ومسافرخونه روندید برن توبیابون چادربزنن تا بلکه ادم بشن
اگر همه چیز روال عادی داشت که جای حرف وحدیثی نبود .مدیریت بحران برای اینچنین مواقعی بوجود آمده یعنی اینکه نظام مدیریتی کشور در این شرایط وبا این امکانات چه کاری انجام دهد تا با کمترین اسیب بحران پشت سر گذاشته شود بعداز حل بحران است که مدیران وتصمیم گیرندگان در سطح کلان باید ببینند که این شرایط سختی که بر مردم وکشور تحمیل شد چقدر ناشی از ناهمانگی داخلی ست وچقدر ناشی از فشارهای دشمنان است واصولا ریشه این فشار ها در کجاست
دائما میگید مسئولین مدیریت ندارند خود مردم چی وقتی میگویند در خانه بمانید مردم توجه نمی کنند راهی شمال و شهرهای دیگه می شوند بر اثر همین مسافرتها خود شاهد بودم که استان ما که تا چند روز وضعیت سفید بود الان قرمز است و روز به روز به آمار ان اضافه میشه بیشتر افرادی که مبتلا شده انداز مسافرینی بود که از اصفهان و قم و تهران به این استان آمده بودند . حال که به قول شما مسئولین بی مسئولیت هستند برخی از مردم که از اونها بدتر هستند
البته نکته ای که در این گزارش نادیده گرفته شده آمار ساختگی کرونا در ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
حتما امار واقعی رو شبکه منوتو ویا بی بی سی بهت میگه عقل شعور هم خوب چیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اگر تو آمار غیر ساختگی رو به طور مستند داری این حرفت قابل احترامه، وگرنه باید گفت حرف مفت نزن
اگر حرفهایی که در مورد ویتامین دی زده می شود درست باشد می بایست یک تیم تحقیقاتی تشکیل داد و میزان تاثیر مصرف و تزریق ویتامین دی را در مراحل مختلف بیماری تشخیص داد.شاید راه حل این باشد.حداقلش به نظر بسیار موثر است.
باز هم ما رکورد زدیم
شک نکنید الان روحانی ونمکی و...دارند روی متن سخنرانی افتخارآمیز پیروزی برکرونا کار میکنند
که البته انشالله با گرم شدن هوا در تابستان اینده ازبین خواهد رفت
و مصادره ان توسط دولت بارها وبارها در سخنرانی ها عنوان خواهدشد مثل نجات دریاچه ارومیه که به لطف خدا وبارشهای مناسب بهبود نسبی یافت وروحانی درعزا وعروسی به نام خود مصادره میکند
به گمان من تمام مردم باید دست به دعا بردارند و فقط از امام زمان کمک بخواهند تا از این مصیبت رهایی پیدا کنیم .
مسئولین مدام گلایه میکنند مردم چرا در خانه هاشون نمی مانند و در سطح شهر و مراکز خرید انبوه جمعیت داریم و مردم از تعطیلی مدرسه ها جهت مسافرت استفاده میکنندو جاده های شمال ترافیک شده.
مسئول محترم مردم نمی فهمند ، تو که میفهمی چرا جاده ها رو نمی بندید ؟
چرا مثل چین مردم رو به زور تو خونه نگه نمیدارید؟
چرا وقتی تو چین کرونا اومد مثل همه دنیا پروازهای هوایی به چین رو متوقف نکردید؟
چرا مثل همه دنیا مرزها رو نبستید و کنترلی روی ورود و خروج به کشور نذاشتید؟
چرا حرم امام رضا و حضرت معصومه از اولین روزها شیوع کرونا بسته نشد در حالی که آیت الله سیستانی دستور تعطیلی حرم امام علی رو از روز اول داد؟ آیا حضرت معصومه از امام اول شیعیان مقام بالاتری دارد...؟
دنیا اسیر حکام نفهم وخودخواه شده .جان مردم ذره ای برایشان ارزش نداره .اگر کره زمین درحال گرم شدن است وجمعیت اجهان زیادشده ووو راههای دیگری هم هست برایکنترل کشورهایی که جمعیتشان خیلی زیاده شده .با دارو وغذا نه جنگ وبیماری.
تازمانی مسئولان مملکت بحران زده با دنیا ومردم خود راست گو نباشند وضع بهتر از این نمیشه ۵۰ روز قبل در چین کرونا شیوع پیدا کرده اکثر کشورها ارتباطشان را با چین قطع کردند ولی ماهان جون حتی یک پروازش را کنسل نکرد .از قم می توانستند جلویش را بگیرند نگرفتند وحالا توش موندن خدا خودش رحم کنه وگر نه با این مسئولان راهمان به ترکستانه
ساعت خواب چهار روز پیش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده در صد فوتی انفولاذا فصلی فقط نیم درصد است درحالی که فوتی کرونا 3/4 در صد است یعنی تفریبا ده برابر بیشتر کرونا کشنده تر است ویکی از علتهایش اینه که بدن ویروس انفلا اذا را بهتر می شناسد چون حداقل افراد یک بار به ان دچار شدهاند در صورتیکه بدن ویروس کرونا را نمی شناسد ومبارزه با ان سخت است
در نکته دوم، تابناک خواسته یا ناخواسته پذیرفته که آمار روزانه این سایت در خصوص کرونا رو نباید واقعی دونست
ایرانیها عاشق خرید هستند ؛ گدا و اعیان هم ندارد ؛ قبل از باز شدن میادین میوه و تره بار تهران ؛ شاهد حضور مشتریان فرصت طلبی هستیم تا به محض باز شدن درها مثل قحط زده ها مواد غذایی را غارت کنند ؛ انبوهی از پرونده ها در شوراهای حل اختلاف و محاکم قضایی و کندی رسیدگی مسئولان هم باعث ازدیاد سفرهای درون شهری شده و سفرهای بی رویه بین شهری به شیوع بیشتر ویروس کورونا در تهران و شهرهای بزرگ دامن زده است
امار دروغ
امار دروغ
امار دروغ
در خدیث داریم از امام علی که اخر زمان مرگ سفید جزیی از علایم ظهور است
جنگ کرونا و دزدی ایران را نابود میکند خدایا شکرت
آمار واقعی خیلی بیش از اینهاست. مردم رعایت نکنن فاجعه خواهد شد.
اسکناس، ویروس بیشتر از طریق اسکناس منتشر پیدا میکنه، در خبرها اومده بود
با آزاد سازی منابع ایران وسرریز ارز به ایران همان اتفاقی که با دلارهای تقدیمی اوباما در قرارداد برجام نصیب ایران شد ،همان اتفاق خواهد افتاد که دیدیدکه چقدر از دلارهای آزاد شده در رفاه وزیر ساخته‌های حیاتی ملت هزینه شد ،که حتی به لایروبی رودخانه ها نیز منجر نگردید تا با هر بارنگی قسمتی از ایران دچار مصیبت نشود .سایر ابادانیها پیش کش مسولین .
چه كسي باسخگويي عدم قرنطينه قم ميباشد
اگر قم قرنطینه میشد میمردید
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
نعوذبالله کفر میگی اخوی
متاسفانه تو هیچ کشوری کرونا مثل ایران گسترده نشد
تو خود چین حتی چند تا از استان های غربی خیلی محدود درگیر شدن
سو مدیریت اینبار با دفعه های قبلی فرق میکنه چون این چیزی نیست که به همین راحتی ول کنه
بايد شهرهايي كه رشد كرونا در آنها رقم بالايي است قرنطينه شده و يا منع رفت و آمد اجرا گردد مخصوصا تهران كه در اثر افزايش بيش از حد و تصاعدي موجب بروز بحران همه جانبه در كل كشور خواهد شد
( سایت محترم تابناک اگر لازم میدانید جهت اثبات در ذیل همین کامنت اعلام بفرمایید تا مدارکم را برایتان ارسال کنم به همراه تلفن، آدرس و مدارک پزشکی )
آمار در ایران بسیار فراتر از این هاست. بسیار بسیار فراتر . برادر من و همسرش . مبتلا هستند. حال برادرم خیلی بد نیست ولی همسر 28 ساله اش کاملا درگیر است و به سختی تنفس دارد. قبل از مراجعه به بیمارستان مسیح دانشوری ابتدا نزد پزشک عمومی ، سپس پزشک متخصص داخلی و نهایتا نزد متخصص ریه مراجعه کردیم ( علی رغم مشکلات فراوان و عدم پذیرش) عکس ها و سی تی کاملا نشان داد که ریه از قسمت پایین سفید شده و عفونت ریوی ناشی از وجود کروناست . آزمایش خون نیز همین را نشان داد. به بیمارستان مسیح دانشوری بعنوان بیمارستان الیت مراجعه کردیم. وااسفا. دریغ از یک جواب در خور. تست نمیگیرند. کیت ندارند. تخت ندارند. بروید انستیتو پاستور. انستیتو پاستور کیت ندارد. تشریف ببرید منزل.
برای 10 عدد قرص تامی فلو 75 میل کل داروخانه های شهر را گشته ایم. با 5 اکیپ جدا. سر آخر 10 عدد کپسول را 900 هزار تومان خریدیم آن هم فقط برای 3 روز کافیست. مشکلمان پول نیست. حاضرم جانم را برای برادرم و همسرش بدهم. حرفم این است. جرا؟ چرا به ما میگویند بروید و در خانه تان به دیگران کرونا بدهید. رسما و علنا میگویند بروید و بمیرید چرا چون ما امکانات نداریم.
حرف چه کسی را باور کنم؟ صدا و سیما و مسئولین را ؟ یا مشاهدات خودم را؟ یکسر تشریف ببرید بیمارستان مسیح دانشوری ببینید فقط در تهران چند نفر مراجعه میکنند آن هم با حال رو به موت بعد به آمار اعتماد کنید.
هنوز اینجا در مسجد دانشگاه آزاد کرمان، نماز جماعت تشکیل می دهند (امام جماعت این مسجد دو هفته پیش قم بوده) بعد به طعنه و کنایه اگر کارمندی به مسجد نرود مورد سرزنش قرار می گیرد. نمیدونم کلا فکر میکنند کرونا برای دیگران هست.
خدا رو شکر تو این یکی داریم اول میشیم
داداش خوب آمدی باید تحریم های نفتی برداشه بشه ما هشتاد میلیون به جهنم سوریه و عراق و لبنان هم پول ندارند لوازم مبارزه با کرونا بخرند راستی یمن یمن
عجیب ترینش آمار خراسان رضوی هست که در15اسفند و16اسغند آمار مبتلای به کرونای برابر داشت؟!!!!!
یه نکته جالبی که تو این ویروس کرونا وجود داره این هستش که تا حالا هیچکدام از حضرات ورود ویروس را گردن بد حجای و بی حجابی و خلاصه گردن مردم ننداخته می دونید دلیلش چیه؟ مدیونید اگر فکر کنید که چون منشا ویروس شهر قم بوده.
نه- کرونا با همان سرعتی که پدیدار شده است ناپدید خواهد شد
ده- دماغ خیلی ها خواهد سوخت
یازده- .....
بزودی تعداد مبتلایان جدید در چین به صفر خواهد رسید، بله صفر و هم زمان در ایران تعداد مبتلایان جدید نجومی خواهد بود، آنوقت چگونه نوجیه خواهند نمود !!!
چهارشنبه اعلام شد که پنجشنبه و شنبه همه ادارات و حتی بانک های خراسان تعطیل هستند ولی ظاهرا ساعت 7 دیشب نظرشون عوض شد و به نظر رییس جمهور نزدیک شد و اعلام کردن که تعطیلی منتفی هست!!!
سلام بر هم میهنان عزیز ودوست داشتنی پزشک هستم و دو هفته ای است که علایم و‌نشانگان ابتلا را دارم و سه روزی است که همسرم همان مشکلات را پیدا کرده از این دوهفته خودم را قرنطینه کرده ولی تستی انجام نداده ام من توی عمر هفتاد ساله ام خیلی از این بیماری‌های ویروسی را پشت سر نهاده ام ولی مرموز تر این را ندیده ام شروعش با بهم رختگی تمرکز درد عضلات سروگردن و تعریق فراوان احساس مور مور دست وپا درد اسکلت بدن بی خوابی و نفخ شکم تغیرات خلق و خو و دلتنگی و بهم ریختگی روح و روان گاهی تک سرفه های خشک و خشکی گلو و کناره های زبان بی قراری و بی حوصلگی و صعف عمومی بعد از این مرحله نیمه روزی یهاحساس ارامش و بهبودی نسبی و محددا تکرار همان حالات ووصعیت انگار ویروس با طعمه خودش قایم موشک بازی می کند و فرد را تسلیم اراده خودش می کند ولی نحوه مبارزه تا حد ممکن مصرف اب جوشیده که ولرم شده اب میوه طبیعی غذاهای پر ملاط کهذشامل مواد پروتیینی سبزیجات حبوبات شستشوی بینی و دهان و گلو با اب نمک ولرم و رقیق شده داخل بینی را با پماد ویتامین ا چرب نمایید چون ویروس استرس زاست بهتراست برای جلوگیری از ایجاد رخم استرسی در معده و گوارش از قرص فاموتیدین بعد از صرف نهار میل شود و به دنبالش اب ولرم میل نمایید برای بر طرف شدن درد و کوغتگی قبل از خواب یه قرص سرماخوردگی بزرگسال میل نمایید بطور مرتب دستها و پاها را در به تشت ابنمک ولرم ماساژ دهید ا گوش دادن به اخبار و میزان تلفات و خبرهای نا خوشایند اجتناب نمایید بسته به علایق فردی از اواهای دل نشین نظیر ترتیل سوره های از قرآن و برنامه های عرفانی و خواندن اشعار مولانا و سعدی و حافظ و رمان هایی که شخص را با علاقه وافر وارد آن صحنه می کند و برای مدتی از فکر وخیال مخرب به دوری ودر اخر دغدغه های حرص و ولع را از خود دور ولی حساب و کتابت برای اقربا روشن و در اخر از مصرف بی رویه داروها بویژه مسکن ها پر هیز نمایید گاهی لازم است هفته ای یک عدد قرص ویتامین d مفید است با تشکر و ارزوی سلامتی برای خود و خانواده عزیزتان
وقتی که ماسک الکل و سایر اقلام بهداشتی در هیچ داروخانه ای پیدا نمی شود؟ چکار کنیم
آمار کشته شده ها در ایران خیلی بیشتره،کلی رو به عنوان آنفولانزا و ناراحتی حلقی ریوی کردن زیر خاک...مثل آماری که از شهدای آبان ماه دادن گفتن صدو بیست نفر بعد عفو بین الملل گفت ۳۰۸ نفر و بعد رویترز با توجه به اختلاف آمار پزشکی قانونی با چند روز قبل و مدت مشابه گفت بیش از ۱۵۰۰ نفر.فکر کن فقط ما خودمون تو ۱۸ تا کشور کرونا صادر کردیم....
با توجه به ویروس و بیماری جاری و اهمیت فوق العاده انجام بهداشت فردی، آیا قطع اب مناطقی در شیراز به صورت مستمر و روزهای متوالی ، به صورت سهوی رخ می دهد؟
خطرات این تدابیر متوجه چه مسئولی می باشد؟
آیا خبرگزاری ها پرسشگری خود را در مسیر امنیت عمومی جامعه ادامه خواهد داد؟
من باهمه بیسوادیم میدانستم که قم باید قرنطینه شود اما آقایان گفتند که قرنطینه شیوه منسوخ ومربوط به قرون وسطاست جالب اینجاست که الان همه کشور رو دارن استان به استان قرنطینه میکنند نوش دارو بعد مرگ سهراب
این تذهبون؟
اون آقای روپوش پزشکی که با قاطعیت جلو دوربین تلویزیون واسه ویروس جدید کرنا، چشم بسته نسخه پیچید، دگه ازش خبری نیست. دل مردم بیچاره براش تنگ شده. خواهشا یکبار دگه ظاهر شین.
تابناک سر جدت این پیام رو منتشر کن
اقایون مسئول دارید چیکار می کنید؟ اصلا متوجه اید دارید مملکت رو می برید به سمت یک فاجعه که دیگه نشه جمش کرد؟ چرا قم روز اول قرنطینه نشد؟ چرا تعطیلی سراسری اعلام نمی کنید؟ چرا برخورد نمی کنید با کسانی که رعایت نمی کنند و الانش هم تو قم مراسم برگزار می کنند؟چرا اماکن مذهبی رو نمی بندید؟ چرا از ظرفیت مساجد و حرم امام خمینی برای بیماران استفاده نمی کنید؟ چرا این همه ماسک و اقلام ضدعفونی کننده که پیدا می کنید تو بازار نمی ریزید؟ اینا کجا میره پس؟ مردم دارن جوووووووووون میدن. بخدا فردای قیامت باید جواب بدید. یکی یکیتون باید جواب بدید. بخدا این مردم گناه دارن.....
همه این تحلیل ها با فرض صحت اطلاعات و آمار بنا شده اند. اما مگه منابع ایران در مورد تعداد کشته ها و بیماران حقیقت رو میگن؟!
من موندم ترکیه این همه توریست میره ولی هنوز هیچ آماری از کرونایی از اونا در آمارها نیست.
هشتصد ميليارد دلار زمان احمدي نژاد كجاست كه ميگي امريكا تحريمو برداره بگو كجاست با تو مگه نيستم بگو كجاست ،،،،،
مايه ابرو ريزي تو هر بدبختي ايران اول ليسته چرا ماهان پروازاش كنسل نشد چون به چين باج ميدادين چرا تركيه انقدر كرونايي نداره چرا افغانستان كشوراي دورو ور كرونايي نداره چرا نزاشتین قم قرنطينه بشه چرا به خاطره راهپيمايي و انتخابات امار ندادين كه اينجوري مريضي همه جا پخش نشه چرا چرا چرا
یک تشکر ویژه داشته باشیم از آن مقام مسئولی که گفت همه چیز عادیه و همه مطابق ساعات عادی کاری در محل کارشان حاضر باشند.
مسئولان ايران كجا هستند؟ حتى براى ظاهر سازى و نمايش خودى نشان دهيد
ولی خدایی تاثیری که کرونا روی نظافت مردم وروحانیت گذاشت النظافه من الایمان نگذاشت!
الان در آلمان نه مواد ضدعفونی کننده دست پیدا میشه و نه‌ماسک و الکل برای ضدعفونی کردن،... اما بنا به دلایل تجاری، سیاسی و اقتصادی همچنان اخبار کرونا به صورت شدیدی در اروپا فیلتر میشه و هیج جا هم خبری از مقابله عمومی با فراگیری اون نیست.. ظاهرا همه چیز گل و بلبله و هیچ کس هم حق اعتراضی به چیزی نداره.... یه مقدار از حرف چرند زدن دست برداریم ، مقصر این شرایط ویروسی هست که همه جا داره پخش میشه، ولی ظاهرا بعضی ها فقط دوست دارن از هر فرصتی استفاده کنن و ایران و ایرانی رو چه در داخل و چه در خارج تخریب کنن،...و عده ای هم در ایران تصور می‌کنن کشورهای دیگه دارن چکار می‌کنن برای مقابله !! ...ایشالا خدا خودش ایران رو از شر بعضی ایرانی ها و غیر ایرانی ها در امان نگه داره ....
تابناک، لطفا کامنت های در خصوص تایید خدمات دولت و مسئولان را هم منتشر کن... لطفا صرفا کامنت های ضد مسئولان رو منتشر نکن ...به این میگن بازی با افکار عمومی
همانگونه که نماینده مجلس گفت با این مردم و این عملکرد مسئولین دیر نباشد که توی تمام آیتم ها رتبه اول به ایران اختصاص یابد . (من میگم کار دشمن هست دارند زمینه سازی میکنند تا از طریق سازمان ملل بگن دیگه برای ایران کار از کار گذشته باید همشون رو از بین ببریم ، مثل تو فیلمها.....)
سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گرفتن به پیل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار