بازدید 16677
پیمانه اقتصادی؛

کمک ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا / کاهش دامنه نوسان در بورس و فرابورس به ۲ درصد/ انتقاد یک نماینده از دور زدن قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی توسط بانک‌های خصوصی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رکوردشکنی مشارکت در عرضه‌های اولیه، وزیر نفت: توازن بین عرضه و تقاضا به نفع دو طرف بازار است، خلوتی بازار مسکن به خاطر کرونا، ماجرای ادامه پروازهای ماهان به چین، قیمت طلا با کاهش نرخ‌های بهره روی جهش ۳ درصدی تثبیت شد و آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح ملی مسکن در ۹۸ شهر از روز شنبه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ 05 March 2020

کمک ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا/ کاهش دامنه نوسان در بورس و فرابورس به ۲ درصد/ انتقاد یک نماینده از دور زدن قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی توسط بانک‌های خصوصیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رکوردشکنی مشارکت در عرضه‌های اولیه، وزیر نفت: توازن بین عرضه و تقاضا به نفع دو طرف بازار است، خلوتی بازار مسکن به خاطر کرونا، ماجرای ادامه پروازهای ماهان به چین، قیمت طلا با کاهش نرخ‌های بهره روی جهش ۳ درصدی تثبیت شد و آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح ملی مسکن در ۹۸ شهر از روز شنبه را در بر دارد.

 

کاهش دامنه نوسان در بورس و فرابورس به ۲ درصد

براساس اطلاعیه منتشره بر روی فرابورس ایران، مطابق با ششصد و بیست و نهمین جلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، اصلاحات مصوب «دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران»، در اجرای مفاد بند ۱۱ ماده هفت قانون بازار اوراق بهادار و به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران، مقرر شد دامنه نوسان قیمت در تمامی نمادهای معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از روز شنبه به ۲ درصد کاهش می‌یابد. همچنین تابلو قرمز پایه فرابورس ایران کماکان دارای دامنه نوسان یک درصد خواهد بود. تغییرات دامنه نوسان در مقاطع زمانی سه ماهه از زمان اجرا قابل بازنگری است؛ بنابراین، با توجه به برقراری حجم مبنا در بازارهای شرکت فرابورس، مقرر شد که مفاد ماده‌های ۲۵ تا ۲۸ از فصل هشتم گره معاملاتی دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران عیناً در دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار تهران نیز اعمال شود.

رکوردشکنی مشارکت در عرضه‌های اولیه

بازار سهام دیروز یک میهمان تازه‌وارد نیز داشت. از این رو سهام شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد «تملت» به جمع بورسی‌ها پیوست و «شصدف» نیز فرابورسی شد. به این ترتیب روز چهارشنبه تعداد۹۱۰ میلیون سهم معادل ۱۳ درصد از سهام شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد «تملت» (۷۰۰ میلیون سهم جهت عرضه به عموم و ۲۱۰ میلیون سهم جهت عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری) به قیمت هر سهم ۳۴۰ تومان در بورس تهران کشف قیمت شد. در عرضه اولیه این شرکت بورسی به هر کد معاملاتی ۴۲۱ سهم اختصاص پیدا کرد و شاهد مشارکت بیش از یک میلیون و ۶۶۲ کد معاملاتی بودیم که رکوردی جدید در بازار سهام به‌ شمار می‌رود. در فرابورس ایران نیز ۱۷ درصد از سهام شرکت صنعتی دوده‌فام با نماد «شصدف» در بازار دوم فرابورس عرضه شد. در این عرضه اولیه نیز که با مشارکت یک میلیون و ۶۱۹ هزار و ۲۸۳ کد همراه شد، به هر متقاضی معاملاتی ۲۱ سهم رسید.

وزیر نفت: توازن بین عرضه و تقاضا به نفع دو طرف بازار است

بیژن زنگنه در وین با اشاره به اینکه یکصدوهفتادوهشتمین نشست اوپک تحت تأثیر بیماری کرونا در بازار نفت است، اظهار کرد: این بیماری سبب کاهش فعالیت‌های اقتصادی به‌ ویژه در بخش حمل‌ونقل زمینی و هوایی کالا و مسافر شده، در نتیجه تقاضا برای نفت کاهش پیدا کرده است. وی با بیان اینکه تولید نفت با وجود کاهش تقاضا کم نشده است، تصریح کرد: عدم توازن بین عرضه و تقاضا سبب کاهش جدی قیمت نفت در هفته‌های اخیر شده است. وزیر نفت با بیان اینکه در یکصدوهفتادوهشتمین نشست اوپک بحث بر سر این موضوع است که اوپک و غیراوپک کاهش بیشتری در تولید نفت نسبت به توافق ماه دسامبر داشته‌ باشند، افزود: اکثر اعضای اوپک موافق کاهش تولید نفت هستند، اما چگونگی تقسیم این کاهش مورد بحث اعضاست. اوپک و غیراوپک هنوز برای کاهش تولید توافق نکرده‌اند. وی با اشاره به اینکه امیدوارم در این نشست به دستاوردی برسیم، اظهار کرد: بازار نفت اکنون با مازاد عرضه روبه‌روست و این موضوع سبب شده برخی اعضای اوپک به دلیل کاهش قیمت تحت فشار قرار گیرند، آنها تلاش می‌کنند تا قیمت‌ها بیش از این پایین نیاید. زنگنه درباره اینکه آیا ایران از سیاست‌های اوپک حمایت می‌کند، پاسخ داد: ایران همیشه از سیاست‌هایی اوپک که به نفع مصرف‌کننده و تولیدکننده است، حمایت کرده است. توازن بین عرضه و تقاضا به نفع دو طرف بازار خواهد بود. /صداوسیما

خلوتی بازار مسکن به خاطر کرونا

هرچند طبق پیش‌بینی کارشناسان همچون روال هر ساله بازار معاملات مسکن، این انتظار وجود داشت که حجم معاملات خرید و فروش مسکن در هفته‌های پایانی سال با رشد مواجه شود اما به نظر می‌رسد شیوع کرونا و نگرانی از ابتلا به این بیماری سبب شده به‌طور محسوسی حجم مراجعات به بنگاه‌های املاک در مناطق مختلف شهر تهران کاهش پیدا کند. به گفته آنها، بخش زیادی از شهروندان که خودخواسته و برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس خود را قرنطینه کرده و فقط برای رفع نیازهای ضروری از خانه خارج می‌شوند، موقت تا پایان یافتن این شرایط و بازگشت به وضعیت عادی به لحاظ سلامتی تصمیم گرفته‌اند تقاضای خرید یا فروش مسکن خود را به تعویق بیندازند. این در حالی است که پیش از گسترس این ویروس در سطح شهر، تعداد زیادی از کارشناسان و فعالان بازار مسکن پیش‌بینی می‌کردند حجم مراجعات و معاملات خرید و فروش مسکن در هفته‌های پایانی سال تا حدودی با افزایش روبه رو شود. برخی از مشاوران املاک عنوان می‌کنند حجم مراجعات به بنگاه، طی چند روز اخیر به صفر رسیده است. گروهی از مشاوران املاک پیش‌بینی می‌کنند حجم جست و جو و مراجعه به بنگاه‌ها در بازار مسکن تا پایان سال همچنان در همین وضعیت بماند. /دنیای اقتصاد

کمک ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا/ کاهش دامنه نوسان در بورس و فرابورس به ۲ درصد/ انتقاد یک نماینده از دور زدن قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی توسط بانک‌های خصوصی

ماجرای ادامه پروازهای ماهان به چین

بررسی اطلاعات پروازی نشان می‌دهد پروازهای ماهان به دست کم یک شهر چین ادامه دارد. به گزارش ایسنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین و برای ممانعت از انتقال این ویروس به ایران، هیات دولت در روز یازدهم بهمن، پرواز به چین را ممنوع اعلام کرد. با این حال بر طبق اعلام سایت رسمی فرودگاه شهر شانگهای پروازهای خطوط هواپیمایی ماهان به این شهر ادامه دارد و قرار است امروز ( پنجم مارس) یک پرواز این خطوط هواپیمایی به شماره "W۵۷۷" در ساعت ۹:۵۵ به وقت محلی وارد ترمینال شماره دو این فرودگاه شود. وضعیت این پرواز نیز " طبق برنامه ریزی" اعلام شده است.

کمک ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا/ کاهش دامنه نوسان در بورس و فرابورس به ۲ درصد/ انتقاد یک نماینده از دور زدن قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی توسط بانک‌های خصوصی

قیمت طلا با کاهش نرخ‌های بهره روی جهش ۳ درصدی تثبیت شد

سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد: روز چهارشنبه، به دنبال جهش ۳ درصدی قیمت طلا در معاملات دیشب تحت تأثیر کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو و سایر بانک‌های مرکزی جهان، قیمت‌ها تثبیت شد. تا ساعت ۱۷:۰۹ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۰.۰۹ درصد افت کرد و در ۱۶۳۷.۸۱ دلار تثبیت شد. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۰۴ درصد افت کرد و به ۱۶۴۳.۸۰ دلار رسید. هر دو شاخص طلا شب قبل به دنبال کاهش غیرمنتظره نرخ بهره آمریکا و نرخ بهره استرالیا ۳ درصد جهش کردند. ظهر دیروز هم هنگ‌کنگ اعلام کرد نرخ بهره خود را کاهش داده است.

کمک ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا

کریستالینا جورجیه‌وا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، روز چهارشنبه بسته کمک ۵۰ میلیارد دلاری این صندوق برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را معرفی کرد. جورجیه‌وا در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد، این پول فوراً آماده شده و برای کمک به کشورهای کم درآمد و در حال توسعه است. او گفت: بیشتر این پول بدون بهره در اختیار کشورها قرار خواهد گرفت و لازم نیست این کشورها قبلاً عضو یکی از برنامه‌های صندوق بین‌المللی پول باشند تا این کمک را دریافت کنند. جورجیه‌وا گفت: ما در مراحل اولیه بررسی کشورها برای تأمین نیازهای مالی آنها هستیم؛ اما من اطمینان می‌دهم ما خیلی سریع به درخواست‌های کمک واکنش نشان خواهیم داد.

انتقاد یک نماینده از دور زدن قانون حذف جرایم و سود مرکب بانکی توسط بانک‌های خصوصی

محمدحسین حسین زاده بحرینی رئیس کمیته پول، بانک و بازار سرمایه مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه نوشت: «همان طور که استحضار دارید، قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی، موسوم به قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی، در تاریخ ۹۸/۹/۲۰ در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد. مطابق مصوبه مجمع، بدهکاران بانکی تا پایان سال، یعنی سه ماه فرصت داشتند تا به شعب بانکها مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. متأسفانه دستورالعمل بانک مرکزی در این زمینه با دو ماه تأخیر در تاریخ ۹۸/۱۲/۵ صادر شده است. چه کسی پاسخگوی تعلل آشکار در اجرای قانون (مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام) و از دست رفتن بیش از دو ماه از فرصت سه ماهه تولیدکنندگان و ذی نفعان این قانون است؟ آیا بناست مردم و تولیدکنندگانی که زیر بار سود مرکب، له شده اند، از کورسوی امیدی که مجلس و مجمع تسخیص مصلحت نظام برایشان فراهم کرده اند، منتفع نشوند؟

مراجعات مردمی مکرر به اینجانب، حاکی است که شعب برخی بانکها از دریافت تقاضای تولیدکنندگان، به بهانه عدم وصول بخشنامه و دستورالعمل، خودداری می کنند. نگرانی من این است که فرصت محدود باقی مانده را هم بانکها با تعلل در ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به شعب خود، از مردم بگیرند. حضرت آیت الله رئیسی، به نظر می رسد برخی از بانکهای خصوصی که علیرغم تلاش فراوان نتوانستند مانع تصویب این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام شوند، با نفوذ در بانک مرکزی و دور زدن مصوبه مجمع تشخیص، باعث تضییع بخش عمده فرصتی که مجمع به تولیدکنندگان داده بود، شده اند، و اکنون نیز با تعلل در ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به شعب خود و خودداری از اطلاع رسانی به ذی نفعان، دارند عملا قانون را از حیز انتفاع ساقط می کنند.

خواهشمندم حضرتعالی از جایگاه رئیس قوه قضائیه و عضو مؤثر مجمع تشخیص مصلحت نظام، که سعی مشکوری برای تصویب این قانون در مجمع داشتید، به موضوع ورود کنید و اجازه ندهید تولیدکنندگان عزیز از مزایای تصمیم انقلابی نظام در خصوص حذف جرائم و سود مرکب از قراردادهای بانکی محروم بمانند. با توجه به این که از فرصت سه ماهه تولیدکنندگان برای مراجعه به شعب بانکها و ثبت درخواست خود، بیشتر از دو هفته باقی نمانده و همچنان برخی شعب از قبول درخواست تولیدکنندگان امتناع می کنند، ورود سریع دستگاه قضائی برای الزام بانک مرکزی وشبکه بانکی کشور به اجرای دقیق قانون، مورد انتظار است.»

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح ملی مسکن در ۹۸ شهر از روز شنبه

طبق اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ثبت نام مرحله دوم طرح ملی مسکن از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۹۸/۱۲/۱۷ آغاز و ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۹۸/۱۲/۱۸ پایان خواهد یافت.

متقاضیان مرحله دوم طرح ملی مسکن می‌توانند با مراجعه به سامانه بدون محدودیت در ظرفیت، ثبت‌نام کنند و پس از اتمام زمان ثبت‌نام و پایان پالایش متقاضیان بر اساس شرایط طرح، متقاضیان نهائی مطابق ظرفیت احصاء شده برای هر شهر، از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند. افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و به‌عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده‌اند چنانچه در بازه زمانی اعلام‌شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. در این خصوص لازم به ذکر است که متقاضیان که نسبت به عدم احزار شرایط در مرحله اول ثبت‌نام اعتراض کرده‌اند، چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند، نیازی به ثبت‌نام مجدد نداشته و در فرایند قبلی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرند. همچنین در شهرهایی که در مرحله اول و دوم ثبت‌نام قرار نداشته‌اند، در صورت تأمین زمین در مراحل بعدی در این شهرها نیز ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

شوک کرونا به تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که فروش محصولاتش در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا، افت چشمگیر ۲/ ۷۰ درصدی را تجربه کرده است. ویروس کرونا که تاکنون موجب قربانی شدن بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ تن شده است، بازار چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان را با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه ساخته است، به‌ طوری که بر اساس آمارهای رسمی مراجع مربوطه، تنها طی دو هفته نخست ماه فوریه، این افت فروش به حدود ۹۰ درصد رسیده است. از ماه ژانویه و همزمان با شیوع ویروس کووید-۱۹، چینی‌ها اغلب در خانه مانده‌اند و تمایلی به حضور در نمایندگی‌ها و خرید خودرو ندارند. تویوتا نخستین غول خودروسازی جهان، گزارش فروش خود را در ماه فوریه منتشر کرده است. بر اساس این گزارش تویوتا تنها توانسته ۲۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه از محصولات برند تویوتا و لکسوس را در بازه زمانی ذکر شده در چین به‌فروش برساند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
ننگ بر روسیه

شرم بر چین

روزی یکصد مرتبه بعد از نهار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
ننگ بر شیطان بزرگ . قبل و بعد از ناهار
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
دوست عزيز ناهار صحيح هست نهار به معني روز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اینترنت ملی به همه دوستان مبارک چقدر بی سروصدا
پایان کار بورس
کلا هر روز دنبال این مسئله میگردن ببینن مردم متوسط جامعه از چه راهی پول درمیارن اونو ببندن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
یکی از مسئولان بورس ادعا فرموده برای جلوگیری از گرفتن مالیات توسط اداره مالیات از بورس این کار را کردیم!!!!!!!!چه ربطی دارد؟؟؟؟
گرفتن مالیات باید با دستور وزیر اقتصاد باشد و ..منتهی رشد اقتصادی فوق منفی اقتصاد کشور ورشد زیاد بورس در این مدت فوق سود ده در نوع خودش بی نظیر بوده و جای سوال
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اتفاقا هرچی محدودیت بزارن مردم حریصتر میشن. مگر پارسال محدودیت بازار پایه رو از 10 به 3 درصد کاهش دادن سهام رشد نکرد؟ یا مثلا بازار آتی بورس رو به بهانه گران شدن سکه تو بورس بستن سکه رشد نکرد؟ اقتصاد با دستور اداره نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
تاثیری بر روند صعودی بورس نخواهد داشت فقط سرعت رشد را کم می کند به جای رشد 5 درصدی در روز رشد 2 درصدی خواهی داشت که باز در مقایسه با دلار وخودرو و طلا و یا سپرده بانکی خیلی جذابتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
این همه سرمایه وارد بورس شد چه کمکی به رشد تولید و رشد صنایع وابسته کرد؟صرفا باعث رشد بی موالاتی شاخص شد و ثروت باد آورده برای یک عده. همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اگه ازدستم برمیومد تالاربورس رونابودمیکردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
مصداق بارز دستوری بودن اقتصاد !!!
شبانه ودرروزتعطیل تصمیم محدودکردن دامنه رشدبورس نورچشمی را برای جلوگیری ازسقوط و ادامه رشد مهندسی شده ان تغییر دادند
چي ميشد اگه همه اين پول رو صندوق مي داد به ما ما هم مي داديم به سوريه لبنان يمن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
ای کاش بدون علم آگاهی نظر نمی دادیم ای کاش حرف دشمنان این ملت را تکرار نمی کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
به نظر شما الان سوریه ، لینان،...از گرسنگی مردند چون ما دیگه صادرات نفت نداریم و به آنها پول بدهیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
حالا مردم ایران هیچ ملت دوست وبرادران عراق وسوریه لبنان چیکارکنیم فکر میکنم این کشفیات ماسک ومحلول ضد عفونی مستقیم برای این برادران میرود ما ملت ایران مقاومت ودعا میکنیم
مسولین افتادین به جون این مملکت‌. بورس و مونده بود نابود کنین که کردین. تو این مملکت فقط اشخاص خاص باید پول در بیارن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اگر یه خورده بیشتر دقت کنی و تمام جوانب را نگاه کنی در کل به نفع سهامدارن خواهد بود فقط نوسان گیران و دلالان بورس که برا خودشان کانال های تلگرامی زده و با معرفی سهام کلی کاسبی می کردن ناراحت هستند.
بعنی متاسفم برای بورس با این مدیران
تو این مملکت همه چیز نسبت به بیست سال قبل بیست برابر شده جز کارمزد تسهیلات بانکی که یا همان چهار درصد مانده ویا از بیست وچهار درصد به هجده درصد رسیده چرا ؟؟؟ چون پول دولت ومجلس و نفت در کار نیست پول مردمه که تو بانکهاست !!! آیا میدانید چندین سال است بانکها از محل فروش املاک مازاد خود حقوق پرسنل خود را تامین میکنند ؟؟؟ آیا میدانید با این روش است که بانکها برای ادامه حیات خود ونشان دادن تراز مثبت اجبارا بسوی خرید ملک وطلا وسکه میروند ؟؟؟ بگذازید بانکها هم مانند تمامی جاهای دیگر در اوج وفرود تورم سهیم باشند تا شاهد اینگونه تورمهای بیسابقه در املاک ودلار وطلا نباشیم و مردم بتوانند نفس راحتی بکشند
بازار سرمایه ای که براش دامنه نوسان تعیین کنند یعنی مسخره بازی .
یعنی بازار تشریفاتی و ابزاری صرفا برای کنترل و جذب نقدینگی و سود ساختگی . که این خودش سبب خلق نقدینگی میشه .
این تصمیم ( کاهش دامنه نوسان ) یعنی به تعویق انداختن ریزش شدید بازار سرمایه . برای عبور از تنگنای اردیبهشت تا شهریور سال آینده .که خدا نکنه این حجم از نقدینگی بورس وارد یکی از بازار های موازی مانند مسکن بره که میشه یک فاجعه تاریخی .
یا سمت طلا که با این افزایش شدید انس جهانی و افزایش قیمت دلار طلا به عدد نجومی میرسه که جو روانی بدی برای اقتصاد ایران داره.
بورس بدون انگیزه و هیجان و دستوری = بورس ایران
به بانک سینا مراجعه کردم برای تسویه وام میگن ما چون خصوصی هستیم از قانون بخشش جرایم مستثنی هستیم. هرکی برای خودش یک قانون داره
بورس راه خودشو می ره با این کارا فقط بورس رو هیجانی می کنند
نگران نباشید با این تصمیم اخیر بورس تهران شنبه ۵۰۰۰۰ واحد روش میرود و تا قبل سال بورس یک میلیون واحدی میشود.
نگران نباشید اصلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
زهی خیال باطل. تو کشوری که اقتصاد مرده دنبال بورس فعال و طبیعی نباش
نفت جهانی ارزان شده بنزین نباید در داخل ارزان شود؟؟؟
شب عیدی اسف بار شده امسال و مردم حق هم دارند از ترس بیماری ولی کسبه بدبخت شده اند و انها شب عید ندارند و خانواده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت و وزارت بهداشت کاری با اقتصاد ایران کرده اند که گویی یک بمب اتم در هر شهری زده شده و هیچ کس کاری نمی کند و فقط مردم سر داروخانه ها و سوپر مارکتها و خرید مواد اولیه زندگی
وقتی بدترین تصمیم ها رو برای بورس میگیرن.
1-حجم مبنا برای سهام شنامر در نظر گرفته نشده و به کل سهم تخصیص داده شده و یه سهم کوچیک با یه سهم بزرگ تقریبا یه حجم مبنا میخوره
2- دامنه رو روی 2 گذاشتن اینجوری اصلا خرید و فورشی نمیشه چون باید 1.5 درصد بدن کارگزاری
چرا وقتی پارسال ملت همه پولشون توی بورس آتیش گرفت به فکر پول مردم نبودین حالا کهع تازه داره رشد میکنه به فکر افتادین به پر کردن جیبتون؟؟!!
آقایون آزموده را آزمودن خطاست. مگر پارسال نوسان بازار پایه رو از 10 درصد به 3 کاهش دادین جلوی رشدش گرفته شد؟ سهم داشتیم ده برابر رشد داشته با همین محدودیت. الان نقدینگی حرف اول رو میزنه. حتی با این محدودیت بازار از رشد نمی ایسته
محدود کردن دامنه نوسانات اقدام بسیار خوبی است که منافع نوسانگیران را به خطر می اندازد. برای نفع سرمایه گذاران با دید بلند مدت خیلی هم خوب است و امکان دستکاری در بازار و باد کردن سهامهای بی ارزش را کاهش میدهد.
سازمان بورس و انفاکتوس!
خدا کند کمک جهانی به ایران در قالب پول نباشد . جنس باشد و دارو و نیازهای مردم
بازار طلا و خودرو و مسکن که دست پولداراست هیچ نظارتی نیست، اما بورس که افراد عادی دارن کسب درامد می کنن باید جلوش گرفته بشه
ربا جنگ با خدا و رسول‌(ص) است.
فلذا بهره مرکب غیر مرکب نداریم بانک چه یک ریال بهره ولو ساده یا مرکب بگیرد یا بدهد نزول خوار و نزول ده هست. لازم به ذکر هست بانک ها خالق پول هستن و نه واسطه وجوه و این هم یعنی دزدی.
نماینده محترم باید به اصل وجود دزدی و بهره(ربا) اعتراض کند نه صرفا بهره مرکب، در غیر اینصورت پشیزی ارزش ندارد.
نزول نزول هست چه یک ریال، چه یک درصد، چه صد در صد چه ساده چه مرکب
والسلام
اولا تا وارد سایت شدیم گفت ظرفیت تکمیل شده وثبت نام نشدیم، ضمنامیگن آورده اولیه مسکن ملی حداقل سی چهل میلیون، من کارگر که کل زندگیم بیست میلیون اونم دادم پول پیش خانه استیجاری چکارکنم؟خداشاهده الان صاحبخانه میگه باید ده میلیون پول پیش را زیاد کنی تواین وضعیت که بسختی قسط ونیازهای زندگیمون تامین میشه وجانم به لبم رسیده یعنی باید منم فردا پس فردا شروع کنم سرقت ومواد فروشی؟ اگه خدای نکرده فرداها به خلاف کشیده شدیم وقتل و... تیتر نمی زنن اینا قاتل وبی فرهنگ وهنجارشکن واغتشاشگر و... هستند
بالاخره انتظار ریزش بورس وریزش قیمت مسکن به طول نخواهد انجامید اوایل سال اینده این دومحقق خواهد شد ازطرفی ریزش بورس باعث بدبختی افراد ضعیف ومتوسط میشه وریزش قیمت مسکن تاثیری در رکود وخروج از رکود مسکن نمیگذاره ولی حال دلالان مسکن را خراب میکند
بس کار تمومه اقازده ها به نون نوا می رسن هر جا که بوی پول برسه صف می کشن اوناهم مید ونن داستان چیه لعنتی ها کم هم ندادن 50 چوب دادن که تا خرخره ایران زیر قرض بره .....
پروازهای ماهان نشان می‌دهد با همه بهانه‌ها، در نهایت استقلال کشورمان را از غرب به شرق منتقل کرده‌اند. این وابستگی تا جایی پیش رفته است که سلامت جامعه هم قابل تامین نیست.
تیترامروز روزنامه جهان صنعت :
شافعی : اقتصاد دراستانه بحران ناشی ازکرونا
این روزهاشاهدرقابت تنگاتنگ وشانه به شانه کرونا وبورس البته فقط در ایران هستیم !!!! کرونا میتازد بورس میتازد دلاربالامیرود بورس میتازد دلار کاهش میابد بورس بازهم میتازد همه کسب وکارها دراغماهستند بورس همچنان میتازد !!! هیچ چیز جلودار رشدبورس نیست نه تحریمها نه واردشدن به لیست سیاه اف ای تی اف نه کرونا ! فکرمیکنم باادامه روند رشد روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی بورس بایدبزودی چشممان به جمال شاخص یک میلیون واحدی روشن شود !!!!!
آیا بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از این پنجاه میلیارد اختصاص داده برای مبارزه با کرونا ویروس ،به ایران هم کمک میکند ؟ آیا وزیر بهداشت میتواند از طریق سازمان بهداشت جهانی کمکی چشم گیر برای خرید ،و تجهیزات پزشکی و دارو برای ایران اقدام نماید ؟ آنهم از طریق سویس ،،،؟،،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی