بازدید 2998

طلا در انتظار اقدامات بانک های مرکزی جهان

قیمت طلا که روز گذشته به دنبال نشست اضطراری فدرال رزرو و کاهش نرخ بهره، به شدت افزایش یافت، در معاملات امروز در انتظار مشخص شدن مسیر حرکت دولت ها و بانک های مرکزی بزرگ جهان، 1642.13 دلار در هر اونس معامله شد.
کد خبر: ۹۶۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 04 March 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز، یک روز پس از بیشترین درصد افزایش از ژوئن 2016 به علت کاهش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو، اندکی تغییر کرد.

از دیگر عوامل تغییر نکردن قیمت طلا این بود که تاجران در انتظار مشخص شدن مسیر حرکت دولت ها و بانک های مرکزی بزرگ جهان هستند.

هر اونس طلا با 1.23 دلار افزایش یافت و 1642.13 دلار فروخته شد.

پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا روز گذشته در یک نشست اضطراری نرخ بهره بانکی این کشور را 0.50 درصد کاهش داد، قیمت طلا 3.7 درصد افزایش یافت.

اوله هانسن، تحلیلگر بانک ساکسو گفت: «بازار در انتظار اعلام بانک های مرکزی دیگر است... ارزش بازارهای بورس اندکی بهبود یافت و این اندکی سبب برداشت سود برای طلا شد.»

«این نخستین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در یک نشست از قبل تعیین نشده از بحران مالی سال 2008 بود. کاهش نرخ بهره هزینه های نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره را کاهش می دهد.»

ارزش اوراق قرضه اروپا افزایش یافت زیرا تاجران امید دارند که بانک مرکزی اروپا و دولت های منطقه یورو محرک های بیشتری پس از اقدام فدرال رزرو انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار