بازدید 16995

همگان از دستکش استفاده کنند/ ویتامین D درمان نیست

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی گیلان افراد سالم را نیازمند ماسک ندانست و اضافه کرد: تنها پرستاران در بخش های عفونی و مبتلایان به کرونا ماسک بزنند. البته دستکش نایلونی خیلی کاربرد دارد و توصیه می شود همگان از دستکش استفاده کنند.
کد خبر: ۹۶۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 04 March 2020

 

به گزارش تابناک، دکتر حسن رخ شاد در گفت وگو با ایسنا، شیوع کرونا در ایران را مشابه نرم جهانی آن دانست؛ نه بیشتر و نه کمتر و اظهار کرد: شیوع کرونا شبیه آنفلوآنزاست و بیماری های واگیر همچون سرخک، سرخجه و اوریون شیوع بیشتری نسبت به آنفلوآنزا و کرونا دارند.

وی با بیان اینکه جدید بودن و ناشناخته بودن ویروس کرونا روند درمان را سخت کرده است، افزود: هیچگونه غذا و دارویی کرونا را درمان نمی کند، اما توصیه های تغذیه ای می تواند کمک کننده باشد. فرد مبتلا به کرونا دارای تب بالاست و لذا مصرف مایعات به واسطه کاهش آب بدن مورد تاکید است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار و غیر واگیردار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طبع گرم دارچین و زنجبیل، تصریح کرد: استفاده از این ادویه جات به معنی درمان کرونا نیست، بلکه در صورت تب و لرز بیماری را قابل تحمل می کند. خوردن میوه جات و مرکبات به ویژه سیب و پرتغال نیز بسیار برای بدن مفید است.

رخ شاد با بیان اینکه اثرگذاری مصرف ویتامین D در درمان کرونا ثابت شده نیست، خاطرنشان کرد: در حالت کلی ویتامین D مردم ایران کمتر از حد استاندارد است لذا باید این کمبود را با مصرف ویتامین D جبران کنیم، اما به معنی درمان کرونا نیست.

وی با اشاره به تفاوت باکتری با ویروس، یادآور شد: یک ویروس مادامی که وارد سلول بدن موجود زنده نشود، هیچ نقشی ندارد و لذا مصرف آنتی بیوتیک در پیشگیری و یا درمان بیماری های ویروسی از جمله کرونا اصلا مورد توجه نیست.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست در خانه بمانند و در اجتماع مردم حضور پیدا نکنند و گفت: اگرچه ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا اصلا علامت ندارند، اما شیوع کرونا جدی است و باید حفاظت شخصی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا حتما افراد بی توجه به حفاظت شخصی را درگیر می کند، ادامه داد: رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از این بیماری نقش پررنگی دارد و درمان در حاشیه است.

رخ شاد افراد سالم را نیازمند ماسک ندانست و اضافه کرد: تنها پرستاران در بخش های عفونی و مبتلایان به کرونا ماسک بزنند. البته دستکش نایلونی خیلی کاربرد دارد و توصیه می شود همگان از دستکش استفاده کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه انتقال ویروس کرونا را تنفسی دانست و عنوان کرد: این ویروس سنگین است و از طریق قطرات تنفسی فرد مبتلا بر روی سطوح صاف و فلزی می نشیند. البته کرونا روی پوست انسان به واسطه مقاومت بالای آن بیشتر از نیم ساعت زنده نمی ماند.

وی با بیان اینکه سرفه های فرد مبتلا به کرونا بسیار آلوده کننده سطوح است، خاطرنشان کرد: توصیه می شود هر یک ساعت دست ها با آب و صابون شسته شود و دست های آلوده به چشم و بینی و دهان که محافظ پوستی ندارند، برخورد نکند.

رخ شاد گرمای هوا را موجب خشک شدن سریع قطرات تنفسی دانست و متذکر شد: به واسطه رطوبت هوا شیوع بیماری های ویروسی در فصل سرد بیشتر است و لذا گرمای هوا ویروس را از بین می برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها