بازدید 10467

هشدار به جایگاه‌های متقلب عرضه سوخت

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: تعداد پنج جایگاه عرضه سوخت مایع جنوب استان به‌علت اجازه ندادن برای آزمون ادواری و اجرای قانون اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد و رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از کم‌فروشی به مراجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۶۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 03 March 2020

 


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اسماعیل عاقلی سه‌شنبه افزود: تعداد ۵ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه جنوب استان بدلیل اجازه ندادن برای آزمون ادواری نازل‌های سوخت و ممانعت از انجام آزمون‌های مربوطه و فقدان امکان بررسی و اظهار نظر در خصوص صحت عملکرد نازل‌ها و حجم عرضه و فروش سوخت مایع به شهروندان، به مراجع قضایی جهت اعمال قانون و برخوردهای لازم معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان اظهار کرد: نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در راستای اجرای قانون اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد و رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از کم‌فروشی، مورد کنترل و آزمون و بازرسی‌های ادواری سالیانه توسط کارشناسان استاندارد و شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده قرار می‌گیرند و در صورت تائید این جایگاه‌ها نسبت به نصب برچسب‌ها و صدور تائیدیه‌های لازم اقدام می‌شود.

نخستین تشکیلات سازمان ملی استاندارد ایران در سال ۱۳۰۴ همزمان با تصویب قانون اوزان و مقیاس‌ها شکل گرفت و تا سال ۱۳۱۱ به نام اداره «اوزان و مقادیر» در وزارت فلاحت، تجارت و فواید عامه فعالیت داشت.

این سازمان هم‌اکنون در پنج حوزه استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه‌شناسی، تائید صلاحیت و کار پژوهشی فعالیت می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر