بازدید 2649

موافقت شورای شهر با فروش ۹ ملک شهرداری

کد خبر: ۹۶۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 03 March 2020

اعضای شورای شهر تهران با حذف دو مورد از املاک پیشنهادی شهرداری برای فروش، با واگذاری ۹ ملک شهرداری از جمله پارکینگ ایرانشهر، عمارت موسوم به گلستان و...موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز در جریان برگزاری جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه دو فوریتی که از سوی شهردار تهران بابت کسب اجازه از شهرداری برای فروش ۱۱ ملک خود ارائه شده بود، روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت.

در این نامه که با قید دو فوریت و با امضای حناچی به شورای شهر ارائه شد در مورد فروش و تهاتر ۱۱ ملک از جمله مجتمع ایستگاهی مولوی، شهروند بوستان، مجتمع دوستان، چاپخانه همشهری، ملک ولیعصر بر روی تونل رسالت، واگذاری ماده ۱۰۱ پروژه شرکت گاز، پارکینگ ایرانشهر، ملک مجاور دادسرای ناحیه ۲ سابق، گلستان جنوبی، روزنامه اطلاعات و ملک واقع در خیابان بهارستان کسب تکلیف شد که در ابتدا ابراهیم امینی نایب رئیس شورا که به دلیل خروج موقتی محسن هاشمی اداره جلسه را بر عهده داشت، گفت: شهردار تهران لایحه دو فوریتی را ارسال کرده‌اند که در قالب آن جهت واگذاری و فروش ۱۱ فقره از املاک شهرداری در راستای اجرای تبصره ۱۱ بودجه سال ۹۸ از شورا کسب تکلیف کردند.

وی افزود: براساس آیین‌نامه شورا در بررسی لوایح دو فوریتی باید شهردار تهران حضور پیدا می‌کرد اما طی تماسی ضمن عذرخواهی اعلام کرد که مظاهریان معاون برنامه‌ریزی را نایب خود انتخاب کرده و خود در این جلسه حضور نخواهد داشت.

مظاهریان معاون برنامه‌ریزی شهرداری نیز در دفاع از این لایحه دو فوریتی گفت: شورای شهر در تبصره ۱۱ بودجه ۹۸ سقفی را برای انجام تهاتر و واگذاری املاک، به شهردار تهران اختیار داده‌اند اما اعلام کرده اگر حجم این واگذاری‌ها بیشتر از رقم مصوب باشد باید از شورای شهر مجوز بگیرد و حالا نیز ما در قالب یک لایحه دو فوریتی ۱۱ ملک خود را بررسی کرده و برای واگذاری و تهاتر از شورا مجوز می‌خواهیم.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری در مخالفت با دو فوریت این لایحه تصریح کرد: شهرداری در مورد واگذاری املاک بزرگ مقیاس خود در حال تصمیم‌گیری است و اعضای شورا نیز در راستای تحقق اهداف با شهردار تهران همراه هستند اما دو فوریت این لایحه چه معنایی دارد؟ اگر بررسی این لایحه به تعویق بیفتد چه می‌شود؟

وی با بیان اینکه ما درباره واگذاری برخی املاک سوال داریم، گفت: مثلا در مورد واگذاری ساختمان روزنامه اطلاعات که اتفاقات در این لیست نیز است، ابهام داریم چرا که شنیده شده شهرداری ۱۰ میلیارد تومان صرف این ساختمان کرده و حالا می‌خواهد با ساختمان بنیاد مستضعفان تهاتر کند.

همچنین میرلوحی به عنوان موافق دو فوریت این لایحه تصریح کرد: شورای شهر چهارم فروش کل فروشگاه شهروند و مجموعه شهر آفتاب را به تصویب رسانده اما ما با این موضوع مخالف هستیم و اعلام کردیم که شهردار تهران نمی‌تواند املاک بزرگ مقیاس را به فروش برساند.

وی با بیان اینکه این ۱۱ مورد ملک بزرگ نیستند و با یک استفساریه نیز می‌توانند کار را پیش ببرند، گفت: متأسفانه شاهدیم که بخش غیرنقد بودجه محقق نشده است و می‌توانیم با ارائه مجوز واگذاری این ۱۱ ملک راه را برای کارهای مانده و بزرگ‌تر باز کنیم.

ابراهیم امینی در مخالفت با این دو فوریت گفت: شورای شهر تصویب کرده است که شهرداری برای فروش املاک خود که بالاتر از سقف اختیارات شهردار است باید مجوز بگیرد اما این چه لیستی است که شهرداری ارائه کرده است؟ به صورت کلی و در حد پلاک ثبتی املاک را به ما معرفی کردند در حالی که باید قیمت، خریدار، چگونگی فروش و... را نیز می‌گفتند و به نظرم با توجه به ایراداتی که دارد اصلا قابل طرح نیست چه برسد به بررسی دو فوریت آن.

حسن رسولی نیز در موافقت با دو فوریت این لایحه گفت: براساس گزارش خزانه‌داری که بنده ریاست آن را بر عهده دارم از ۴۰۰۰ میلیارد تومانی که برای بودجه غیرنقد در لایحه ۹۸ برای شهرداری در نظر گرفتیم تنها ۲۰۰ میلیارد تومان که نیم درصد می‌شود محقق شده و این در حالی است که ما در پایان سال در این وضعیت کرونایی نتوانستیم بخشی از درآمدها را محقق کنیم و هزینه‌هایمان نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه براساس قانون، شهردار تهران به غیر از برگزاری مزایده به شیوه دیگری نمی‌تواند این املاک را به فروش برساند، گفت: مگر مجلس که به دولت اجازه فروش املاک می‌دهد سند را رویت می‌کند که شما می‌خواهید همه مشخصات ملک و خریدار را بشناسید.

به گزارش ایسنا، مظاهریان معاون شهردار نیز با بیان اینکه این املاک به صورت مزایده و براساس قوانین معاملاتی به فروش می‌رسند، تصریح کرد: ما تنها به دنبال کسب اجازه از شورا برای واگذاری و تهاتر املاک هستیم و این فرایند شفاف خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر به دو فوریت این لایحه رأی مثبت دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست