بازدید 8648

۶۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در کره جنوبی

کره جنوبی اعلام کرد که ۶۰۰ مورد ابتلا به کرونا در روز گذشته در این کشور ثبت شده که آمار کل مبتلایان را به ۴ هزار و ۸۱۲ می‌رساند.
کد خبر: ۹۶۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 03 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، مقام‌های بهداشتی کره جنوبی صبح سه‌شنبه اعلام کردند که آمار مبتلایان به بیماری جدید کرونا در این کشور به ۴ هزار و ۸۱۲ نفر رسیده و در روز گذشته ۶۰۰ نفر دیگر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

براساس این گزارش، تاکنون ۲۸ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که بیشترشان دارای زمینه بیماری‌های دیگری نیز بوده‌اند.

به گفته مقام‌های سئول، بیش از ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به شاخه‌ای مربوط می‌شود که از کلیسای شینچئونگ در شهر دئیگو در جنوب شرقی این کشور آغاز شده است.

از میان موارد جدید ابتلا به کرونا در کره جنوبی، ۵۱۹ نفر به شهر دئیگو و ۶۱ نفر دیگر به استان گیونگ‌سانگ شمالی در نزدیکی همین شهر مربوط می‌شود.

دولت کره جنوبی از اوایل هفته گذشته شدیدترین تدابیر قرنطینه را برای این شهر و استان گیونگ‌سانگ شمالی در نظر گرفته است. مقام های کره‌ای نشست‌های ویژه برگزار کرده‌اند تا هر روزنه و منفذی که ممکن است به شیوع ویروس کمک کند، مورد شناسایی قرار گرفته و مسدود شود.

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که اصلی‌ترین کانون شیوع در این کشور شهر دئیگو چهارمین شهر پرجمعیت کره جنوبی بوده است. شمار زیادی از مبتلایان کسانی هستند که در یک کلیسا در این شهر فعالیت‌های عبادی و مذهبی انجام می‌داده‌اند و ارتباطات زیادی با یکدیگر داشته‌اند.

از جمله این تمهیدات قرنطینه شدن این شهر است که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در بیانیه دولت آمده است مردم از خانه‌هایشان خارج نشوند.

همزمان ۲۶۰ هزار نفر از اعضای این کلیسا و مرتبط با فعالیت‌های آن در داخل کره جنوبی و صدها نفر دیگر در هنگ کنگ و چین تحت نظارت قرار گرفته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل