بازدید 27217

خرید کابینت از فروشگاه اینترنتی آکس چوب

کد خبر: ۹۶۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 02 March 2020

به راستی، آشپزخانه بدون وجود کابینت‌ها، بی‌معنی و بی‌مفهوم است. این کابینت‌ها هستند که وسایل و لوازم آشپزخانه را در دل خود جای می‌دهند و به آن نظم و سامان می‌بخشند. در عین حال، زیبایی آشپزخانه‌هایمان را نیز مدیون کابینت‌ها هستیم؛ کابینت‌هایی با رنگ‌های بسیار جذاب و درخشنده که مانند یک دیوار باشکوه توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کنند. کابینت‌ها، ما را به قرون وسطی و بلکه قبل‌تر از آن می‌برند و یا با نما و ظاهر مدرن خود، جلوه‌ای از مدرنیته را برای ما به نمایش می‌گذارند. کابینت آشپزخانه شما، چه در سبک کلاسیک باشد و چه در سبک مدرن، زیبایی‌های خاص خود را دارد و بدون شک، طرفدارن خاصی نیز خواهد داشت. با توجه به سبک معماری متداول امروزی، شاید بتوان گفت سبک مدرن کابینت آشپزخانه، بیش از سبک کلاسیک با زندگی ما هماهنگ و سازگاری داشته باشد. در ادامه قصد داریم چند مدل کابینت آشپزخانه در سبک مدرن را به شما معرفی کنیم و خصوصیات آن را برای شما بازگو کنیم.

کابینت مدرن و کابینت کلاسیک

تعریف کابینت مدرن :

اگر برایتان این سوال پیش آمده که کابینت مدرن چیست، ما پاسخ این سوال را برایتان شرح خواهیم داد. کابینت مدرن، سبکی از کابینت آشپزخانه است که مهم‌ترین ویژگی آن سادگی است. در واقع، در کابینت مدرن هیچ چیزی جز سادگی به نمایش در نمی‌آید!

در کابینت‌ مدرن، درب کابینت‌ها بدون هیچ فرورفتگی و یا برجستگی در سطح ساخته می‌شوند و دارای تزئینات دیگری در بالا یا پایین نیستند. هر تزئینی که در کابینت کلاسیک وجود دارد، در کابینت مدرن وجود ندارد، حتی در برخی از آن‌ها، دستگیره‌ها نیز حذف می‌شوند تا سادگی بیشتر سیطره داشته باشد. قابل به ذکر است کابینت‌های مدرن بدون دستگیره‌، یا دارای دستگیره‌های مخفی هستند، یعنی دستگیره‌های آن‌ها به گونه‌ای‌ست که به نظر نمی‌رسد و یا به وسیله‌ی مگنت و آهن‌ربا باز و بسته می‌شوند.

از دیگر خصوصیات کابینت‌های مدرن، بلند بودن این کابینت‌ها نسبت به کابینت‌های کلاسیک است و حتی ممکن است از زمین تا سقف نیز امتداد داشته باشند و به شکل یکسره طراحی شده باشند. در این مدل از کابینت مدرن، جز شکاف باریکی بین درز کابینت‌ها، چیزی دیده نمی‌شود و در واقع، کابینت‌ همچون دیوار آشپزخانه به نظر می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های کابینت مدرن، تنوع رنگی بالای آن است. با این وجود، طراحان بیشتر ترجیح می‌دهند از رنگ‌های سرد و روشن برای کابینت مدرن استفاده کنند تا باعث انبساط فضای آشپزخانه شوند.

در  ادامه به معرفی چند مدل کابینت آشپزخانه که در سبک مدرن تولید می‌شوند می‌پردازیم و شما خواهید دید که چندان هم با این سبک از کابینت آشپزخانه، ناآشنا نیستید!

کابینت مدرن و کابینت کلاسیک

کابینت ام‌دی‌اف :

کابینت ام‌دی‌اف ، معروف‌ترین متریالی است که در انواع کابینت مدرن به کار می‌رود، البته این کابینت، به دلیل قیمت مناسب، پُرکابردترین کابینت آشپزخانه نیز هست و به کابینت اقتصادی مشهور است.

ام‌دی‌اف ، در واقع از خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی بدست آمده است. در اولین مرحله، ضایعات چوب توسط دستگاه خرد و یکنواخت شده و سپس با چگالی متوسط متراکم می‌شود. فرآیند متراکم سازی، تحت دمایی خاص و فشار بالا و به وسیله‌ی نوعی چسب انجام می‌شود. محصول بدست آمده، ام‌دی‌اف خام نام دارد که به وسیله‌ی روکش‌های مختلفی، پوشانده می‌شود. لمینت، روکشی است که چنانچه بر روی ام‌دی‌اف خام کشیده شود، ما آن را با نام ام‌دی‌اف می‌شناسیم.

از متریال ام‌دی‌اف، در ساخت کابینت آشپزخانه، انواع کمد دیواری و بسیاری وسایل خانه از قبیل سرویس خواب، میز ناهارخوری، کتابخانه، میز تحریر، میز تلویزیون و بسیاری وسایل دیگر استفاده می‌شود و همانطور که اشاره شد، ام‌دی‌اف ، متریالی بسیار پر کاربرد در خانه و به ویژه در ساخت کابینت‌هاست.

کابینت ممبران :

ممبران ، متریال دیگری است که در کابینت مدرن کاربرد دارد، البته از ممبران به دلیل قابلیت‌های آن، در کابینت کلاسیک نیز استفاده می‌شود.

کابینت ممبران، از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است اما روکش نهایی که بر روی آن کشیده می‌شود، پی‌وی‌سی است. پی‌وی‌سی، ضد آب است و توسط دستگاه و به وسیله‌ی چسب‌های قوی بر روی ام‌دی‌اف خام، به صورت کاملا یکپارچه و بدون درز و شکاف کشیده می‌شود. بنابراین کابینت ممبران، ضد آب و با دوام است؛ البته به شرط آن که از نوع باکیفیت آن استفاده کنید!

کابینت مدرن و کابینت کلاسیک

کابینت هایگلاس :

هایگلاس با ظاهری براق و فریبنده، یکی دیگر از زیباترین انواع کابینت مدرن است و شاید تعجب کنید اگر بگوییم، ماده‌ی اولیه‌ی کابینت هایگلاس نیز، ام‌دی‌اف خام است. در هایگلاس، ام‌دی‌اف خام پس از تولید، توسط روکشی به نام پلکسی‌گلس پوشانده می‌شود. پلکسی‌گلس، ماده‌ای از جنس پلاستیک است که ظاهری بسیار براق و شیشه مانند دارد و انعکاس نور آن فوق‌العاده است.

پلکسی‌گلس نیز با نوعی چسب برروی ام‌دی‌اف خام چسبانده می‌شود و به دلیل آنکه قیمت بالایی دارد، تنها بر یک سمت ام‌دی‌اف خام از آن استفاده می‌شود و سمت دیگر آن، از روکش ارزان ‌قیمت‌تر استفاده می‌شود.

کلام آخر:

به غیر از انواع نام برده شده، متریال دیگری نیز در کابینت مدرن کاربرد دارند که از جمله آن می‌توان به کابینت تمام چوب، کابینت پی‌وی‌سی و انواع دیگر اشاره کرد. اما همانطور که اشاره شد، سه مدل ذکر شده، پرکاربردترین انواع کابینت مدرن به حساب می‌آیند.

این محتوا توسط وب‌سایت آکس چوب تهیه شده است و امیدواریم خواندن آن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه داده باشد. ازین که همراه این محتوا بوده‌اید، سپاسگزاریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست