بازدید 150397
۵

کرونا، آموزش را تعطیل نکرد

کد خبر: ۹۶۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 03 March 2020

راهکار آموزش مجازی در شرایط بحران

تاثیر کرونا بر آموزش کشور

برخی از از راه های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که تاکنون از طریق مراجع رسمی اعلام شده است عبارتند از عدم حضور در مکان های عمومی و شلوغ، استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی و کاهش رفت و آمد های غیر ضروری است. با توجه به این راه های پیشگیری، تعطیلی مراکز آموزشی یکی از راه حل های موثر برای مقابله با گسترش ویروس کرونا است. اما این تعطیلی، باعث ایجاد صدمات بسیاری به کشور خواهد شد.

حال چه باید کرد؟ آیا راه حل جایگزینی برای مراکز آموزشی بجای تعطیلی آنها وجود دارد؟

ارائه آموزش ها به صورت مجازی در حال حاضر، یکی از بهترین و شاید تنها ترین راه حل برای مراکز آموزشی است تا با استفاده از آن بدون نگرانی به ارائه آموزش های خود در بستر اینترنت بپردازند.

چون با آموزش مجازی دیگر نیاز نیست که فراگیراان و کادر آموزشی برای رفتن به مراکز آموزشی از منزل خارج شوند، از وسایل نقلیه عمومی استفده کنند  و در مکان های شلوغ و عمومی حضور داشته باشند. با آموزش مجازی فراگیران و کادر آموزشی به راحتی می توانند در یک مکان بهداشتی و امن حضور داشته باشند و با آرامش خیال در مسیر آموزش و یادگیری گام بردارند.

جوامع پیشرفته در شرایط بحرانی برای ارائه آموزش چه می کنند؟

عموما بحران و بیماری امری اجتناب ناپذیر است که می تواند گریبان بسیاری ازجوامع توسعه یافته یا در حال توسعه را بگیرد.. جوامع پیشرفته سالهاست که از بستر آموزش مجازی برای پیشبرد اهداف آموزشی استفاده می­کنند. در این جوامع آموزش مجازی از طرفی نه بعنوان یک راه حل ارائه آموزش در شرایط بحرانی بلکه بعنوان یک راه حل قدرتمند در ساختار آموزشی برای ارائه آموزش بدون محدودیت در زمان و مکان مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکز آموزشی ایران چگونه می توانند بدون تعطیلی آموزش خود هم به جنگ کرونا بروند؟

مراکز آموزشی با راه اندازی  سامانه آموزش مجازی می­توانند بدون تعطیلی آموزش های خود را برگزار کنند و به مقابله و به جنگ کرونا بروند. این مراکز با استفاده از سامانه آموزش مجازی می­توانند کلاس های آموزشی خود را در بستر اینترنت به صورت همزمان(آنلاین) یا غیرهمزمان(آفلاین یا محتوا محور) ارائه کنند.

آیا در این شرایط بحرانی مراکز آموزشی باید به فکر تامین زیرساخت های فنی (سخت افزار، نرم افزار، پهنای باند و ...) برای راه اندازی آموزش مجازی باشند؟

خیر، به هیچ وجه!

وستا با راه اندازی سرویس ابری ویانا زیرساخت لازم برای راه اندازی آموزشی مجازی را برای مراکز آموزشی فراهم کرده است. در این سرویس ما سامانه آموزش مجازی، کلاس مجازی و سایر امکانات لازم را در قالب سرویس در اختیار مراکز آموزشی قرار خواهیم داد و پشتیبانی لازم را به آنها ارائه خواهیم کرد.

سرویس ابری آموزش مجازی ویانا چیست ؟

سرویس ابری آموزش مجازی ویانا راه حلی برای پاسخ به نیاز مراکز آموزشی است که به دلیل کمبود منابع مالی، نداشتن زیرساخت های فنی، نداشتن نیروی انسانی فنی از راه اندازی آموزش مجازی فاصله گرفته اند. سرویس ابری ویانا با ارائه زیرساخت لازم جهت استفاده از  یک سامانه آموزش مجازی و کلاس آنلاین بصورت کاملا اختصاصی با آروم و لوگو مراکز آموزشی، فضایی را فراهم می آورد که مراکز آموزشی بدون داشتن دغدغه فنی و مالی بتوانند آموزش های خود را به صورت مجازی برگزار کنند.

پیشنهاد وستا برای مراکز آموزشی کشور

پیاده سازی سامانه آموزش مجازی یکی از تخصصی ترین فعالیت هایی است که وستا بیش از یک دهه در آن تجربه دارد. ما تجربه های مختلفی از پیاده سازی آموزش مجازی در حوزه های مختلف آموزشی، اعم از دانشگاهی، سازمانی، آموزشگاهی و مدارس داریم.

در حال حاضر و به دلیل محدودیت های زمانی ایجاد شده، برگزاری کلاس های مجازی (آنلاین) یکی از بهترین راه ها برای شروع آموزش مجازی برای تمام حوزه های آموزشی است. البته مراکز آموزشی که محتوای الکترونیکی مناسب را قبلا تهیه کردند، می­توانند در کنار کلاس های آنلاین از محتوای الکترونیکی خود نیز بهره ببرند.

با توجه به مورد فوق، وستا موارد ذیل را به صورت اختصاصی برای حوزه های مختلف آموزشی در جهت پیاده سازی آموزش مجازی پیشنهاد می­کند.

دانشگاه :

دانشگاه ها معمولا زیرساخت مناسب (سخت افزار، نرم افزار، پهنای باند اینترنت و ...) برای راه اندازی آموزش مجازی را دارند. ارتباط سامانه آموزش مجازی با سیستم مدیریت آموزش دانشجویی در دانشگاه ها بسیار مهم است. چون اطلاعات مربوط به دانشجویان، دروس و اساتید دانشگاه در این سیستم وجود دارد. با برقراری این ارتباط، دیگر نیاز نیست که اطلاعات مربوط به اساتید و دانشجویان در سامانه آموزش مجازی وارد شود و کاربران می­توانند با همان نام کاربری و رمز عبور سامانه مدیریت آموزشی دانشجویی دانشگاه، وارد سامانه آموزش مجازی شوند و بر اساس زمان بندی های مشخص شده وارد کلاس مجازی شوند.

در صورتیکه هر دانشگاهی نتواند زیرساخت مناسب را تهیه کند، پیشنهاد وستا برای آن دانشگاه، استفاده از سرویس ابری آموزش مجازی ویانا است.

مدرسه :

مدرسه ها معمولا زیرساخت مناسب (سخت افزار، نرم افزار، پهنای باند اینترنت و ...) برای راه اندازی آموزش مجازی را ندارند، البته که برخی از آنها در تامین زیرساخت لازم توانمند هستند ولی ما در اینجا کل مدارس کشور را  مد نظر قرار داده ایم. از این رو پیشنهاد وستا برای مدارس استفاده از سرویس ابری آموزش مجازی ویانا است.

نکته حائز اهمیت در پیاده سازی آموزشی مجازی در مدرسه های ابتدایی این است که احتمال عدم آشنایی دانش آموزان برای استفاده از اینترنت و سامانه آموزش مجازی وجود دارد، از اینرو والدین این دانش آموزان باید در استفاده از سامانه آموزش مجازی به فرزندان خود کمک کنند.

آموزشگاه :

آموزشگاه ها با توجه به اینکه دوره های آموزشی مهارت محور یا مفهوم محور ارائه می کنند، با هم متفاوت هستند.

در دوره های آموزشی مفهوم محور به راحتی می توان از آموزش مجازی همزمان(آنلاین) و غیرهمزمان(آفلاین) استفاده کرد ولی در دوره های آموزشی مهارت محور نیاز است که آموزش به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) ارائه شود. یا اینکه در این دوره های آموزشی از فیلم برداری کارگاهی استفاده شود یا مدرس درهنگام برگزاری کلاس مجازی در کارگاه حضور داشته باشد.

لازم به ذکر است دردوره های آموزشی مهارت محور اگر فراگیر ابزار لازم را جهت به کارگیری آموخته خود نداشته باشد؛ نیاز است که در فرصتی مناسب و با رعایت نکات بهداشتی در کارگاه یا محیط کاری مرتبط با دوره آموزشی خود حضور پیدا کند.

البته که راه حل هایی مانند AR  (واقعیت افزوده)  و VR (واقعیت مجازی) نیز در این دوره های آموزشی قابل استفاده است ولی راه اندازی و استفاده از آنها در بازه زمانی چند روزه برای آموزشگاه ها امکان پذیر نیست.

 

تعریف سامانه آموزش مجازی ویانا

سامانه آموزش مجازی ویانا بستری شبیه سازی شده یک فضای آموزش است که در آن امکاناتی همچون: ثبت نام از فراگیران، تعریف درس و دوره، ارائه محتوای آموزشی، طراحی مسیر آموزشی برای یادگیرندگان، انجمن، آزمون آنلاین و کلاس آنلاین فراهم شده است. یک سامانه کاملا بومی سازی شده که امکان شخصی سازی را بر اساس نیاز و درخواست شما را فراهم می کند

آشنایی بیشتر با شرکت فناوران اطلاعات وستا ارائه دهنده راه حل های آموزش مجازی

شرکت فناوران اطلاعات وستا بیش از 10 سال است که بصورت تخصصی در زمینه پیاده سازی آموزش مجازی در ایران عزیز فعالیت می­کند. سالهاست که تلاش کرده ایم با راه اندازی سامانه آموزش مجازی در مراکز آموزشی گام موثری در بالابردن سطح کیفیت خدمات آموزشی برداریم.

محصولات و خدمات شرکت فناوران اطلاعات وستا

  • سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی ویانا (Vianna LMS)
  • سامانه کلاس مجازی (Vesta VC)
  • سرویس ابری مدیریت یادگیری الکترونیکی ویانا (Vianna Cloud)
  • طراحی و تولید محتوای الکترونیکی
  • برگزاری دوره های آموزشی به صورت الکترونیکی

 

تیم مشاوره و پیاده سازی وستا در تلاش است که در این شرایط در کنار شما عزیزان باشد تا دیگر به خاطرکرونا مجبور به تعطیلی مراکز آموزشی خود نباشید.

راه های ارتباطی با مشاوران ما :

شماره تماس : 25-88285422 (021)

پست الکترونیکی : Info@VestaSoft.Ir

وبسایت : http://viannacloud.ir

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
پیام رسانهای گپ و سروش همین سرویس را رایگان میدن
پاسخ ها
وستا
| Germany |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
دوست عزیر خودتون می فرمایید پیام رسان گپ و سروش
از کی تا حالا پیام رسان کار سامانه آموزش مجازی رو انجام داده
یعنی شما دیگه نرو دانشگاه پیام رسان گپ و سروش رو نصب کن مدرک بگیر
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
چجوری میشه با اینا اموزش مجازی راه اندازی کرد؟
سلام دوست عزیز
پیرو فرمایش شما، گپ و سروش پیام رسان هستند و با ماهیت آموزش مجازی کاملا متفاوت هستند شما در گپ و سروش امکان آزمون و طراحی مسیر یادپیری را ندارید.
سامانه آموزش مجازی بستری برای مدیریت و برگزاری دوره های آموزشی را بصورت همزمان و غیر همزمان است
یک زمانی یه تیم بودیم داشتیم روی این قضیه کار میکردیم ولی هیچ کس بها نداد همیشه بها نمیدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل