بازدید 6366

سفری به شهر بادگیرها

با خرید بلیط قطار به آسانی می توانید به شهر بادگیرها سفر کنید. یکی از شهرهایی که هنوز بافت سنتی و قدیمی خودش را در معماری، سبک زندگی، کوچه و خیابان‌های خود حفظ کرده یزد است. شهری که با فرهنگ زرتشتیان پیوند نزدیکی خورده.
کد خبر: ۹۶۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 01 March 2020

با خرید بلیط قطار به آسانی می توانید به شهر بادگیرها سفر کنید. یکی از شهرهایی که هنوز بافت سنتی و قدیمی خودش را در معماری، سبک زندگی، کوچه و خیابان‌های خود حفظ کرده یزد است. شهری که با فرهنگ زرتشتیان پیوند نزدیکی خورده. 

جایی که با وجود مردم‌های مذهبی، اقلیت‌های دینی متفاوتی از جمله مسیحی و یهودی را در خود جای داده. یزد نخستین شهر از کشور ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و همین موضوع اهمیت بناها و بافت آن را چندین برابر می‌کند. پس اگر تا کنون به این شهر تاریخی و دیدنی سفر نکرده‌اید همراه ما با باشید تا از بهترین شیوه مسافرت به این شهر و مزایای آن برایتان بگوییم.

قطار مسافرتی یزد

مسیر قطار تهران به یزد یکی از بهترین و دیدنی‌ترین مسیرهایی است که می‌توانید تجربه کنید. از ایستگاه‌های جذاب این مسیر می‌توان به کاشان و اردکان اشاره کرد. کاشان که خودش جزو پر تردد‌ترین ایستگاه‌های مسیر تهران به یزد است که در فصل بهار برای گلاب گیری و مراسمی که هر ساله در این شهر برگزار می‌شود، مسافران زیادی را جذب می‌کند. پس اگر در فصل بهار به یزد سفر کنید، کاشان برای استراحت و گشت و گذاری کوتاه، گزینه مناسبی است و اما اردکان یزد که به ساباط‌هایش (سقف‌هایی که در کوچه‌ها قرار دارد) معروف است که باعث شده خنکی ملایمی را در فصل تابستان به همراه داشته باشد. پس در مسیر قطار تهران به یزد هم گزینه‌های مناسبی برای گشت و گذار دارید تا یک سفر مهیج و پرباری را تجربه کنید.

مسیر مسافرت به یزد بین 6 الی 8 ساعت است که بسته به نوع بلیط قطار شما (اتوبوسی و کوپه‌ای) تغییر می‌کند. اگر به فکر هزینه‌های سفر خود هستید تا سفری ارزان داشته باشید قطارهای اتوبوسی گزینه مناسبی است، از طرفی قطارهای کوپه‌ای از امکانات رفاهی بیشتری برخوردارند. این قسمت از سفر بسته به بودجه و هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید متفاوت است. برای بررسی دقیق از اطلاعات قطارها و قیمت آنها به سامتیک مراجعه کنید.

چرا به یزد سفر کنیم؟

با توجه به اهمیت جهانی این شهر حتما مسافرت به شهر یزد را در برنامه‌های خود قرار دهید تا با فرهنگ غنی و سنتی ایرانی آشنایی بیشتری داشته باشید. یزد آب و هوای سرد و خشک دارد به همین علت بهترین زمان سفر به این شهر در فصل زمستان و پاییز است. خانه‌های قدیمی یزد برای بازدید کم نیست و برای اینکه بتوانید از بیشترین مکان‌های آن دیدن کنید باید یک برنامه ریزی دقیق برای سفر تان داشته باشید.

آتشکده شهر یزد یکی از آن مکان‌هایی است که نام آن در یزد زیاد به گوشتان می‌خورد.  با توجه به اینکه اشاره کردیم هم چنان زرتشتیان زیادی در شهر سکونت دارند این آتشکده هم برای آنها مقدس است چرا که گفته شده آتش آن نزدیک به 1500 سال است که روشن نگه داشته شده. بازدید و مطالعه تاریخچه آن خالی از لطف نخواهد بود.

هر ساله 10 بهمن جشن سده زرتشتیان در این شهر برگزار می‌شود که همچنان توسط زرتشتیان این منطقه حفظ شده. در ایام قدیم در کنار جشن نوروز و شب یلدا، جشن سده هم از اهمیت زیادی نزد ایرانیان باستان برخوردار بوده که هسته اصلی این مراسم هم آتش است. برای جشن سده زرتشتیان لباس‌های مخصوص خودشان را می‌پوشند و از مهمانان حاضر در جشن با نان روغنی پذیرایی می‌کنند.

اگر تصمیم گرفته‌اید به این شهر دینی سفر کنید با مراجعه به سایت سامتیک انواع بلیط‌های قطار تهران به یزد را مشاهده کنید و پس از بررسی بلیط قطار یزد خود را به صورت آنلاین رزرو و خریداری کنید. با خرید بلیط قطار از سامتیک از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار خواهید شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار