بازدید 8438
۱

پژو 206 ارزان شد

شیوع ویروس کرونا در کنار کاهش نرخ ارز و پایین آمدن تقاضای خرید در بازار باعث افت قیمت برخی خودروها در بازار شد که البته در مقایسه با نرخ‌های نجومی روزهای گذشته، رقم بالایی نیست.
کد خبر: ۹۶۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 29 February 2020

به گزارش فارس، هرچند در آستانه شب عید و همچنین با ادامه محدودیت عرضه خودروسازان اوایل ماه جاری شاهد افزایش قیمت خودروها در بازار بودیم، ولی عواملی مانند نبود خریدار در بازار، کاهش نرخ ارز و همچنین شیوع ویروس کرونا باعث کاهش قیمت برخی خودروها در بازار شده است. البته این افت قیمت با ها چندان قابل توجه نیست و در مقابل رشد نجومی نرخ ها، عدد بزرگی به حساب نمی‌آید.

در بررسی وضعیت بازار خودرو می‌توان به افت 6 میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ صندوق دار و عرضه این خودرو به قیمت 118 میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

همچنین سمند دوگانه سوز با موتور EF۷ نیز با افت قیمت 6 میلیون تومانی، امروز به به قیمت 127 میلیون تومان در بازار عرضه شد. قیمت پژو پارس نیز با افت 5 میلیون تومانی به 118 میلیون تومان رسید.

در عین حال قیمت پراید و تیبا نیز کاهش بسیار جزئی داشته و افت 500 هزار تومانی قیمت را تجربه کرده‌اند. امروز قیمت سایپا 132 در بازار به 63 میلیون تومان رسید. قیمت وانت سایپا نیز با کاهش 3 میلیون تومان به 64 میلیون تومان رسیده است.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت‌هایی که برای خودرو در بازار و سایت‌ها ارائه می‌شود، کاذب و غیرواقعی است، به فارس می‌گوید: اگر برای فروش خودرو در بازار، سقف قیمتی مشخص شود و به عنوان مثال بگویند که بیشتر از 20 تا 30 درصد امکان افزایش قیمت خودرو نسبت به نرخ کارخانه وجود ندارد، بازار قابل کنترل خواهد بود و این حد از نابسامانی به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه بازار خودرو راکد است و خرید و فروش زیادی انجام نمی‌شود، ادامه می‌دهد: در حال حاضر قیمت‌ها سلیقه‌ای اعلام می‌شود و هر شخصی به دلخواه خود، قیمت تعیین می‌کند، در حالی که اگر سقف قیمتی مشخص بود، نهادهای نظارتی می‌توانستند نظارت بهتری بر بازار داشته باشند.

مؤتمنی با بیان اینکه قیمت حاشیه بازار خودرو توسط خودروسازان تعیین می‌شود، معتقد است: کار تجاری را باید فعالان بازار انجام دهند و اگر فروش خودرو در دست اتاق اصناف و اتحادیه‌ها بود، امروز شاهد فاصله قیمت بالا بین کارخانه و بازار خودرو نبودیم. 

در این راستا به گفته یک مقام مسئول، در جلسه ای که پیش از داغ شدن موضوع شیوع ویروس کرونا برای رفع مشکل هرج و مرج بازار خودرو با حضور وزیر صنعت، مدیران خودروساز و فعالان بازار خودرو تشکیل شد، خودروسازان خواستار فروش خودرو با قیمت حاشیه بازار بودند و می‌گفتند که بهتر است اختلاف قیمت کارخانه با بازار مدیریت شود و در صنعت خودرو مصرف شود، زیرا در حال حاضر این اختلاف قیمت نصیب دلالان می‌شود.

این مقام مسئول به فارس می‌گوید: عرضه محدود خودروسازان عاملی برای نابسامانی بازار خودرو است و مدیران خودروساز در شرایطی خواستار فروش خودرو با قیمت حاشیه بازار هستند که نهادی برای تعیین قیمت حاشیه بازار وجود ندارد و تضمینی برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت در بازار نیز وجود ندارد.

قیمت خودروها در بازار امروز به شرح زیر است:

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هنوز قیمتها خیلی بالاست اونایی که عجله دارن میگیرن ولی همه که عجول نیستن هر وقت اومد پایین میگیرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان