بازدید 9480

لغو بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان پس از ۵۴ سال

نمایشگاه ITB برلین به عنوان بزرگترین نمایشگاه گردشگری در جهان از سوی دولت فدرال آلمان و به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای اولین بار پس از ۵۴ سال لغو شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶ 29 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، نمایشگاه گردشگری آلمان قرار بود از ۱۴ اسفند ماه در شهر برلین به مدت ۵ روز برگزار شود. برای برگزاری این نمایشگاه هزینه‌های زیادی شده بود و بسیاری از کشورها نیز حضور داشتند. حتی ایران نیز قرار بود در این نمایشگاه پاویون داشته باشد اما به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه پس از چندین دوره برگزاری، از سوی دولت آلمان لغو شد.

این درحالی است که پیش از این وقایع مهم تاریخی دیگر در جهان نتوانسته بودند جلوی برگزاری این نمایشگاه گردشگری بزرگ را بگیرد.

در نمایشگاه گردشگری برلین بیش از ۲۰۰ هزار تورگردان، فعال گردشگری، ایرلاین، هتلدار و… از بیش از ۱۸۰ کشور جهان شرکت می‌کردند تا برای گردشگری جهان در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی و مخاطبانی برای خود جذب کنند. مسئولان بهداشت دولت آلمان از مسئولان نمایشگاه گردشگری خواسته بودند تا در فضای سربسته نمایشگاه سلامت شرکت کنندگان را تضمین کنند. اما از آنجا که شرکت کنندگان از کشورهای بسیاری در یک بازه زمانی کوتاه به نمایشگاه می‌آمدند متولیان ترجیح دادند تا برای سلامت شهروندان آلمانی و شرکت کنندگان امسال این نمایشگاه را به رغم خسارت‌های فراوان دولت‌ها و کشور آلمان برگزار نکنند.

سایت نمایشگاه گردشگری برلین چند ساعت پیش اعلام کرده بود که ساعت ۲۰ امشب ۲۸ فوریه تصمیم گیری برای لغو و یا ادامه برگزاری نمایشگاه را اعلام می‌کند که در نهایت در بیانیه‌ای نوشت: براساس تصمیم دولت فدرال آلمان این نمایشگاه برای اولین بار در تاریخ گردشگری جهان برگزار نخواهد شد.

چین ایران ایتالیا و کره جنوبی از نظر برگزار کنندگان این نمایشگاه جزو کشورهایی بود که دارای ریسک بیشتری برای شرکت در نمایشگاه بودند از ایران نیز اهالی شهر قم این حساسیت را داشتند به نحوی که اسم این استان نیز در فهرست نمایشگاه آورده شده است.

مسئولان نمایشگاه برلین پیش از این اعلام کرده بودند که شرکت کنندگان از این کشورها باید هنگام ورود به آلمان کارت سلامت داشته باشند و ممکن است هنگام ورود از آنها سوالاتی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی