بازدید 8698
۱
این خبر به روزرسانی می‌شود:

آخرین وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف کشورمان/ ۱۸ استان با بارش‌های شدید دست به گریبانند

در روز‌هایی که سیل اخبار نگران کننده درباره ویروس کرونا بسیاری از ایرانیان را به هراس انداخته و زندگی روزمره شان را مختل کرده، بار دیگر سیل واقعی مناطق وسیعی از کشورمان را در برگرفته و خطر ورود آب به خانه و کاشانه و از بین رفتن هست و نیست مردم، به کابوس شبانه روزی بسیاری از هموطنانمان تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 26 February 2020
تابناک اجتماعیهنوز شیوع ویروس کرونا در کشورمان و از دست رفتن جان شماری از هموطنان مان به واسطه آن ضم و درک نشده، نوبت بحران دیگری شده که از راه برسد و نگرانی‌هایی به وجود آورد؛ بحرانی که میهمان دو ساله این فصل در کشورمان است!

به گزارش «تابناک»، در روز‌هایی که سیل اخبار نگران کننده درباره ویروس کرونا بسیاری از ایرانیان را به هراس انداخته و زندگی روزمره شان را مختل کرده، بار دیگر سیل واقعی مناطق وسیعی از کشورمان را در برگرفته و خطر ورود آب به خانه و کاشانه و از بین رفتن هست و نیست مردم، به کابوس شبانه روزی بسیاری از هموطنانمان تبدیل شده است.

صحبت درباره رویدادی است که ساکنان پرشمار تهران را هم نگران کرده چراکه طی ۲۴ ساعت اخیر بارانی شدید جریان داشته که موجب شده همه مسیل ها، کانال ها، نهر‌ها و جو‌های آب لبریز شوند. وضعیتی که جز در تهران، در ۱۷ استان دیگر کشورمان نیز حاکم است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، قرار است ادامه داشته باشد.

آن گونه که سازمان هواشناسی کشورمان گزارش می‌دهد، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، سامانه بارشی مستقر در کشور طی امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌های البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق و با شدت کمتر در مرکز، شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود و پیش بینی می‌شود به تدریج از اوایل شب از شدت آن در نیمه غربی کاسته شود.

به این معنی که بارش‌های امروز (که بعضا از نوع برف و تگرگ هستند، اما در اغلب نقاط از نوع باران شدید هستند) تا امشب ادامه خواهند یافت و بعد به نیمه مرکزی وشرقی کشور منتقل خواهند شد. جابجایی‌ای که همزمان با آن می‌بایست نگران پایین دست رود‌های کشورمان در مناطق غربی کشور، به ویژه لرستان و خوزستان بود.

در ادامه  آخرین اخبار درباره آخرین وضعیت بارندگی ها، سیلاب و آسیب های آن در نقاط مختلف کشورمان را خواهید خواند:
 
گاز معمولان همچنان قطع است
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۹:۴۶

مومنی سرپرست گاز لرستان: در شهر معمولان هنور آب فروکش نکرده است. هنوز نتوانستیم لوله‌های گاز که دچار سیل شدند را نصب کنیم. با وضعیت فعلی احتمال بازسازی لوله‌های گاز وجود ندارد. اکیپ ما در منطقه حضور داشته تا در اسرع وقت گاز معمولان را وصل کند.

محور ایلام-حمیل بازگشایی شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۷:۵۴

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: روز گذشته به علت ریزش نزولات جوی و در کیلومتر ۲۵ این مسیر دچار ریزش شده بود که با تلاش راهداری و پلیس راه این محور بازگشایی و تردد در آن جریان دارد.

وی از رانندگان خواست با توجه به بارش باران چند روز گذشته و سست شدن زمین هنگام تردد در محورهای مواصلاتی با صبر و حوصله رانندگی کرده و از انجام هر گونه حرکات حادثه ساز در مسیر خودداری کنند.

تاریخِ ایلام از سیل در امان ماند
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۷:۲۷

عبدالمالک شنبه‌زاده با بیان این‌که خوشبختانه در شرایط کنونی سامانه بارشی از صبح امروز (چهارشنبه، هفتم اسفند) از استان ایلام خارج شده است، افزود: به واسطه‌ بارش‌ها، حجم زیادی از روان‌آب‌ها در سطح شهر ایجاد شده است، اما خوشبختانه در این مدت آثار تاریخی آسیب چندانی ندیده‌اند، فقط یکی دو مسیر دسترسی به جاذبه‌های گردشگری قدری آسیب جزئی دیده‌اند. در واقع در نقاطی که تلاقی پل است و حجم آب‌ها زیادتر، خاک‌های مسیر دسترسی به واسطه‌ حجم بارندگی‌ها شسته شده‌اند.

او با بیان این‌که در سیل نوروز ۹۸، حدود ۱۴ - ۱۵ اثر تاریخی آسیب دیدند که برخی از آن‌ها جزئی بودند، ادامه داد: براساس مصوبه وزارت کشور، قرار شد اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون تومان برای مرمت بناهای آسیب‌دیده به استان اختصاص پیدا کند، اما متاسفانه هنوز ابلاغ نشده است. هرچند مبلغ سه میلیارد تومان تسیهلات چهاردرصدی برای تاسیسات گردشگری بخش خصوصی که در آن زمان آسیب دیده‌اند، تایید و ابلاغ شده است.

او همچنین درباره‌ وضعیت شهر تاریخی سیروان در ایلام گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، موانعی را در چند نقطه از ورودی شهر ایجاد کرده‌ که خوشبختانه عمل به موقعی بود، چون از شدت ورود آب به داخل روستا جلوگیری کرد و آب با آرامش بیشتری وارد ‌شد که این اتفاق باعثِ ایجاد تهدید کمتری برای این محوطه‌ تاریخی بود.

میزان خسارت وارد شده بر راه های لرستان
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۷:۱۶

معاون سازمان راهداری کشور: خسارت سیل به راه‌های لرستان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در کرمان باعث آماده باش آتش نشانان شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۷:۰۵

رضا میرزایی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: با توجه به وزش باد شدید و طوفان در شهر کرمان، ایستگاه‌های آتش نشانی در حالت آماده باش بوده و آتش نشانان در آماده باش کامل هستند. شهروندان در صورت نداشتن کار ضروری در زمان وزش شدید باد از خانه خارج نشوند و در صورت حضور در معابر عمومی به ویژه ساعات عصرگاهی از اماکن مسقف عبور کرده و در فضای باز قرار نگیرند.

میرزایی از شهروندان خواست از گرفتن عکس سلفی در طوفان، قرار گرفتن روی لبه بام‌ها و ارتفاعات در زمان وزش شدید باد خودداری کنند. همچین در صورت امکان، از تردد زیر ساختمان‌های نیمه ساز یا درحال ساخت جلوگیری شود چرا که امکان سقوط مصالح وجود دارد. در زمان طوفان و باد شدید احتمال افتادن کلاهک دودکش بخاری منازل وجود دارد لازم است شهروندان با حفظ رعایت نکات ایمنی دودکش‌های منازل را مورد بررسی قرار دهند.

قطع راه ارتباطی ۴ روستای اندیکا در پی طغیان رودخانه
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۶:۵۵

فرماندار اندیکا: راه ارتباطی ۴ روستای عشایری در اندیکای خوزستان به دلیل بالا آمدن آب رودخانه فصلی دره شیرون این شهرستان قطع شده است.

بارش حدود نیم متری برف در سیاه بیشه کندوان
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۶:۴۹

بسطامی رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه بارش برف که ازعصر دیروز در استان آغاز شد تا امشب در استان ادامه دارد، گفت: بیشترین میزان برف نشسته بر روی زمین ۴۷ سانتی متر در سیاه بیشه کندوان به ثبت رسیده است. در مناطق آلاشت ۴۴ سانتی متر، بلده ۳۰ سانتی متر و کجور ۲۵ سانتی متر برف گزارش شده است.

بسطامی با بیان اینکه همزمان با بارش برف، بارش باران نیز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای از عصر دیروز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، ادامه داد: در این مدت ساری مرکز استان با ۵۶ میلی متر بیشترین میزان بارش را داشته است. در مناطق دشت ناز ساری ۴۷ میلی متر، قائم شهر و آمل ۴۴ میلی متر و بابلسر، گلوگاه و نوشهر نیز ۴۱ میلی متر باران باریده است. این سامانه جوی امشب از استان خارج می‌شود و مازندرانی‌ها فردا و پس فردا شاهد آسمانی صاف همراه با افزایش دما خواهند بود.

محور خوش ییلاق مسدود می شود
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۵:۲۰

سروان حبیبی فرمانده پلیس راه آزادشهر-شاهرود گفت: بدلیل ورود سامانه جدید بارشی و براساس هشدار هواشناسی از ساعت ۱۶ عصر امروز چهارشنبه محور آزادشهر به شاهرود از گردنه خوش ییلاق مسدود و تردد از این مسیر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

محور خوش ییلاق محور ارتباطی دو استان گلستان و سمنان و یکی از گردنه های بسیار برفگیر است .

محور شهرکرد به مسجد سلیمان مسدود شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۳:۰۶

مرتضی زمانپور مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل بالا آمدن آب تالاب شیمبار، محور شهرکرد به مسجدسلیمان از سمت بخش بازفت شهرستان کوهرنگ مسدود شد. بالا آمادن آب تالاب شیمبار باعث شده تا ارتفاع آب در سطح جاده اندیکا به شهرکرد به بیش از یک و نیم متر برسد. مردم تا اطلاع ثانوی از تردد در این محدوده خودداری کنند.

قطع شدن راه ارتباطی ۳۰ روستا در کوهرنگ
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۲:۳۸

مرتضی زمانپور مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل بارش‌های اخیر، ذوب شدن برف‌ها و جاری شدن سیل راه ارتباطی ۱۵ روستای بخش دهستان موگویی و ۱۵ روستای بازفت قطع شده است. هم اکنون ۸ اکیپ راهداری متشکل از ۶۰ نفر در حال خدمات رسانی در شهرستان کوهرنگ هستند. همچنین ارتباط خوزستان با بخش بازفت بر اثر وقوع سیل قطع شده است.

سیلاب، برق ۳۷روستا و آب ۲۳ روستای لرستان را قطع کرد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۲:۲۸

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: برق ۳۷روستا و آب ۲۳ روستابر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در لرستان، قطع شد.

آب‌گرفتگی روستای سفیدکن دورود/راه روستا مسدود است
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۲:۱۶

دبیر ستاد بحران شهرستان دورود گفت: آب‌گرفتگی در روستای سفیدکن در حوزه بخش سیلاخور با توجه به شدت بارش‌ها رخ داده و پل دسترسی این روستا فعلاً مسدود است.

سیل وضعیت نورآباد را بحرانی کرد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۲:۱۵

فرماندار دلفان گفت: وضعیت شهر نورآباد بحرانی است و امکانات ستاد بحران در دلفان برای پیشگیری از خسارات سیل کافی نیست.

آخرین وضعیت راه‌های استان‌های سیل‌زده
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۱:۳۹

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا درباره وضعیت راه‌های استان‌های سیل‌زده کشور اظهار کرد: محور‌های خرم‌آباد به پل دختر، خرم آباد به کوهدشت، محصور هستند. 

از شب گذشته محور چالوس به دلیل سقوط بهمن مسدود شده  است.

محور قزوین به زنجان به دلیل تصادف زنجیره‌ای مسدود است که بازگشایی این محور اطلاع رسانی می شود.

سردار حسینی با بیان اینکه در استان خوزستان، محور اندیکا به شهرکرد به واسطه شرایط بد جوی مسدود است، افزود: در استان یزد محور انار به یزد به دلیل طوفان شن و کاهش میدان دید مسدود شده  و براساس برنامه اگر قرار است در محوری شاهد یک پدیده‌ جوی باشیم، قبل از وقوع حادثه  آن محور را مسدود کنیم.

 

قطع راه ارتباطی ۲۰ روستای بخش معمولان/ پل روستای چم شهران را سیلاب با خود برد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۱:۱۳

سرپرست بخشداری معمولان با بیان اینکه راه ارتباطی ۲۰ روستای بخش معمولان به سبب بروز سیلاب قطع شده است گفت: پل فلزی روستای چم شهران را سیلاب با خود بُرد.

به ۲۷ واحد مسکونی در الیگودرز خسارت وارد شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۱:۱۲

فرماندار الیگودرز از خسارت سیلاب لرستان به ۲۷ واحد مسکونی این شهرستان خبر داد.

گرد و غبار ۱۳ شهر خوزستان را فراگرفت
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۱:۱۱

در ساعت هشت صبح امروز میزان گرد و غبار در شوش ۶۰۰ میکروگرم برمترمکعب، بندر امام ۵۹۸ میکروگرم برمترمکعب، ماهشهر ۵۵۲ میکروگرم برمترمکعب، اهواز ۵۱۳ میکروگرم برمترمکعب، خرمشهر ۵۰۱ میکروگرم برمترمکعب، شادگان ۴۷۱ میکروگرم برمترمکعب، اندیمشک ۳۳۲ میکروگرم برمترمکعب، سوسنگرد ۳۱۷ میکروگرم برمترمکعب، رامشیر ۳۱۰ میکروگرم برمترمکعب، آبادان ۲۶۶ میکروگرم برمترمکعب، حمیدیه ۲۳۹ میکروگرم برمترمکعب، شوشتر ۲۵۱ میکروگرم برمترمکعب و رامهرمز ۱۹۸ میکروگرم برمترمکعب بوده است.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است. ۹ شهر خوزستان روز سه شنبه درگیر گرد و غبار بودند و میزان گرد وغبار در آبادان به ۷.۵ برابر حدمجاز رسید. اهواز همزمان شاهد بارندگی نیز بوده است.

اداره کل مدیریت بحران خوزستان صبح امروز در اطلاعیه ای با اشاره به اطلاعیه مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان اعلام کرده است که یک توده گرد و خاک روی کشورهای عراق و عربستان تشکیل شده که انتظار تاثیر این توده و کاهش دیدافقی و افزایش آلاینده گرد و خاک در مناطق مرکزی،غربی و جنوبی استان در روز چهارشنبه پس از خروج سامانه بارشی پیش بینی شده است.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی و بهداشتی مانند پرهیز از تردد غیرضروری و درصورت لزوم استفاده از ماسک مناسب و توجه به سایر توصیه ها، هشدارها و نکات ایمنی ارائه شده به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وزش باد، گرد و خاک و آلودگی هوا، اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

خسارت سیلاب به زمین‎های کشاورزی و باغی بروجرد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۱:۰۰

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد گفت: بارش شدید باران در ۲ روز اخیر منجر به زمین‌های کشاورزی و باغی این شهرستان خسارت زد که میزان دقیق آن پس از مساعد شدن هوا برآورد خواهد شد.

 

۱۰۰۰ واحد مسکونی در ضلع غربی شهر پلدختر تخلیه شده است
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۰:۵۲

شهردار پلدختر با بیان اینکه طی روزهلی گذشته ۱۰۰۰واحد مسکونی در ضلع غربی شهر پلدختر تخلیه شده است گفت: در صورت افزایش دبی رودخانه کشکان آب وارد شهر پلدختر خواهد شد.

آخرین جزئیات از سیل احتمالی در لرستان/ دورود به حالت آماه باش درآمد

آبگرفتگی محور بروجرد–خرم‌آباد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۰:۴۰

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد گفت: به دلیل ورود آب به جاده بروجرد – خرم آباد محدوده دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) ترافیک ایجاد و تردد خودرو‌ها به کندی انجام می‌شود.

آخرین جزئیات از سیل احتمالی در لرستان/ دورود به حالت آماه باش درآمد

راه ارتباطی ۷۰ روستای دلفان قطع شده است
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۰:۳۸

فرماندار نورآباد گفت: راه ارتباطی ۶۵ تا ۷۰ روستا به علت تخریب پل‌های بابابزرگ، میرزاآباد و ده یوسفان قطع شده‌ است.

آخرین جزئیات از سیل احتمالی در لرستان/ دورود به حالت آماه باش درآمد

محور پلدختر_اندیمشک مسدود شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۰:۳۵

در پی طغیان رودخانه کشکان پل بابازید در شهرستان پلدختر تخریب شد و همچنین محور پلدختر_اندیمشک نیز مسدود شد.

 

آخرین جزئیات از سیل احتمالی در لرستان/ دورود به حالت آماه باش درآمد

دورود به حالت آماده‌ باش کامل درآمد
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۰:۲۴

حمید جمشیدی نماینده ویژه مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در دورود گفت: تمامی امکانات، تجهیزات، مکان های عمومی و عوامل امدادی در بحران احتمالی سیلاب در این شهرستان بکارگیری شده است.

آخرین جزئیات از سیل احتمالی در لرستان/ دورود به حالت آماه باش درآمد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسئولیت پذیری و البته درایت بیداد میکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل