بازدید 9710
۲

مردم آمریکا خود را برای شیوع ویروس کرونا آماده کنند

«مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» (CDC) در آمریکا به مردم این کشور در مورد لزوم آمادگی در برابر شیوع قریب الوقوع ویروس کرونا در ایالات متحده هشدار داد.
کد خبر: ۹۶۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰ 26 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» (CDC) آمریکا روز سه شنبه به شهروندان این کشور هشدار داد که آماده سازی خود در برابر شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را آغاز کنند.

این اخطاریه نشاندهنده تغییرِ لحن این مرکز بهداشت و درمان در آمریکا است که به طور گسترده‌ای بر اقدامات در جهت متوقف ساختن ورود ویروس کرونا به آمریکا و قرنطینه سازی افرادی که به چین سفر می‌کنند، متمرکز شده است.

دکتر «نانسی میسونیر»، رئیس بخش بیماری‌های تنفسی این مرکز در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: «ظرف هفته گذشته، داده‌های مربوط به شیوع [این بیماری] در سایر کشورها باعث تشدید نگرانی و پیش بینی‌های ما از شیوع این بیماری در آمریکا شد».

وی در ادامه افزود: «آنچه که نامشخص است، زمان ورود این ویروس به کشور و شدت شیوع آن در آمریکا خواهد بود. اختلال در زندگی روزمره ممکن است شدید باشد و کسب و کارها، مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین خانواده‌ها باید گفتگو در مورد تأثیر احتمالی شیوع این ویروس را آغاز کنند».

دکتر «آن شوچات»، معاون مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نیز روز سه شنبه در یک کنفرانس تلفنی جداگانه اظهار داشت: «پرسش این نیست که آیا [این ویروس شیوع می‌یابد یا خیر]. بلکه پرسش در مورد زمان و شدت شیوع آن است».

افزون بر این، «آلکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نیز در نشست یک کمیته فرعی مجلس سنا از احتمال موارد ابتلای بیشتر در خاک آمریکا خبر داد و از قانونگذاران در کنگره خواست تا بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری دولت ترامپ را برای مقابله با شیوع این بیماری تصویب کنند؛ درخواستی که از دید قانونگذاران دموکرات، «نامناسب» و «ناکافی» تلقی کرده و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که مجلس به نوبه خود بسته مالی راهبردی و پُر و پیمانی را برای مقابله با بیماری تدارک خواهد دید.

گفتنی است که شیوع ویروس کرونا نخستین بار از شهر ووهان استان هوبئی چین آغاز شد؛ اما اکنون دامنه آلودگی آن به اکثر کشورهای جهان رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
به این میگن کشور پیشرفته . قبل از ورود خطر برنامه ریزی میکنن و تمام احتمالات رو در نظر میگیرن . حاالا اینجا .کرونا اومده جان گرفته شیوه سراسری کرده باز مسئولین منکر میشن . و تمام راهها برای مقابله با اون رو از نظر دسترسی به مواد بهداشتی رو محدود میکنن . انگار دلشون میخواد!
لامعصب این امریکایی های کافر همش از ما تقلید می کنند آمادگی را از تهران یاد گرفتند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی