بازدید 7800
هایکو ماس با اشاره به یکجانبه گرایی واشنگتن تاکید کرد

تضعیف امنیت اروپا با خروج آمریکا از برجام

وزیر امور خارجه آلمان: خروج آمریکا از توافقنامه اتمی ایران و از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه موجب تضعیف امنیت اروپا شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱ 26 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از  صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز در دیدار مشترک با همتایان سوئدی، کره ای، فنلاندی و اردنی به عنوان بخشی از کشور‌های عضو ابتکار عمل موسوم به استکهلم درباره خلع سلاح هسته‌ای در برلین گفت: جهان بر سر یک دو راهی قرار گرفته است.
 
سال ۲۰۱۸ بود که آمریکا از توافقنامه هسته‌ای وین (منظور برنامه جامع اقدام مشترک است) خارج شد و در سال گذشته (۲۰۱۹) نیز بر اثر پیمان شکنی در ارتباط با پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (موسوم به آی ان اف)، امنیت اروپا یک گام تضعیف شد و اگر این وضع در جهان همین طور استمرار یابد در آن صورت، نظام هسته‌ای جهان و به تبع آن، امنیت جهانی با خطر مواجه می‌شود.
 
از این رو برآنیم این گونه توسعه را معکوس کنیم. پیمان منع گسترش جنگ افزار‌های هسته‌ای (ان پی تی) در واقع یک سنگ بنا و ستون مرکزی است و این پیمان، هم برای خلع سلاح تسلیحات هسته‌ای موجود و هم برای مهار توسعه مستمر تسلیحات اتمی معتبر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار