بازدید 8549

بیماران خاص برای پیشگیری از ابتلا به کرونا چه کنند؟

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه سیستم ایمنی بیماران خاص از دیگران ضعیف‌تر است، گفت: بیماران خاص باید بیش از افراد دیگر از خود برابر ویروس کرونا مراقبت کنند.
کد خبر: ۹۶۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 24 February 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شادنوش گفت: این بیماران باید همان توصیه‌هایی را که برای افراد عادی ارائه می‌شود، رعایت کنند. اقداماتی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها، دوری کردن از افرادی که ممکن است آلوده باشند، پرهیز از حضور در مناطق پر ازدحام و تجمعات و ... .

شادنوش با تاکید بر این که سیستم ایمنی بیماران خاص ضعیف‌ است و در نتیجه اثرگذاری ویروس روی آنها می‌تواند قابل توجه‌تر باشد، افزود: بنابراین این افراد باید از سفر پرهیز کرده و سعی کنند در محیطی سالم و دور از آلودگی بمانند.

وی با بیان اینکه به طور کلی ماسک تاثیر عمده‌ای در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد، ادامه داد: دور ماندن از محل‌های آلوده بهترین کار است. در عین حال بیماران خاص هم مانند سایر مردم در صورتی که دچار تب شدند، باید به پزشک مراجعه کرده و به توصیه‌های پزشک توجه کنند و در صورتی که بعد از مراجعه به پزشک علائم‌شان ادامه داشت یا دچار سرفه‌های خشک یا تنگی نفس شدند، باز هم به پزشک مراجعه کنند و حتما بیماری‌شان را به صورت جدی پیگیری کنند.

شادنوش درباره استفاده بیماران خاص از داروهای بالا برنده ایمنی بدن، اظهار کرد: این موارد به نوع بیماری فرد بستگی دارد. هیچ فردی نباید خودسرانه اقدام درمانی و دارویی انجام دهد. در عین حال برخی بیماران مانند بیماران پیوندی با مصرف دارو مقداری سیستم ایمنی‌شان به صورت تعمدی کاهش می‌یابد تا بتوانند عضو پیوندی را تحمل کنند. در چنین شرایطی اصلا صلاح نیست که داروهایشان را تغییر دهند. این افراد باید هرگونه تغییر در داروهایشان را حتما با نظر پزشک انجام دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار