بازدید 3973

مادر، قربانی توهمات پسر شیشه‌ای

کد خبر: ۹۶۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ 22 February 2020

مرد شیشه‌ای که در جنایتی هولناک مادرش را به قتل رسانده بود مدعی شد می‌خواسته جسد را در یخچال پنهان کند.

به ‌گزارش ایران، ساعت ۱۹:۴۵ چهارشنبه ۳۰ بهمن زن جوانی با کلانتری 152 خانی آباد تماس گرفت و گفت: امروز هر چه با مادرم تماس گرفتم پاسخگو نبود. نگران شدم و به خانه‌اش آمدم اما در را باز نکرد. از همسایه‌ها پرسیدم اما کسی از مادرم خبر نداشت. از آنجایی که برادرم با او زندگی می‌کند و به خاطر اعتیادش مشکلات زیادی برای مادرم به وجود می‌آورد نگران شدم. با تماس زن جوان، مأموران کلانتری وارد عمل شده و پس از هماهنگی‌های قضایی وارد خانه زن 70 ساله در طبقه سوم ساختمان در خیابان میعاد شمالی شدند.

زمانی که مأموران وارد خانه شدند لکه‌های خونی که به آشپزخانه ختم می‌شد آنها را به جسد زن سالخورده رساند. داخل آشپزخانه و در کنار یخچال جسد پیرزن افتاده بود و باتوجه به اینکه وسایل داخل یخچال روی زمین ریخته بود این احتمال مطرح شد که قاتل قصد داشته جسد را در یخچال بگذارد اما موفق نشده بود. با کشف جسد، تحقیقات به دستور بازپرس واحدی از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت ادامه یافت.

مأموران در تحقیقات دریافتند؛ هومن، پسر ۴۷ ساله مقتول، از 25 سال قبل معتاد بوده و از 4 سال قبل نیز شیشه مصرف می‌کرده است. مدتی قبل نیز همسر هومن از وی طلاق گرفته و دخترش را پیش پدر رها کرده بود.

همچنین در بررسی‌ها مشخص شد وی ۱۵ سال قبل تحت تأثیر مواد مخدر پدرش را به حدی کتک‌زده بود که وی فلج شده و مدتی بعد نیز جان باخته بود اما خانواده او را بخشیده و هومن از زندان آزاد شده بود.

مأموران در این مرحله پی بردند که چندی قبل او به کمپ ترک اعتیاد رفته بود، اما 6 روز قبل از جنایت به خانه برگشت. از همان 6 روز قبل هم درگیری‌های او با مادرش سر این موضوع که مادرش اصرار داشت او به کمپ برگردد شدت گرفته بود.

طبق اظهارات همسایه‌ها هر روز و شب صدای درگیری هومن با مادر، خواهر و دخترش به گوش می‌رسیده و حتی یکبار دخترش بدون کفش با لباس خانه از ترس جانش فرار کرده بود چرا که او همیشه دخترش را وادار به خرید مواد مخدر شیشه می‌کرد و اگر توجه نمی‌کرد کتک می‌خورد. بدین ترتیب فرضیه قتل مادر به‌دست پسر معتاد قوت گرفت و به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران سرانجام 3 ساعت پس از اعلام گزارش قتل، متهم در خیابان 22 بهمن در حالی که چاقو به دست داشت در یک عملیات ویژه دستگیر شد.

سرهنگ مرادی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: متهم در تحقیقات اولیه به قتل مادرش اعتراف کرد و مدعی شد قبل از قتل حشیش، شیشه و ۲۰ عدد قرص مصرف کرده بود. بنابراین دچار توهم شده و فکر می‌کرد شیطان به سراغش آمده است.

قاتل در بازجویی‌ها گفت: در حمام بودم که شیطان به سراغم آمد گفت یا من تو را می‌کشم یا تو مرا می‌کشی و با گفتن این جمله به من حمله کرد، مجروح شدم و به سمت آشپزخانه فرار کردم اما در آنجا با چاقو ضربه نهایی را زدم بعد متوجه شدم مادرم را کشته‌ام. سعی کردم جسد را داخل یخچال بگذارم تا دیگر او را به سردخانه نبرند اما نتوانستم و از خانه فرار کردم.

به‌دستور بازپرس جنایی، متهم میانسال برای بررسی صحت روانی به پزشکی قانونی منتقل خواهد شد و بررسی‌ها به دستور بازپرس پرونده از سوی مأموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران در این خصوص ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان