بازدید 6611

بدون اوکراین جعبه‌های سیاه هواپیما بررسی نخواهد شد

دبیرشورای امنیت ملی اوکراین گفت که جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی بدون حضور این کشور بررسی نخواهد شد.
کد خبر: ۹۶۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 22 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری اطلاعات مستقل اوکراین[UNIAN]، اولنسکی دانیلوف، دبیر شورای امنیت و دفاع این کشور روز جمعه درباره بررسی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که مدتی قبل در حادثه‌ای به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد، گفت: من به شهروندان اوکراینی اطمینان می‌دهم که هیچ‌کسی حق ندارد بدون اوکراین به جعبه‌های سیاه دست بزند. آن‌ها در حال حاضر در تهران هستند. هیچ کسی، نه وزیر دفاع و نه کسی دیگر به آن‌ها دست نمی‌زند.

دانیلوف در ادامه درباه پرداخت غرامت گفت: من نمی‌خواهم از رخ‌دادها پیشی بگیرم اما این روند در حال انجام شدن و تحت کنترل است. باور کنید که غرامت‌ها به اندازه کافی رضایت‌بخش خواهند بود.

بر اساس این گزارش، اظهارات دانیلوف در حالی مطرح می‌شود که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی در گفت‌وگو با شکبه ان.بی.سی درباره جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی با تاکید بر این که ایران بیش از هر کسی خواهان دست‌یابی به اطلاعات درون این جعبه‌هاست، گفت: ‌ایران قادر به بارگذاری اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی نیست و با [این وجود]، تهران جعبه سیاه را به دولت‌های خارجی تحویل نخواهد داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار کرد که طبق قانون هوانوردی بین‌المللی، ایران حق این را داشت که هدایت تحقیق درباره ساقط شدن هواپیما را بر عهده بگیرد، اما ایران به نرم‌افزارها و تجهیزات به خصوصی از آمریکا یا دیگر کشورهای غربی احتیاج دارد تا بتواند اطلاعات درون جعبه سیاه را رمز گشایی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت: ما درخواست کمک کردیم، چرا آمریکا به ما کمک نکرده است؟ این یک مسئله بشر دوستانه است. چرا به ما نرم‌افزار ندادند؟ چرا تجهیزات لازم را به ما ندادند؟

او در پاسخ به این سوال که آیا هم‌اکنون کسی در حال تلاش برای رمزگشایی آن نیست، گفت: نه. ما بدون حضور تمامی طرف‌های درگیر در این مسئله، به جعبه‌های سیاه دست نخواهیم زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان