بازدید 3319

مداخله بی‌ثمر بانک مرکزی برزیل برای حفظ ارزش «رئال»

کد خبر: ۹۶۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 21 February 2020

نرخ برابری رئال برزیل به دلار آمریکا تحت تاثیر رشد اقتصادی نزولی این کشور آمریکای جنوبی، در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفت؛ موضوعی که می‌تواند درها را برای نرخ‌های بهره به مراتب پایین‌تر باز کند.

به گزارش ایبِنا از رویترز، هر دلار آمریکا در آغازین ساعات معاملات روز گذشته با افزایش قیمت مجدد ، ۴.۳۷۴۰ رئال معامله شد. این رقم هفته گذشته در بالاترین سطح خود (۴.۳۸۳۰) قرار داشت و در نتیجه آن  بانک مرکزی با مداخله، حدود ۲ میلیارد دلار در قالب سوآپ ارزی، به بازار تزریق کرد.

«روبرتو کامپوس نتو»» رییس بانک مرکزی برزیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که این بانک آماده است تا برای نظارت و سر و سامان دادن نقدینگی، تحرکات افراطی بازار یا تضعیف رئال که آتش تورم را شعله‌ور می‌کند، بار دیگر در بازار مداخله کند. علاوه بر این، وی تاکید کرد که رئال واحد پولی با نرخ شناور است.

این اتفاقات در حالی رخ داده است که دورنمای رشد اقتصادی برزیل روند نزولی ثابتی به خود گرفته است به طوری که بسیاری از اقتصاددانان به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین (کشوری که بزرگ‌ترین شریک تجاری برزیل محسوب می‌شود) پیش‌بینی‌های خود را از رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ به اندازه ۲ درصد کاهش داده‌اند.

با توجه به اینکه تورم برزیل برای سال جاری میلادی مابین ۳ تا ۳.۵ درصد پیش‌بینی شده است، اقتصاددانان بانک یوبی‌اس سوئیس انتظار دارند تا بانک مرکزی برزیل اوایل سال جاری نرخ بهره (سلیک) را به ۴ درصد کاهش دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر