بازدید 3216

تشریح جزئیات ترخیص کالاهای مصرفی از گمرک

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران جزئیات مصوبه هیات وزیران برای ترخیص کالاهای گروه 4 که پیش‌تر واردات آن ممنوع بود را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۶۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 19 February 2020

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، جزئیات مصوبه هیات وزیران برای ترخیص کالاهای گروه چهار دارای ثبت سفارش رسوب شده در بنادر و گمرکات را تشریح کرد و گفت : باید توجه داشت در متن مصوبه ، مهلت برای «اظهار» کالا به گمرک تا پایان سال داده شده است و این موضوع با مصوبه قبلی که این مهلت در راستای «ترخیص» کالا بود متفاوت است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران درخصوص مصوبه صادره از سوی هیأت وزیران درخصوص تعیین تکلیف کالاهای گروه 4 دارای ثبت سفارش اعلام کرد: هیأت وزیران در جلسه 98/11/16 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارائی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری ایران مصوبه مذکور را در خصوص تعیین تکلیف کالاهای گروه چهار دارای ثبت سفارش رسوب شده در بنادر و گمرکات تصویب و در تاریخ 98/11/29 نسبت به ابلاغ این مصوبه اقدام نموده است .

ارونقی در ادامه با اشاره به نحوه اقدام درخصوص ثبت سفارشات صادره در این خصوص افزود: براساس بند 1 این مصوبه ویرایش یا تمدید ثبت سفارش تا پایان سال جاری برای اظهار کالاهای گروه (4) به استثنای خودرو که تا قبل از تاریخ 98/2/31 دارای ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت ، بارنامه و یا قبض انبار اماکن گمرکی ، مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی باشند به صورت بدون انتقال ارز و از محل بند (9) ماده (38) آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و ارز متقاضی با تایید منشأ ارز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، بلامانع اعلام شده است. باید توجه داشت در متن مصوبه ، مهلت برای «اظهار» کالا به گمرک تا پایان سال داده شده است و این موضوع با مصوبه قبلی که این مهلت در راستای «ترخیص» کالا بود متفاوت است.

معاون فنی گمرک ایران با اشاره به نحوۀ پرداخت حقوق ورودی این کالاها ادامه داد: ترخیص کالاهای مشمول بند فوق این تصویب نامه با پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی دو برابر و رعایت سایر مقررات از جمله اخذ مجوزهای قانونی معتبر برای ترخیص کالا، صورت خواهد پذیرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی