بازدید 7905

۲ ادعا در ماجرای کور شدن یک چشم

کد خبر: ۹۶۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 19 February 2020

مرد جوان که در یک درگیری خیابانی چشمش کور شده در حالی برای متهم درخواست قصاص کرد که وی مدعی است شاکی علیه او توطئه کرده‌است.

به‌ گزارش ایران، این پرونده در سال 95 با اعلام خبر جراحت شدید چشم یک بیمار در جریان یک درگیری خیابانی از سوی کادر درمانی بیمارستان به مأموران انتظامی گزارش شد و در پی آن پلیس رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار داد. بیمار پس از مشاهده مأموران گفت: صاحب یک خودروی ناشناس با من درگیر شد و ضربه‌ای به چشمم زد. شدت ضربه آنقدر زیاد بود که عینکم خرد شد و به چشمم آسیب زد به‌طوری که پزشک معالج عنوان کرده که بینایی‌ام را از دست داده‌ام.

با پیگیری‌های مأموران ضارب که پسر جوانی بود بازداشت شد و اتهام ضرب و شتم و درگیری را نپذیرفت و گفت: صبح امروز بعد از انجام کارم به‌سمت خودرو پارک شده‌ام رفتم که ناگهان دیدم این شخصی که حالا شاکی است در حال سرقت بنزین از باک خودروام است. همان موقع با پلیس تماس گرفتم و درخواست کمک کردم. در همین هنگام این مرد که متوجه تماس من با پلیس شده بود تلاش کرد تا متواری شود که من مانع فرارش شدم. اما همسر او و فرد دیگری که آنجا بودند برای فراری دادنش با من درگیرشدند و کاری کردند که وقتی پلیس رسید من نتوانم ادعای خودم را مبنی بر سرقت بنزین ثابت کنم. از این‌رو من وارد درگیری با آنها نشدم تا اینکه آنها شروع به کتک زدنم کردند من هم به ناچار از خودم دفاع کردم اما هیچ ضربه‌ای به چشم او نزدم. همان مردی که همراهشان بود به صورتش ضربه زد.

با توجه به اظهارات متهم و مدارک موجود در پرونده وی با قرار وثیقه آزاد شد و پس از چند جلسه تحقیق و برطرف شدن ایرادات پرونده در شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه دادگاه کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و در ادامه شاکی گفت: من هیچ سرقتی انجام نداده‌ام و متهم دروغ می‌گوید او بدون هیچ دلیلی با من درگیر شد با اینکه عینک داشتم اما ضربه‌ای به چشمم زد و باعث کوری‌ام شد. بعد هم خواست با پرونده‌سازی علیه من محکومم کند اما موفق نشد. حالا هم از دادگاه برایش درخواست قصاص دارم.

در ادامه متهم برای دفاع از خود در جایگاه ایستاد و با تکرار همان ادعای اولیه مبنی بر سرقت بنزین از خودرواش، گفت: من اتهامم را قبول ندارم چون هیچ ضربه‌ای به چشم این شخص نزدم. این مرد قصد سرقت داشت و وقتی هم پلیس به محل درگیری رسید ابزاری را که برای سرقت همراهش بود ضبط کرد. در ضمن بعد از حادثه هم متوجه شدم شاکی قبل از اینکه شیشه عینکش خرد شود دچار بیماری چشمی بوده و چشمش تا 95 درصد بینایی نداشته‌است که احتمال دارد این بیماری باعث کوری او شده ‌باشد. شاکی در واکنش به حرف‌های متهم گفت: او دروغ می‌گوید و پزشکی قانونی علت کوری مرا خرد شدن شیشه در چشمم عنوان کرده است.

در پایان این جلسه بر اساس درخواست شاکی مبنی بر قصاص و همین‌طور ادعاهای متهم، قاضی، پرونده را برای اظهارنظر و بررسی کارشناسی به پزشکی قانونی ارسال کرد تا پس از نظر این سازمان تصمیم نهایی درباره صدور حکم گرفته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی