بازدید 7305

نماینده ویژه آمریکا: چین و هند از ونزوئلا نفت نخرند

الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت که واشنگتن به دهلی نو و پکن توصیه می‌کند که از ونزوئلا نفت نخرند.
کد خبر: ۹۶۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۹ 19 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا روز سه‌شنبه گفت که آمریکا به هند و چین توصیه می‌کند که از ونزوئلا نفت نخرند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «دو مشتری اصلی نفت ونزوئلا هند و چین هستند. ما در گفتگو با این مشتریان هستیم تا به آن‌ها درباره سیاست آمریکا در خصوص صادرات نفت ونزوئلا توصیه کنیم.»

وی ادامه داد: «ما به تلاش خود برای ترغیب این کشور‌ها ادامه می‌دهیم تا به این فعالیت‌ها که باعث حمایت و بقای این رژیم (نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا) می‌شود خاتمه دهند.»

این مقام آمریکایی اضافه کرد که انتظار دارد تا شرکت اسپانیایی «رپسول» پس از تحریم‌هایی که امروز علیه شرکت تجاری «روس‌نفت» اعمال شد، به تغییر روند خود بپردازد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه شب به وقت تهران شرکت «روس‌نفت تریدینگ اس اِی» و «دیدیر کاسیمیرو» معاون شرکت روس‌نفت را تحریم کرده است.

دولت آمریکا مدت‌هاست که به هدف سرنگون ساختن دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا تحریم‌هایی را وضع کرده و کشورهاییی همچون کوبا و روسیه را که با ونزوئلا همکاری تجاری دارند، تحت فشار قرار می‌دهد.

آمریکا که رقیب اصلی روسیه در تأمین انرژی اروپا به شمار می‌آید، پیش از این هم روس‌نفت را به دلیل پرونده اوکراین تحریم کرده و کشور‌های اروپایی را برای توقف واردات نفت و گاز از روسیه تحت فشار قرار داده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار