بازدید 14474
اطلاعات حوزه‌های دیگر هم باید منتقل شود

تمام اطلاعات معاملات خودرو دراختیار سازمان مالیات

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان به دنبال حذف معافیت‌های نابجاست، تصریح کرد: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم تقدیم دولت شده تا در نهایت شاهد کاهش فشار بر تولیدکنندگان و در عین حال افزایش درآمد مالیاتی کشور باشیم.
کد خبر: ۹۵۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ 17 February 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امیدعلی پارسا، ریس سازمان امور مالیاتی، در هفدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی، اظهار کرد: معافیت مالیاتی در همه جای دنیا محدود و مشروط است، ولی در ایران اینطور نیست. برای مثال قرار نیست همه بخش‌های کشاورزی یا فرهنگ و هنر از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی افزود: مالیات در بخش صنعت نیز مالیات بر سود است و با توجه به اینکه بخش‌های با سود بیشتر مالیات بیشتر می‌پردازند مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پارسا منطق معافیاتی در ایران را ضعیف توصیف کرد و گفت: فقط ۳۵ درصد از بودجه عمومی ما از ناحیه مالیات تامین می‌شود. البته فشار آوردن به تولیدکننده واقعی به اسم مالیات هنر نیست و جز سیاست‌های سازمان امور مالیاتی هم نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان به دنبال حذف معافیت‌های نابجا است، تصریح کرد: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم تقدیم دولت شده تا در نهایت شاهد کاهش فشار بر تولیدکنندگان و در عین حال افزایش درآمد مالیاتی کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این اصلاحیه جهت‌گیری به سمت افزایش مالیات اشخاص است، گفت: آنچه باید در نظام مالیاتی ما اتفاق بیفتد و در جا‌های دیگر دنیا نیز رخ داده، تحقق مالیات هوشمند است.

به گفته این مقام مسئول، مالیات باید مبتنی بر اطلاعات واقعی مربوط به کسب و کار مودی باشد تا عدالت مالیاتی محقق شود بنابراین باید از طریق استقرار سامانه‌های فروشگاهی همه اطلاعات لازم را گردآوری کرد تا هوشمندسازی نظام مالیاتی محقق شود و همه ریزداده‌های لازم نیز باید به صورت روشن و غیرقابل کتمان در اختیار سازمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی اکنون اطلاعات تمام نقل و انتقالات خودرویی را در اختیار دارد و این اتفاق باید در حوزه‌های دیگر هم رخ دهد، تصریح کرد: اگر درآمد‌های پاک مالیاتی منبع تامین بودجه نشود مجبور به چاپ پول می‌شویم و این در نهایت به معنی فشار بیشتر بر اقشار متوسط و صعیف است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار