بازدید 6613

ناتو: قصد حمایت از ترکیه در ادلب را نداریم

یک منبع دیپلماتیک ناتو اعلام کرد ترکیه به عنوان یک کشور عضو ناتو از حمایت سیاسی اعضای دیگر برخوردار است، اما هیچ برنامه‌ای برای کمک نظامی این سازمان به ترکیه وجود ندارد.
کد خبر: ۹۵۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 17 February 2020
ناتو: قصد حمایت از ترکیه در ادلب را نداریم

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، یک منبع دیپلماتیک از یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به این خبرگزاری گفت این سازمان قصد ندارد در صورتی که ترکیه در شمال سوریه عملیات نظامی شروع کند کمک نظامی در اختیار آنکارا قرار دهد.

این منبع گفت: «کشور‌های ناتو در پاسخ به کشته شدن نظامیان ترکیه در ادلب در اوایل ماه فوریه، بند ۵ را فعال کنند.»

این دیپلمات افزود کشته شدن نظامیان ترکیه در ادلب سوریه یک فاجعه است، ولی به گفته وی این اتفاق در جریان یک عملیات نظامی یکجانبه در خاک یک کشور بیگانه صورت گرفت که از شمول بند ۵ معاهده ناتو فراتر است.

این منبع در پاسخ به سوالی درباره احتمال عملیات نظامی ترکیه برای جلوگیری از پیشروی نیرو‌های ارتش سوریه در ادلب و کمک به گروه‌های مسلح غیرقانونی جهت بازپس‌گیری بخش‌هایی از این استان گفت ترکیه به عنوان یک کشور عضو ناتو از حمایت سیاسی اعضای دیگر برخوردار است، اما هیچ برنامه‌ای برای کمک نظامی این سازمان به ترکیه وجود ندارد.

این منبع با اشاره به اینکه اهداف کشور‌های عضو ناتو با اهداف ترکیه در سوریه و لیبی یکسان نیست افزود مسئله حمایت نظامی از ترکیه در جریان نشست وزرای دفاع ناتو در تاریخ ۱۲ و ۱۳ فوریه مطرح نشده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل