بازدید 4503

مرد مرموز دستور ربودن ثروتمندان را صادر می کرد

کد خبر: ۹۵۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ 16 February 2020

مرد میانسال که دستور ربودن و اخاذی از مدیران عامل سه شرکت بزرگ را صادر کرده بود پس از یکسال شناسایی و دستگیر شد.

به‌ گزارش ایران، حدود یک سال قبل رسیدگی به پرونده آدم‌ربایی مردی برج ساز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد. در ابتدای جلسه شاکی پرونده گفت: روز حادثه سه مرد با عنوان جعلی مأمور به خانه من آمدند و به بهانه تحقیق و بازجویی درباره موضوعی خاص مرا به خانه‌ای بردند. اما در آنجا با بستن چشمان و دست و پایم مرا شکنجه دادند و به زور پول و چک و دلار از من گرفتند و بعد هم رهایم کردند.

وی ادامه داد: من این سه مرد را نمی‌شناختم و هیچ دشمنی بین ما نبود اما با توجه به اطلاعاتی که از من داشتند مطمئن هستم کسی آنها را اجیر کرده و دستور این کار را داده است.

در ادامه دادگاه نیز متهمان ضمن اعتراف به جرم خود مدعی شدند از سوی مردی ناشناس دستور این آدم‌ربایی صادر شده بود.

یکی از متهمان گفت: بچه‌ام بیمار بود و به پول زیادی نیاز داشتم به خیلی از دوستان و آشنایان رو انداختم اما کسی کمکم نکرد تا اینکه یک روز مرد ناشناسی با من تماس گرفت و گفت حاضری کاری برایم انجام دهی و در مقابل پول خوبی بگیری؟ من هم قبول کردم. بعد او نقشه ربودن این مرد برج ساز را با من در میان گذاشت. او گفت این مرد سرش کلاه گذاشته و برای پس گرفتن طلبش باید او را بدزدیم. بعد هم دو مرد دیگر را به من معرفی کرد و با هم این نقشه را عملی کردیم.

متهم دیگر نیز گفت: ما اصلاً این مرد را ندیدیم او خودش با ما تماس می‌گرفت و دستور می‌داد نه او را دیدیم نه شماره‌ای از او داریم.

در ادامه دادگاه شاکی گفت: من از این سه مرد شکایتی ندارم می‌خواهم بدانم چه کسی به آنها دستور ربودن و اخاذی از من را داده است اگر این مرد را به من معرفی کنند به هر سه متهم رضایت می‌دهم.

بدین ترتیب قاضی دادگاه برای شناسایی و دستگیری مرد ناشناسی که دستور آدم ربایی را صادر کرده بود پرونده را به دادسرای جنایی تهران فرستاد. سرانجام با گذشت حدود یک سال از این ماجرا و تحقیقات گسترده مرد مرموز دستگیر شد.

وی در جریان تحقیقات به ربودن مرد برج ساز و همچنین ربودن سه مدیرعامل شرکت بزرگ در پایتخت اعتراف کرد.

وی در بازجویی‌ها گفت: با دستیابی به اطلاعات این افراد برای سرقت و اخاذی از آنها چند نفر را اجیر می‌کردم و مبلغی پول به آنها می دادم تا به‌عنوان مأمور این افراد را بربایند و از آنها پول و چک بگیرند. بعد هم وقتی به هدفم می‌رسیدم به مردان اجیر شده می‌گفتم گروگان را رها کنند. مبلغی نیز به آنها می‌دادم.

بدین ترتیب متهم به‌همراه کیفرخواست پرونده به دادگاه کیفری رفت اما این بار شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران مأمور رسیدگی به پرونده شد. قضات این شعبه که در جریان رسیدگی قبلی به این ماجرا نبودند متهم را با قرار وثیقه آزاد کردند. تا اینکه رئیس شعبه دهم دادگاه کیفری با اطلاع از این موضوع درخواست کرد پرونده بار دیگر به شعبه دهم ارجاع شود تا جلسه محاکمه با حضور متهمان و شاکی‌ها برگزار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر