بازدید 28602

پایین کشیدن تابلوی سامسونگ و ال‌جی همزمان با حضور ناو کره در خلیج فارس/ کدام برندها نامزد جایگزینی در بازار ۳۰ هزار میلیارد تومانی لوازم خانگی هستند؟

دو برند ال جی و سامسونگ بازار لوازم خانگی ایران را ترک کردند و خبر‌ها حکایت از آن دارد که دو برند قرار است جایگزین این دو برند خارجی در بازار لوازم خانگی شوند. با خروج شرکت‌های خارجی از بازار لوازم خانگی ایران، دو مشکل همچنان بر سر راه تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی باقی است: قاچاق و واردات قطعات. بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از هر سه قلم کالای لوازم خانگی، دو قلم قاچاق است.
کد خبر: ۹۵۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ 15 February 2020

پایین کشیدن تابلوی سامسونگ و ال‌جی همزمان با حضور ناو کره در خلیج فارس/ «سام» و «جی پلاس» نامزد جایگزینی در بازار ۳۰ هزار میلیارد تومانی لوازم خانگی

تابناک اقتصادیبعد از خروج آمریکا از برجام و وعده بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در مدت ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه بسیاری از شرکت‌های خارجی که در بازار ایران سرمایه گذاری کرده بودند، تک تک بازار ایران را ترک کردند و به نوعی بازار ایران از برند‌های معروف خارجی خالی شد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در بازار لوازم خانگی نیز بعد از اعمال تحریم ها، زمزمه هایی از خروج دو برند اصلی سامسونگ و ال جی مطرح شد اما برخی این موضوع را در حد شایعه قلمداد می کردند. از ابتدای سال جاری اما خروج دو برند سامسونگ و ال جی از ایران جدی تر شد تا اینکه در چند روز اخیر "پایان کار ال جی و سامسونگ در بازار لوازم خانگی ایران" به تیتر یک رسانه ها تبدیل گشت. ماجرای این تیتر به مصاحبه سیدعلیرضا موسوی‌مجد رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با یکی از خبرگزاری ها بازمی گشت. وی طی مصاحبه ای اعلام کرد: پایین آوردن تابلوهای شرکت کره‌ای سامسونگ از مغازه ها چند وقتی است آغاز شده است.

ناو کره ای یکی از دلایل پایین کشیدن تابلو سامسونگ و ال جی

سیدمرتضی میری رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌ خانگی ایران نیز طی مصاحبه ای با ایسنا، با بیان اینکه بعد از قطع همکاری کره با شرکت‌های ایرانی در سال گذشته، آن‌ها مجبور بودند برند خود را جایگزین کنند، تصریح کرد: علت خبرساز شدن دوباره این مساله، تغییر نام و تابلوهای این برندهاست که به پیشنهاد اتحادیه لوازم خانگی این اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا حالا تصمیم به تغییر نام این برندها گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی این اتفاق حضور ناو کره از حدود دو ماه پیش در خلیج فارس بوده که علیه منافع کشور ما است؛ بنابراین ما اعلام کردیم حداقل کاری که اتحادیه لوازم خانگی می‌تواند انجام دهد، تغییر نام تابلوهای شرکت‌های کره‌ای است. میری یکی دیگر از دلایل تغییر نام این برندها در مقطع کنونی را افزایش قاچاق اعلام کرد و گفت: وقتی شرکت‌های طرف قرارداد برندهای کره‌ای محصولی برای عرضه رسمی ندارند، قاچاقچیان برندهای شناخته را از طریق مرزها و از مناطق مثل بانه و گناوه به کشور وارد می‌کند.

با پایین کشیده شدن تابلوهای دو برند سامسونگ و ال جی از سردر مغازه ها، عملاً می توان گفت که این دو برند بازار لوازم خانگی ایران را ترک کردند.

پایین کشیدن تابلوی سامسونگ و ال‌جی همزمان با حضور ناو کره در خلیج فارس/ «سام» و «جی پلاس» نامزد جایگزینی در بازار ۳۰ هزار میلیارد تومانی لوازم خانگی

سهم دو برند سامسونگ و ال جی از بازار ایران چقدر بود؟

آخرین آمار ارائه شده در مورد بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد، ارزش بازار لوازم خانگی کشور حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده که تا قبل از تحریم ها، از این میزان ۲۳ هزار میلیارد تومان در دست ده برند خارجی و تنها ۷ هزار میلیارد تومان آن در دست ۶۰۰ کارخانه داخلی بوده است؛ بنابراین ۷۵ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار ده برند خارجی و تنها ۲۵ درصد در اختیار ۶۰۰ کارخانه داخلی بوده است. طبق آمار موجود، سهم سامسونگ و ال جی از ۷۵ درصد بازار لوازم خانگی که در اختیار برند‌های خارجی بوده، ۵۰ درصد بوده است.

وضعیت تولید لوازم خانگی در کشور چگونه است؟

شاید مهمترین پرسشی که الان مطرح است، اینکه با خروج این دو برند مهم از بازار لوازم خانگی ایران، هم اکنون وضعیت تولید لوازم خانگی در کشور چگونه است؟

آخرین آمار پیرامون تولید لوازم خانگی در کشور مربوط به ۹ ماهه سال جاری می‌باشد که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده است. این آمار نشان می‌دهند، در ۹ ماهه سال جاری ۸۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر تولید شده که این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳.۹ درصدی داشته است. همچنین میزان تولید ماشین لباسشویی در مدت مذکور ۴۸۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده است که این میزان تولید نیز در مقایسه با ۹ ماهه سال ۹۷ رشد ۲۴.۲ درصدی داشته است.

وضعیت تولید کولر آبی نیز در ۹ ماهه سال جاری مناسب بوده و در این مدت ۶۳۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲.۷ درصدی را داشته است. در این بین، اما تولید انواع تلویزیون در ۹ ماهه سال جاری در مقایس با ۹ ماهه سال گذشته افت ۸.۸ درصدی را تجربه کرده است و در این مدت تنها ۵۱۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه تولید شده است.

آغاز دوران سام و جی پلاس در بازار لوازم خانگی، با جایگزین های سامسونگ و ال جی بیشتر آشنا شوید

چه برندهایی قرار است جایگزین سامسونگ و ال جی شوند؟

با خروج دو برند سامسونگ و ال جی، قرار است دو برند سام و جی پلاس جایگزین آن‌ها شوند. اما شاید برای بسیاری این پرسش مطرح باشد که این دو برند چگونه می خواهند جایگزین غول‌های بازار لوازم خانگی شوند؟

شایان ذکر است، در گذشته لوازم خانگی سامسونگ و ال جی در کشور مونتاژ می‌شدند؛ بنابراین خط تولید و مونتاژ این دو برند لوازم خانگی در کشور وجود دارد و تنها تفاوت نسبت به گذشته این است که این بار طرف قرارداد سام و جی پلاس یک شرکت معتبر چینی است. این شرکت چینی مواد اولیه را از شرکت‌های بزرگ اروپایی تامین می‌کند. همچنین قرار است، گلدیران و مادیران که پیش از این گارانتی محصولات برند‌های ال جی و سامسونگ را بر عهده داشتند، از این پس محصولات جی پلاس و سام را پشتیبانی کنند.

گفتنی است، جی پلاس یکی از زیرمجموعه‌های گلدیران است که پیش از این، کار مونتاژ قطعات برند ال جی را بر عهده داشت. فعالیت این شرکت بیشتر در حوزه تولید تلویزیون است و تلویزیون‌های این برند در اواخر سال ۱۳۹۷ روانه بازار شد. آن گونه که از خبر‌ها پیداست، قرار است جی پلاس به زودی دیگر محصولات لوازم خانگی را نیز تولید کند. تلویزیون‌های جی پلاس در سیرجان تولید می‌شود و کارخانه دیگری نیز در قزوین در حال آماده سازی و تجهیز است.

اما برند سام که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سام سرویس است و کار خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده است، بیش از ۱۰۰ نوع محصول را تولید می‌کند، بنابراین محصولات تولیدی آن تنوع بیشتری نسبت به جی پلاس دارد. هم اکنون این شرکت محصولاتی مانند ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر، اجاق گاز، کولر گازی، پنکه، اتوبخار، بخارشوی، شوفاژ برقی، جارو شارژی، زودپز و پلوپز دیجیتال، سرخ کن، آبسردکن، چای ساز، کتری برقی، قهوه ساز و ... تولید می‌کند. گفتنی است، در بخش خدمات پس از فروش، این شرکت دارای ۴۸۲ نمایندگی فعال در سراسر کشور است.

قاچاق لوازم خانگی بزرگترین مشکل تولیدکنندگان داخلی/ دو کالا از هر سه کالای لوازم خانگی قاچاق است

یکی دیگر از مشکلات جدی تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی، قاچاق گسترده این لوازم به داخل کشور است. عباس هاشمی مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت طی مصاحبه‌ای در مورخه سی ام آذر ماه سال جاری در این باره گفت: بزرگترین مشکلی که صنعت لوازم خانگی را تهدید می‌کند، قاچاق است.

مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی طی مصاحبه‌ای با اشاره به گردش مالی ۳.۳ میلیارد دلاری لوازم خانگی در سال ۱۳۹۷ گفت: از این رقم ۲.۲ میلیارد دلار قاچاق است! وی افزود: بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هر سه قلم کالای لوازم خانگی، ۲ قلم قاچاق است.

راهکار‌ها برای رونق تولید داخلی لوازم خانگی چیست؟

همان گونه که گفته شد، بزرگترین مشکل تولید لوازم خانگی، قاچاق است. برای خروج لوازم خانگی قاچاق از بازار قرار است طرح مبارز با قاچاق لوازم خانگی از امروز آغاز شود. این طرح که قرار بود از مرداد ماه سال جاری اجرایی شود، به دلیل ناآشنایی اعضای اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی با موضوع شناسه کالا به تعویق افتاد. بر اساس این طرح، شناسه برای کالا‌های داخلی از محل تولید و برای کالا‌های وارداتی از محل گمرک بر روی کالا نصب می‌شود و کالا‌های فاقد شناسه، قاچاق محسوب خواهند شد.

به گفته میری رئیس اتحادیه مقرر شد که اعضای اتحادیه از پانزدهم آذر ماه سال جاری از خرید و عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه کالا خودداری کنند.

وی افزود: از شنبه ۲۶ بهمن ۹۸ عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه کالا و بدون رسید اتحادیه در مورد کالا‌های فاقد شناسه ممنوع است و لوازم خانگی فاقد شناسه کالا قاچاق محسوب می‌شود.

با اجرای صحیح این طرح، لوازم خانگی قاچاق که مانعی برای تولید داخلی محسوب می‌شدند از بازار کنار خواهند رفت.

همچنین یکی دیگر از مشکلات بر سر راه تولید لوازم خانگی داخلی، وارداتی بودن برخی قطعات می‌باشد که در شرایط تحریم تامین این قطعات با مشکلاتی رو به روست. به علاوه واردات این گونه قطعات برای کشور ارزبری زیادی را به همراه دارد.

پیشنهاد می‌شود، وزارت صمت هر چه زودتر به مانند صنعت خودروسازی که برای آن میز تعمیق ساخت داخل به منظور ساخت قطعات در داخل تشکیل شد، برای این صنعت نیز این میز را برگزار کند. البته خبر‌های منتشر شده حکایت از آن دارد که گویا قرار است وزارت صمت تا پایان سال جاری دو میز ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی برگزار کند.

داخلی سازی قطعات در صنعت لوازم خانگی علاوه بر اینکه می‌تواند در رونق تولید داخل کمک کننده باشد، می‌تواند در کاهش قیمت لوازم خانگی نیز موثر واقع شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
شنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۵
دلار ۱۴۱۰۰
سکه ۵۲۰۰۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
با افزایش قیمت دلار قیمت کالاهای وارداتی هم افزایش میابد و فروش شرکت های بزرگ هم کاهش میابد و سود آنها تنزل پیدا می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
رای بی رای
باید واردات از ونزوپلا و سومالی و کره شمالی را افزایش دهیم تا دشمن نا امید شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
ببند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
بابا بانمک،شکلات،آبنبات،عسب
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
باحال گفتی
برادران کره ای چرا رفتند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
نه اینها کره جنوبی هستن، برادران کره شمالی متاسفانه چیزی برای صادرات ندارن وگرنه نمی رفتن
داریم به دوران پارینه سنگی عقبگرد میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
دوران پارینه سنگی آبو صابون از کجا بیاریم رومون رو بشوریم؟!
خداوکیلی از اولش این دو تا برند آشغال بودند و فقط به لطف قیمت بالای سونی و پاناسونیک فروش خوب داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
من 17 ساله یخچال سامسونگ دارم
عالیه
چرا الکی حرف می زنی ؟؟
مادرومعلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
واقعاحرف حساب زدید، یخچال سونی ما دراین پنج
و عين کمدمیمونه، غذاتوش کپک میزنه زود سال موتورعوض کرده
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
فقط یخچالشون خوب بود . تلویزیوناشون مفت نمی ارزه . فقط سونی
تازه اگر یخچال آمریکایی میزاشتن وارد بشه یخچالهای سامی و ال جی نابود میشدند
مسئولانی که برجام را آتش نزدند لااقل وسایل ال جی و سامسونگ شان را از کاخ هایشان بیرون بندازند

ببینیم و تعریف کنیم .
کاش حداقل مثل کره شمال تکنولوژی رو نمیدیدیم در ضمن رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
در همین سایت تابناک ویدیوی کره شمالی هست. برو تماشا کن. تو تلگرام خوندی علف میخورن باورت شده.
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
یاشاسین رای بی رای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
حجاب رو بگو . كره اي ها اقلاً حجاب ندارن
دست تولید کنندگان فرصت طلب داخلی می اید بازار
مثل خودروسازان این هم مشکل بعدی ایران خواهد بود و ان هم تولیدات لوازم خانگی وطنی و تومان را به شما ۳ تومان می اندازند به اسم حمایت از تولید داخلی!!!!
برنده واقعی این مناقشه چینه و بازنده همیشگی مردم ایرانن.
ارجليك و بكو أز توركيه ؟
ازسال 1324 كارخانه شهاب شروع به فعاليت كرد ودهه 1340 پارس الكترونيك فقط مونتاژ كار شديم روسيه مصر تركيه افريقاي جنوبي كارخانه ساخت پنل ال سي دي زدند وبه كل دنيا صادر ميكنند وما فقط به فكر سود بيشتربوديم
سامسونگ و ال جی به دلیل نبود ثبات اقتصادی و عدم سودآوری مالی، خودشون جمع کردن رفتن. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
شما چجوری رفتی اونجا؟ از کجا پیدا کردی این کشورو اصلا
بنا به مصلحتهایی که از کولبران و قاچاقچیان حمایت می شود، ال جی و سامسونگ همچنان در بازار ایران حضور خواهند داشت.
تا كيفيت وجود نداشته باشه استقبال از توليدات داخلي نميشه با انحصار هم بجائي نميرسيد و فقط نارضايتي را دامن ميزنيد
یه روزی میرسه ایران و آمریکا با هم آشتی میکنند و همه شرکتهایی که در تحریم ها ایران را ترک کردند بازی را به شرکت ها و برندهای آمریکایی و ژاپنی و احتمالا آلمانی می بازند

آنزمان چه حالی میده التماس آشغال های کره و چین برای بازگشت به بازار ایران !!!!!!

همه این رویاها در صورت کنار آمدن دولت های ایران و آمریکا !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تقریبا این ارزو مثل اینه که بخوایم پشت گوشمونو ببینیم
از این به بعد مارکهای دست صدم چینی با برچسب ساخت ایران خواهد آمد.... خخخخخ
شرکت Huawei چین شرکت پر قدرتی است، میشه ازش درخواست کرد با نام دیگر در ایران سرمایه گذاری کنه. و غیر مستقیم دانش فنی رو به ایران منتقل کنه.
این مطلب را بردارید از صفحه اول. خاطر برجام رو مکدر می کنه.
خدا وکیلی کره ای ها چیشون از ما بهتره اگر مسئولان دلسوز از جوانان نخبه ای که داریم خوب بهره بگیرند چه نیازی به کره داریم من نمی گم به ژاپن میرسیم ولی این که کره جنوبی هم برای ما ناز کنه خدایی دیگه زور داره
این همه کله مهندس ها را از انتگرال و مشتق و فرمول پر کردید که چه بشه
صناااام برتر از یک نامممم. ا ا ا این که همون سامسونگ بود!!!!!
اها
پاااااااارس
ااااا این که همون گروندیگ آلمانی بود که همون 40 سال پیش تقش درومد؟
تلوزیون های سیاه سفید ....
برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بهتر است از ننه قمر بخواهید جلو قاچاق کالا ،و ارز ،را بگیرد ؟،،مشکل با حضور ننه قمر بر طرف میشود ؟،،
هرچند تحریم ها فاجعه ست، ولی بد نیست تولید کننده های داخلی لوازم خانگی بعد از چند دهه کنار نشستن دوباره احیا بشن. مگر قدیم ها تو هر خونه ای یخچال و تلویزیون و جاروبرقی ایرانی نبود که با اومدن کره ای ها متاسفانه بساطشون جمع؟ الان چه کم داریم از قبل؟
یه 206 صندوقدار داریم
بیچاره شده ایم
همش یه جاییش خرابه یا صدا می ده
چندین بار وسط اتوبان گیر کردم و از مردم فحش خوردم
وای بر کسی که انحصار را در صنعت خودرو باب کرد و این آشغال ها را بست به ریش مردم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
من وانت نیسان آبی رو به 206 ترجیح میدم
همچین به دلار پول دندون گیری نیست
خدا بده بركت به اشغال هاي چيني . كشور دوست و برادر چين چه كيفي بكنه . برادران رانت خوار بشتابيد به سوي واردات بنجل از چين و سود هاي انچناني .
بیچاره مردم که اسیر انحصار تولید کننده گان داخلی خواهند شد مجبورند بنجل ترین اجناس را بدون هیچ خدمات با کیفیت بسیار پایین و قیمت بالا بخرند مثل خودرو
تحریم ها هیچ اثری ندارد
وای به حال روزی که تلویزیون مثل خودرو انحصار به ظاهر برند داخل باشه. اون موقع نه روی تکنولوژی جدید رو می بینیم و نه روی قیمت مناسب.
یکی نوشته ایران و امریکا یک روز اشتی میگنن ، خطاب به این دوست بگم که خیر فکرتان اشتباه است ایران و امریکا دو دیدگاه متفاوت به جهان دارند و اصلا نمی توانند با هم کنار بیان ، هیچ یک روی ان یکی برتری نداره ، دلایلش هم روشنه ، نهایت چیزی که میتونه برای دو طرف روی بده که مناسب باشه اینکه امریکا از خاورمیانه بره و شرایط برای یک صلح به صورت دوری و دوستی مهیا بشه یعنی کاری بهم دیگه نداشته باشن!
نمیتوان خاطره مردم با این دو برندی که در هیاهوی قیمتها ،تا حدودی قیمت نزدیک به قدرت ‌ قشر متوسط در طی سالیان و همراه با مردم را به آسانی زدود
این حرفها کدامه این دوتا برن ما اجناس از سوریه عراق افغانستان ونزویلاا وارد میکنیم گارانتی هم دارن
کالای کره ای از کیفیت خوبی برخودار هستن . ولی متاسفانه کالاهای مونتاژ داخلی به شدت بی کیفیت و فاقد تکنولوژی های روز می‌باشند . و رانت بسیار بسیار شدیدی در این صنف هست .
بنده تعجب میکنم در زمان عصر حجر نه سامسونگ بود و نه ال جی یا حتا بوش پس مردم آن زمان چگونه زندگی میکردند باید از آنها یاد بگیریم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
صحیح می فرمایید. همانگونه که فرمودند، باید لنگ به کمر ببندیم و مانند مردم عصر حجر رندگی بکنیم
یادت نره دوم اسفند رای بدهی تا یک لنگ قشنگ و اتو زده گیرت بیاد
قدر مسلم بعد از این فروش تلویزیون 20 ملیونی میشود 35 ملیون سود هم در جای خودش
واقعا اگر فدرت دارید منگزارید یک دستگاه از تلویزیون و یخچال و دیگر لوازم وارد شود تا چرخ کارخانه جات ایرانی مثل ازمایش ارج که با واردات بیجا به این روز افتادن و کارگراشون بیکار شدن، بچرخه
چند شرکت دانش بنیان برای تولید داخل این محصولات ایجاد کنید. نهصت داخلی سازی لوازم خانگی. تکنولوزی خیلی پیچیده ای هم نداره. این بهارین تو دهنی و تبدیل تهدید به فرصته. باعث اشتعال زایی هم میشه. ۳۰ هزار میلیارد تومن
با سلام . اولا مونتاژکردن تولید نیست 2-تفاوت مونتاژوواردات مثلاایجاداشتغال میباشدکه در واقع خودمان راگول میزنیم هدف سودسرشار بوسیله رانت ایجاد شده برای بعضی از بزرگواران
فرصمت عالی برای تولیدات داخلی و افزایش کیفیت ..
سال 2020 نباید تولید لوازم خانگی پیچیده باشد ..
کارخانجات محبوب و مقتدری چون بوتان --لوازم خانگی پارس و.... داریم ..
اشتغال این صنعت را دست کم نگیریم ..
کار بدست کاردان بسپارید حل خواهد شد .......
کره جنوبی اسیر مطلق آمریکاست ..با ادله و مستندات عرض شد نه احساسی
یه آبگرمکن نمیتونیم تولید کنیم ما. گارانتی سه ساله ست توی سال اول مخزنش دو بار میترکه. مجبگریم پرت کنیم دور یکی دیگه بخریم. بعد دنبال جایگزین میگردید برای سامسونگ و ال جی!
شکر خدا،به شرط اینکه اون چینیای چشم تنگ جای اون کره ای هارو نگیرن،خودمون تولید کنیم و کار برای جوون ایرانی باشه نه چینی
چرا نوع نوشتار بعضی ها جوریه که نمیشه مفهوم جملشون رو فهمید انگار فارسی زبان نیستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار