بازدید 6042

اولین مورد مرگ بر اثر کرونا در اروپا

وزیر بهداشت فرانسه امروز شنبه اعلام کرد، یک گردشگر چینی مبتلا به ویروس کرونا در این کشور اروپایی جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۹۵۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 15 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، با اعلام خبر فوت یک گردشگر چینی در فرانسه بر اثر ابتلای به ویروس کرونا، اولین مورد مرگ بر اثر ابتلای به این بیماری در قاره اروپا ثبت شده است.

بنا بر گزارش «نیویورک تایمز»، وزیر بهداشت فرانسه امروز شنبه اعلام کرد، گردشگر چینی ۸۰ ساله که به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، جان خود را از دست داد.

«اگنس بوزین» وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد، این مرد چینی ۱۶ ژانویه (۲۶ دی)وارد فرانسه شده و از ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) در بیمارستان بستری بود.

مقام‌های فرانسوی به نام این تبعه چینی اشاره نکردند اما خبر دادند، علاوه بر او دخترش هم به کرونا مبتلا و از ۲۵ ژانویه در بیمارستان تحت مداوا است.

گفته می‌شود که این پدر و دختر اهل استان «هوبی» چین هستند؛ استانی که شیوع کرونا از شهر «ووهان» آن آغاز شده است.

با اعلام مرگ این شهروند چینی در خاک فرانسه، اولین مورد تلفات انسانی ناشی از کرونا در قاره اروپا ثبت شده است. به گفته مقام‌های فرانسوی، تاکنون ابتلای ۱۱ نفر در فرانسه به ویروس کرونا تایید شده که علاوه بر این دو شهروند چینی، پنج تبعه بریتانیایی هم جزو مبتلایان هستند.

انتشار این خبر در شرایط صورت گرفته که کمیسیون ملی بهداشت چین بامداد امروز آمار تازه‌ای از ویروس کرونا ارائه داد.

طبق اعلام این نهاد دولتی چین، تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، به ۱۵۲۳ نفر و تعداد کل مبتلایان به ۶۶۴۹۲ تن افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر