بازدید 20216

اقدام ایران، دلیل مخالفت هشت سناتور جمهوری‌خواه با اختیارات جنگی دونالد ترامپ!

هفته گذشته، سنای آمریکا برای کاهش اختیارات رئیس جمهور در اعلام جنگ علیه ایران، هم مجوز جنگ عراق را لغو و هم استفاده از منابع مالی برای جنگ علیه ایران بدون کسب مجوز از کنگره را رد کرد. دمکرات‌ها برای تصویب این قطعنامه به همراهی چند سناتور جمهوری‌خواه نیاز داشتند. اکنون سوال اصلی این است که این هشت سناتور جمهوری‌خواه چرا به این اقدام پیوسته و از آن حمایت کرده اند؟!
کد خبر: ۹۵۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 15 February 2020
سپاه پاسداران،عامل مخالفت هشت سناتور جمهوریخواه با دوانالد ترامپ
تحریریه تابناک جهان؛

هرچند قانون اساسی آمریکا، اعلام جنگ علیه یک کشور را بر عهده کنگره متشکل از مجلس نمایندگان و مجلس سنای این کشور گذاشته است، از یک سو رئیس جمهور مسئولیت هدایت جنگ را بر عهده دارد و از آن مهم‌تر مجوزی که کنگره در سال ۲۰۰۲ و پیش از حمله آمریکا به عراق در اختیار رئیس جمهور این کشور قرار داد ـ که می‌تواند بدون مجوز کنگره، به هر فرد، سازمان و یک کشوری که در حملات ۱۱ سپتامبر نقشی بر عهده داشته اند، حمله کند ـ رئیس جمهور آمریکا را در موقعیتی برتر از کنگره در آغاز یک جنگ، قرار داده بود.

هفته گذشته، سنای آمریکا برای کاهش اختیارات رئیس جمهور در اعلام جنگ علیه ایران، هم مجوز جنگ عراق را لغو و هم استفاده از منابع مالی برای جنگ علیه ایران بدون کسب مجوز از کنگره را رد کرد.

دمکرات‌ها که هم اکنون در مجلس سنا در اقلیت هستند برای تصویب این قطعنامه به همراهی چند سناتوری جمهوری‌خواه نیاز داشتند. همراهی که در نهایت صورت گرفت و هشت سناتور جمهوری خواه با پیوستن به دمکرات‌ها این قطعنامه را تصویب کردند؛ اکنون سوال اصلی این است که این هشت سناتور جمهوری‌خواه چرا به این اقدام پیوسته و از آن حمایت کرده اند.

سپاه پاسداران،عامل مخالفت هشت سناتور جمهوریخواه با دوانالد ترامپ
به گزارش «تابناک»؛ مایک لی (ایالت یوتا)، لیزا مورکووسکی (آلاسکا)، تاد یانگ (ایندیانا)، لامار الکساندر (تنسی)، سوزان کالینز (مین)، بیل کسیدی (لوئیزیانا)، جری موران (کانزاس) و رند پال (تنسی) هشت سناتور جمهوری‌خواهی هستند که بر خلاف درخواست ترامپ به قطعنامه پیشنهادی «تیم کین» سناتور دموکرات ویرجینیا رأی مثبت دادند و اکنون تحت فشار رسانه ها و شخصیت های حزب جمهوری خواه هستند که چرا بر خلاف نظر رئیس اکثریت جمهوری خواه سنا به این قطعنامه رای مثبت داده اند.

بیل کسیدی، یکی از جمهوری خواهانی که به این قطعنامه رای مثبت داده در توجیه رای خود دو نوع جنگ را از هم متمایز می کند؛ یکی جنگ آشکار (open war) و دیگری جنگ سایه ها (shadow war). او معتقد است آنچه کنگره ترامپ را محدود کرده، وارد شدن وی در یک جنگ علنی با ایران بدون مجوز کنگره است.
 
کسیدی می گوید: وقتی از جنگ علنی علیه ایران سخن می گوییم درباره توقیف یک قایق با مهمات در دریای عرب، سخن نمی گوییم، بلکه منظور ما جنگی است که در آن دختران و پسران آمریکایی کشته و زخمی یا دچار ضربات مغزی می شوند؛ ضرباتی که هرچند دیده نمی شوند، بسیار وحشتناک هستند و ممکن است سربازان آمریکایی را در بقیه عمرشان درگیر تخت بیمارستان کند؛ بنابراین، در این ارتباط، کنگره باید مسئولیت کامل خود را برای ممانعت از چنین جنگی اعمال کند، ولی در قضیه ای مانند هدف قرار دادن سردار سلیمانی و مشابه آن ما رئیس جمهور را محدود نکردیم و رئیس جمهور می تواند در جنگی که ما آن را جنگ سایه ها نامیده ایم، افرادی مانند قاسم سلیمانی را هدف قرار دهند.
در واقع آنچه از سخنان این سناتور جمهوری‌خواه برمی آید، دو دلیل پیوستن این هشت سناتور جمهوری خواه را به دمکرات‌ها برای محدود کردن اختیارات جنگی رئیس جمهوری علیه ایران را توضیح می‌دهد: اول اینکه منظور از جنگ، جنگ آشکار و علنی است و احتمالا درگیری نظامی همه جانبه است و مشمول ترور رهبران و مسئولان نظامی کشور‌های دیگر در هر کجای دنیا نمی‌شود و رئیس جمهور آمریکا آشکار می‌تواند دستور ترور رهبران نظامی و شاید سیاسی دنیا را در آینده هم صادر کند. البته در این بخش اقدامات تدافعی هم در زمره اختیارات جنگی رئیس جمهور باقی مانده است و دیگر آسیبی که سربازان آمریکایی از ناحیه مقابله به مثل ایران و حمله به پایگاه آمریکایی عید الاسد در عراق دیده اند. شاید اگر آن ضربات مغزی که سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی آن را وحشتناک می‌نامد، نبود، هیچ گاه این هشت جمهوری خواه به رقبای دمکرات خود و محدود کردن اختیارات جنگی رئیس جمهور علیه ایران، نمی‌پیوستند. این سخنی است که از پاسخ سناتور جمهوری‌خواه در گفت‌وگو با فاکس نیوز فهمیده می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۹
مانند برخی از مقامات و دولتیها و...تحلیلهایی می دهید که هیچ کمکی به وضعیت بغرنج اقتصادی و سیاسی و فرهنگی نمی کند. گویی هنوز در دهه اول انقلاب هستید و تمام منابع اطلاعاتی مردم در یک یا دو کانال صدا وسیما و دو تا رادیو فارسی زبان خلاصه شده. اینجوری فقط هر روز ایران عقب تر میره. انها برنامه خود در مورد ایران را تکمیل کردند. حالا اگر ده سال دیگر هم طول بکشه مشکلی ندارند. برنامه انها محدود کردن و به حاشیه راندن ایران با فشار اقتصادی و تصلب سیستم داخل بوده. وقتی مردم دیگر حتی به پیش بینی هواشناسی هم اعتماد ندارند نمی توانید انتظار داشته باشید مردم به این تحلیلها اعتماد کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
عجب وطن پرستانی دراطراف دنیا داریم.!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
خوب برای چی خوندی این مقاله رو؟ مگه مجبوری چیزی که خوشت نمیاد رو باز کنی بخونی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
وطن پرست واقعی کسی است که تنها و تنها شاخصش منافع ملی مردم ایران باشد نه خوشایند این دسته یا ان گروه سیاسی. اگر ما این شاخص را اول و اخر قرار می دایدم الان وضع اینجور نبود که همه می بینیم. البته ایران هنوز از سومالی و اریتره و افغانستان و... کمی بهتره. ولی مگر قرار بود بهتر نباشه. نکنه مانند اقای روحانی باید باشیم که می فرمایند همین که ما هنوز با قحطی و نبود مواد غذایی مواجهه نشدیم نشان می دهد چه اندازه موفق بودیم! واقعا انسان می ماند چه بگوید.یعنی بعد از چند دهه ما قرار بود ژاپن اسلامی باشیم ولی حالا قحطی نداریم موفقیت است! .
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
جواب ۱۳۱۰:چرا خواندی؟؟؟
حالت خوبه؟
طرف مطلب را میخواند و پی به مفید بودن یا نامفید بودن ان میبرد و بعد اگر خواست کامنت میگذارد.تک بعدی نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
ناشناس ۱۳:۱۰ لطفا امتیازات مثبت ایشان را ببینید تا متوجه شویدکه چرا مقاله را خوانده اند
قانون دنیا است
محکم نزنی محکم میخوری
خدا را هزاران مرتبه شکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
خیالتان راحت باشد. ترامپ هرکار که دلش خواست انجام می دهد و نیازی به اجازه گرفتن از هیچ منبعی را ندارد. مگر مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا با ترور قاسم یلیمانی موافق بودند؟ آیا ترامپ قبل از عملی کردن نقشه خود، از آنها اجازه گرفته بود؟
صبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
بالا بری ، پایین بیایی ، بزنی یا نزنی ، ترامپ وقتی زمانش برسه به ایران حمله میکنه.قانون دنیا اینه
رضا
| India |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
پس بعد از نفله شدن ۱۰۰ سربازش به این نتیجه رسیده که هزینه این کارها خیلی زیاد است و این کافی است بقیه داستان تابع استراتژی های ماست که اقتصاد هم جزئی از آن است
كجا هستند كساني كه ميگفتن جنگ ميشه
پس كي ميخواهيد حرف گوش كنيد كه فرمودند جنگ نخواهد شد مطمئن باشيد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
هرقدر بیشتر بترسی بیشتر بهت زور میگن . هرقدر قویتر باشی کمتر سر به سرت میذارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
هر موقع حقوق کارگری ۱۵۰۰ در ماه با کرایه خانه ۱ میلیونی داشتی حرف مفت بزن

با حقوقی که تو داری جنگ نخواهد شد .اگر هم بشود تو از ایران میری ولی مردم بدبخت خواهند ماند
پاسخ ما در عین الاسد معقول بود.بگونه ای انجام شد که از یک جنگ تمام عیار جلوگیری شود و از طرفی اقدام امریکا بی پاسخ نماند و ضرب شصتی به انها نشان داده شد که ایران چه کارهایی میتواند بکند.ولی در نهایت باید گفت ما هم باید از ایجاد تنش عمدی خود داری کنیم.در برابر ضربه قاطعانه پاسخ بدهیم اما جایی برای درگیری پیشقدم نشویم.به محض کنار رفتن ترامپ و جایگزین شدن رییس جمهور متعادل تر حتما بایست به سمت کاهش تنش و مذاکره و همکاری متقابل با امریکا برویم.از ناز کردن بیشتر برای گفتمان خود داری کنیم.امریکا کشوریست که باید در کنار خود داشته باشیم تا در مقابل خود.البته حتما بر اساس احترام متقابل. اگر بزرگان ما روشن اعلام کنند که در صورت کنار رفتن ترامپ و جایگزینی رییس جمهور معقول ایران مذاکره را محتمل میداند میتوان در انتخابات امریکا نیز تاثیر هر چند مختصر ایجاد کرد.بهر حال مردم امریکا نیز مثل مردم ما خواهان جنگ نیستند.رقیبان ترامپ خواهند گفت انتخاب دوباره ترامپ یعنی جنگ با ایران و مردم از ترس تند روها به اصلاحطلبان امریکایی رای خواهند داد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
دوست عزیز. اینها برای سه سال پیش خوب بود. ولی حالا و بعد از موفقیت ترامپ در همراه کردن و عقب راندن چین و روسیه و اروپا و کره شمالی و... دیگر خیلی دیر شده. اصولا دیگر ترامپ نیازی به مذاکره با ایران نمی بینه و انتخابات دور بعد هم قطعی او برنده میشه مگر اتفاق عجیب و غریبی بیافته.و متاسفانه به همه دنیا از جمله چین هشدار داد که اگر منتظر ریاست جمهور اینده باشید و با من کار نکنید وقتی دوباره رئیس جمهور شدم دیگر کوچکترین همراهی از من نخواهید دید. چین و روسیه و اروپا و... متوجه شدند و فوری با او کنار امدند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
غیر ترامپ هم بیاد مذاکره نمیشه . اگه قرار بود مذاکره کنند که در زمان اوباما فرصت مناسبی بود برای این کار .
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
خدمت 1329. مذاکره با امریکا زمان اوباما بودچون اوباما اعتقاد داشت اگر در یک زمینه مانند هسته ای بتوانیم با ایران به توافق برسیم نشان خواهیم داد که می توانیم در زمینه های دیگر هم به توافق برسیم. ولی برخی دوستان فوری همان اول با فرستادن موشک و نوشتن برخی مسایل و پرچم و... نشان دادند که اوباما اشتباه می کرده. ترامپ هم بر اساس همان اشتباه اوباما میگه حالا ما هم مانند خود این افراد با انها برخورد می کنیم. نظر شخصی اوباما ان بود و نتیجه نگرفت و حالا ترامپ متفاوت از اوباما عمل می کند چون پایگاه رای او متفاوت از اوباما ست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
نظر شما نوشداروی بعد از مرگ سهراب است. ضمنا کی گفته که در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ انتخاب نمیشه؟
ترامپ و کاخ سفید گفته اند وتو می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
همیشه همینطور بوده است، ضمن آنکه با استیضاح ناکام ترامپ به مدیریت دموکراتها، حالا او محبوبیت و مقبولیت بیشتری در نزد آحاد مردم آمریکا پیدا کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
وتو کردن اون کمکی به ترامپ نمیکنه. وقتی هم مجلس عوام و هم سنا تصویب می کنند اگر وتو کند و فردا درگیری رخ بدهد تمام مسئولیت روی دوش ترامپ و حزبش خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
1553 آبو بریز .....
ما باید پاسخ شدیدتری به امریکا میدادیم و پایگاههای بیشتری رو میزدیم تا تابوت های متعددی به سمت امریکا رهسپار بشه و افکار عمومی امریکا علیه دولت و سنا تحریک بشه .
هرقدر در مقابل یک مست چاقوکش کوتاه بیای بیشتر عربده میکشه . تنها راهی که یک قلدر بی منطق رو سر جای خودش میشونه ، اینه که اونقدر محکم تو دهنش بزنی که دیگه جرات نداشته باشه که غلط زیادی بکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
شما اول ثابت کن که حتی یک تابوت رهسپار آمریکا شده، بقیه تابوت ها پیشکش
۱-اصلا روی دموکراتها در محاسبات سیاسی و نظامی دیگر حساب نکنید که هیچ وجهه ای در امریکا بعد از عدم رای اوری استیضاح ترامپ ندارند
۲- ترامپ گفته لایحه را وتو می کند و این یک لایحه غیرالزام اور است
۳- ترامپ رییس جمهور بعدی امریکا است و کمترین نرخ بیکاری را در امریکا اورده و ۴- کلا روسای جمهور در امریکا قدرت زیادی دارند ولی ما در دوره اوباما از ان استفاده نکردیم
پاسخ ها
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
دوست عزيزاستفاده نكرديم يعني چه ميشه بفرماييد معني برجام چيه ميشه بفرماييد نتيجه همين مذاكره چي شد قلدور كه باشي ميزني زير بازي
رضا
| India |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
عزیزم اولا دموکراتها از اول نتیجه استیضاح را می دانستند چون اکثریت کرسی های سنا دست جمهوری خواهان است و هدفشان ضایع کردن ترامپ بود نه بر کناری او ثانیا وجود ترامپ یا هر اوباش دیگری در کاخ سفید هیچ ربطی به ما ندارد ما باید کار خودمان را بکنیم مستقل از آمریکا و هر نوکر دیگرش که می کنیم اگر هم شما نگرانی تشریف ببر به هر کشوری که دوست داری
دنیا دنیای زور هستش اگر نتوانی از خودت دفاع کنی هیچ معاهد وپیمانی ارزش ندارد.این چیزیه که من فهمیدم.مثل اشغال ایران توسط انگلیس وروسیه در قدیم وبرجام در زمان ما
حالا کاری به ایناش ندارم. ولی نکته تو حرف این سناتور و بسیاری دیگر مسولان آمریکایی هست اینه که جون مردم امریکایی که قرار هست در جنگ احتمالی با ایران کشته بشن براشون مهمه و نه جون مردم ایران!
دوست من ما بایستی روی پای خودمان بایستیم مردم ایران بایستی آموزش ببینند که ۴۰ سال که هیچ صد سال هم نگاه به غرب نکنند مردم ما بایستی عافیت طلب نباشند بلکه بایستی شهادت طلب باشند این مردم بایستی یاد بگیرند که اهداف بزرگ سختی دارد نیازهای اقتصادی مردم ماشین و هواپیما و اینها نیست مردم اگر بدانند که بایستی در مقابل ایالات متحده امریکا بخاطر اسلام و ایران بایستند می ایستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
پس بنا به گفته شما، تنها اشکال مردم ایران این است که نمی دانند باید مقابل امریکا بایستند، که الحمدولله شما با بیانات حکیمانه خود، ما را آگاه فرمودید که باید بابستیم. باشه ، می ایستیم. امر دیگه ای نبود؟
با یک کشور قوی وارد جنگ نمیشن
اونا می فهمن منافع ملیشون چیه، و چه جوری باید ازش محافظت کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
برای همین ا به اونها میگن " آمریکای جنایتکار "
وضعیت فعلی معیشت مردم از هر جنگی بدتر است
دزدی
اختلاس
رانت
فساد
....
...
.


آیا اینها کافی نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
بیشتر انتخاب نادرستی که امثال شما میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
خدا رفتگانت رو بیامرزه
البته تصویب مجلس و سنا مهم نیست چون ترامپ وتو میکنه
آخه آمریکا خیلی دمکراتیکه
ترامپ رییس جمهور آمریکاست سناتورها هم چه دمکرات وچه جمهوریخواه فقطبه منافع امریکا فکرمیکنند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی