بازدید 6320

حضور سفیر چین در نشست کمیته فنی اوپک پلاس

کد خبر: ۹۵۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 04 February 2020

کمیته فنی اوپک پلاس از نماینده چین در سازمان ملل متحد در وین دعوت کرد در نشست روز سه شنبه که به منظور بررسی تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت و رشد اقتصادی برگزار می‌شود، حضور پیدا کند.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند وانگ کان در جلسه کمیته فنی مشترک اوپک و غیراوپک صحبت می‌کند.

نشست کمیته فنی مشترک اوپک پلاس به ریاست مشترک عربستان سعودی و روسیه که معمولا وظیفه آن بررسی پایبندی شرکتهای مشارکت کننده در پیمان کاهش تولید نفت به تعهداتشان و تحلیل وضعیت بازار است، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

به گفته منابع آگاه اوپک پلاس، در این جلسه سناریوهای مختلف برای بررسی ضرورت کاهش بیشتر تولید نفت یا تمدید توافق کاهش تولید فعلی بررسی خواهد شد. این کمیته در روز چهارشنبه هم به نشست خود ادامه می‌دهد و اپیدمی ویروس سارس را به عنوان نمونه‌ به منظور ارزیابی تاثیر احتمالی اپیدمی جدید روی تقاضا برای نفت بررسی خواهد کرد.

در این بین، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرد نمی‌تواند با اطمینان بگوید که در بحبوحه شیوع اپیدمی ویروس کرونای جدید و افت قیمتهای نفت، زمان محدود کردن بیشتر عرضه نفت رسیده است.

وی گفت: اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند ممکن است پیش از زمان نشست رسمی خود که اوایل مارس برنامه ریزی شده است، دیدار کنند.

بر اساس گزارش رویترز، نواک گفت: زمانی که نشست کمیته فنی مشترک اوپک و غیراوپک برگزار شود، وزیران این گروه ممکن است درباره دیدار زودتر از برنامه خود مذاکره کنند.

قیمت نفت روز سه شنبه با امیدواری به اقدام اوپک برای تمدید یا تشدید کاهش تولید، بخشی از ضرر سنگین روزهای گذشته را جبران کرد و اندکی افزایش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار