بازدید 4830

جهش قیمت نفت در پی کاهش موارد ابتلا به کرونا

کد خبر: ۹۵۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 12 February 2020

بهای نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش نرخ روزانه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین که امیدواری سرمایه گذاری به بهبود تقاضای این کشور برای سوخت را برانگیخت، صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۹۸ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش، به ۵۴ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۱ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش، به ۵۰ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید.

طبق آماری که تا روز سه شنبه منتشر شد، نرخ رشد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین به پایین‌ترین نرخ از ۳۰ ژانویه رسیده است. با این حال کارشناسان بین‌المللی در خصوص پیش‌بینی زمان پیک این اپیدمی، محتاط مانده‌اند.

محدودیتهای سفر به چین و قرنطینه مردم، مصرف سوخت را کاهش داده است. بزرگترین پالایشگاه‌های چین اعلام کرده‌اند که به دلیل کاهش مصرف سوخت، نرخ پالایش نفت را حدود ۹۴۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد که معادل حدود هفت درصد از فعالیت پالایشی ۲۰۱۹ آنها است.

نگرانی‌های مربوط به آسیب دیدن تقاضا از اپیدمی جدید شاخص‌های قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت را روز دوشنبه به پایین‌ترین رکورد در ۱۳ ماه اخیر رسانده بود. هر دو شاخص از اوج خود در ژانویه بیش از ۲۰ درصد نزول کرده‌اند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود از میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری را به دلیل تاثیر شیوع اپیدمی ویروس کرونا که مصرف نفت در چین را فلج کرده است، ۳۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

در بخش عرضه، کمیته فنی اوپک و غیراوپک هفته گذشته به گروه اوپک پلاس توصیه کرد به منظور متوقف کردن ریزش قیمت‌ها، تولیدش را ۶۰۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش دهد.

با این حال روسیه در برابر این پیشنهاد ایستادگی کرده است و عربستان سعودی خواهان توافق همه تولیدکنندگان برای اجرای برنامه کاهش تولید جدید است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرد که این کشور همچنان سرگرم بررسی پیشنهاد هفته گذشته کمیته فنی اوپک پلاس در واکنش به ویروس کرونا است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به هفتم فوریه به میزان شش میلیون بشکه افزایش پیدا کرد و به ۴۳۸.۹ میلیون بشکه رسید که فراتر از پیش بینی تحلیلگران برای رشد ذخایر به میزان سه میلیون بشکه بود. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز جاری منتشر خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر