بازدید 2275

سوریه و لیبی محور دیدار وزیر خارجه مصر و رابرت اوبراین

وزیر خارجه مصر با مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و درباره روابط دوجانبه و شرایط خاورمیانه گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 12 February 2020

وزیر خارجه مصر با مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و درباره روابط دوجانبه و شرایط خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیداری که با یکدیگر داشتند بر لزوم تقویت هماهنگی‌ها میان دو کشور در مورد مسایل منطقه‌ای خاورمیانه و به شکل دقیق‌تر درباره بحران سوریه و وضعیت لیبی و نیز لزوم مبارزه با تروریسم و مقابله با انتقال تروریست‌ها به لیبی و از این کشور به کشورهای ساحل و صحرا تاکید کرده و افزایش هماهنگی‌ها و همکاری‌ها برای تقویت امنیت و ثبات قاره آفریقا و نابودی کامل تروریسم را خواستار شدند.

براساس بیانیه وزارت خارجه مصر، دو طرف در ادامه به بررسی تحولات مذاکرات مربوط به سد النهضة در اتیوپی و تلاش دولت آمریکا برای دستیابی به توافقنامه‌ای که منافع هر سه کشور (مصر، اتیوپی و سودان) را تامین کند، پرداختند.

وزیر خارجه مصر برای حضور در مذاکرات سد النهضة که قرار است امروز در واشنگتن آغاز شده و دو روز ادامه داشته باشد، به آمریکا سفر کرد. در این مذاکرات وزرای خارجه و آب سه کشور آفریقایی یاد شده و نیز نمایندگان وزارت خزانه‌داری آمریکا و بانک جهانی برای بازنگری نهایی در توافقنامه ویژه جدول زمانی آبگیری و راه‌اندازی سد النهضة و اقدامات متعاقب در سال‌های خشکسالی حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی