بازدید 30971

آغاز تردد آزادراه تهران شمال/ عوارض زیر ۵۰ هزار تومان

با دستور رییس جمهور، از ساعت ۱۲ ظهر امروز عبور آزمایشی از منطقه یک آزادراه تهران-شمال آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 12 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، خیراله خادمی که از صبح امروز برای نظارت بر عبور آزمایشی از آزادراه تهران-شمال در این پروژه حضور دارد، از تاکید وزیر راه و شهرسازی جهت آمادگی کامل پروژه برای افتتاح خبر داد و گفت: بر اساس دستور وزیر راه، باید تا ۳۰ بهمن ماه تمامی تجهیزات و ماشین آلات شرکت های پیمانکاری با اتمام کار خود از پروژه خارج شوند و مسیر برای افتتاح رسمی آماد شود.

مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: فردا نیز این تردد آزمایشی انجام می‌شود و اوایل اسفندماه نیز قطعه یک آزادراه تهران – شمال افتتاح خواهد شد. تردد آزمایشی در این دو روز که هر روز دو ساعت خواهد بود برای خودروها رایگان است.

وی همچنین تاکید کرد عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران - شمال به صورت الکترونیکی و شناور است و مبلغ آن زیر 50 هزار تومان خواهد بود!

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون تردد آزمایشی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال آغاز شده است و تا ساعت 14 امروز ادامه دارد. همچنین فردا نیز در ساعت 12 تا 14 این تردد آزمایشی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: البته پیشنهاد ما انجام تردد آزمایشی به مدت سه ساعت بود اما راهور به ما این مدت زمان را دو ساعت اعلام کرده بود.

مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین درباره‌ی افتتاح رسمی آزادراه تهران – شمال، اظهار کرد: این آزادراه اوایل اسفندماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران-شمال مدت هاست به اتمام رسیده و آنچه در حال انجام بود در ارتباط با ارتقای سطح ایمنی پروژه صورت می پذیرفت. این عبور آزمایشی هم در همین راستا و جهت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی است و بهره‌برداری رسمی با حضور رییس جمهور در اسفندماه خواهد بود.

خادمی با اشاره به توان بالای مهندسی داخل کشور اظهار داشت: آنچه امروز مشاهده می کنیم حاصل تلاش مهندسان ایرانی است که توانستند این پروژه عظیم رامطابق با استانداردهای روز دنیا به سرانجام برسانند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: بایست این مسئله را در نظر داشته باشید که ۸۰ درصد کار در منطقه یک آزادراه تهران-شمال از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون انجام شده؛ یعنی هر سال تقریبا به اندازه ۱۹ سال گذشته کار شده است.

وی ادامه داد: در طول این ۵سال به طور متوسط ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم با تعداد ۱۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بالای ۱۰۰ جبهه کاری با تمام توان شبانه­روز در این پروژه فعالیت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۶
50 هزارتومان؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
شماها میخوایید از کوچمونم رد بشیم عوارض بدیم بس کنید دیگه پا بده از هوام عوارض میگیرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
!!!!!!!!!!!!!!!ببخشید شمال کجاست؟
مبلغ آن زیر 50 هزار تومان خواهد بود!

خدا بده برکت
50 هزار برای 30 کیلومتر؟ یعنی متری بیشتر از 1500 تومن مگه طلا ریختید بجای آسفالت!
پاسخ ها
خشایار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
این باعث میشه تا مردم کم درآمد از همان جاده های قدیمی استفاده کنند و در ترافیک بمانند ولی حضرات پولدار از بزرگراهی که با پول فقرا ساخته شده استفاده کنند و در حداقل زمان به ویلاهاشون برسن
49500 تومان
پنجاه هزار تومان برای یک قطعه از آزادراه؟ تکلیف قطعات 2 و 3 چه میشود؟ وقتی از شهرستانک تا مرزن آباد هیچ کاری صورت نگرفته است چگونه میتوان به افتتاح یک قطعه گفت تردد در بزرگراه تهران شمال؟آیا برای کامل شدن آزادراه باید 14 سال دیگر هم صبر کنیم؟
عوارض؟؟؟؟ زیر 50؟؟؟ همه از مسیر قدیم خواهیم رفت
میگویند که کار 19 سال در یکسال انجام شده.
قبلا میشنیدیم از وزیر مخابرات که 1=55
یعنی تعداد تلفن ارائه شده در 55 سال مساوی یک سال بوده است. که بیشتر به خاطر تغییر تکنولوژی بوده است.
ولی در خصوص راهسازی کار 19 ساله در یک سال انجام شده یعنی به خاطر تغییر تکنولوژی اینقدر پیشرفت داشته ایم یا اینکه 19 سال بلاتکلیفی را دیدیم که میشد در یک سال هم انجام داد.
علی برکت ا... برای پیمانکاران
خوشا به حال تهرانی های عزیز. هر روز امکانات بهتری برایشان فراهم می شود تا بتوانند راحت تر در سه روز پایان هفته هرچه سریعتر به ویلاهای شمال خود بروند و به قول مهران مدیری در آنجا جوج با نوشابه بزنند. مردم بقیه ایران به ویژه مردم سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان هم فعلاً مشغول سماق مکیدن باشند. این است حکومت عدل اسلامی .
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
داداش فکر کن یک میلیون ماشین ۵۰ رفت ۵۰ برگشت.چقدر میشه؟۱۰۰۰۰۰۰۰۰
میشه صد میلیارد.تازه این برای قطعه اوله.فکر کنم دولت تعطیلیها رو زیاد کنه درامدش زیاد بشه
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
این تهرانیهای عزیز که داری میگی ، خودشون از کلاهبرداریهای دولت هم له شدن و هم دارن دست و پا میزنن اون تهرانیهایی که شما منظورته ، دیگه شمال نمیرن ، مسیرشون هوایی و اروپا و آمرکاست که البته از وابستگان مسئولین خادم مردم هستن که بیشترشون هم از همون شهرستانهای اطرف شما اومدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
پس هنوز ازاد راه نرفتی که حرف بی خودی می زنی
چون در همه کشور ازاد راه هست
عوارض باید بالای صد هزار تومان باشد و درآمد آن صرف درختکاری شود. شمال را نابود می کنند هموطنان غیور
خيلي جالبه 30 ساله پول ملت رو به تاراج بردن
حالا همان ملت بايد پول پرداخت كنن تا از ثژقسمتي از اون نتيجه بهره برداري كنن

جل الخالق....................
اینهمه به اسم آزادراه خوردند الان باید با پرداخت عوارض ۵۰ هزارتومانی توسط مردم جبران بشه ؟؟؟

مملکت امام زمانی با این مملکتی که من می بینم هیچ شباهتی نداره
ختماً اشتباه شده ! عوارض 50000 تومان؟!!!
یارانه یک ماه بدیم تا رد بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
اگه بخواي برگردي ، بايد يارانه 2 ماهتو بدي.خخ
هر کسی زیر بار این مبلغ برود به مردم و کشور خیانت کرده و اجازه می دهد هر رفتاری به مردم روا داده شود
این مبلغ 50 هزار تومان بر چه اساسی و کدام معیاری تعیین شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
انتظار ارائه معیار کاملا انتظار بی جایی است
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
بر اساس گفته آقای زنگنه که گفت تا آنجا گران میکنیم که مردم تحمل کنند.
خوش بحالتون تهروووونی ها
ما هم حاضریم امکانات بیاد با عوارض بالای ۵۰ تومن
هرچی ارزوی خوبه مال تو
هرچی رفاه و امکانات مال تو
هرچی غصه و غم مال من
هرچی فقر و محرومیت مال من
ساعتای تهران شمال مال تو
ساعتای سیل و بوی فاضلاب مال من
.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
مگه مغز ... خوردیم که پنجاه هزار تومن رو بدیم با یک تیکه راه! تازه کل مسیرش پنجاه تومن نمیصرفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
چی میگی دلت خوشه! منم شهرستانی ام چهارساله تو تهران زندگی میکنم، همش دود و دم و ترافیک و دویدن از صبح تا شب واسه یه لقمه نونه. رفاه و امکانات کجا بود!
واقعا مردم بیچاره ایران گیر کیا افتادن
دلم به حال خودمون سوخت چقدر در ایران غریبیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
کلید رو عوض کن
سالها پیش بقال مرد رندی به مشتری می گفت خوب بابا جون ؛ جساب ما چقدر شد؟ بعدا خودش می گفت 25 تومن با 17 تومن جمعا میشه 72 تومن!
مشتری با عصبانیت میگفت چرا 72 تومن؟!
بقال رند با خنده می گفت : 70 تومن خوبه؟ راضی هستی ، بابا جون؟!
وقتی هنوز رسما شروع به کار نکرده چطور میگید مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شده؟
باید چند برق و باران شدید رو تجربه کنه تا بفهمیم آیا همان بلایی که سر آسفالت آزادراه امیرکبیر آمد سر این هم می آید یا نه
جالبه با عملکرد خودروسازها که دولت بزرگترین شریک و پشتیان شون هست و همچنین ارائه این چنین عوارضی عملا می بینیم که خود دولت داره سطح قیمت ها رو بالا میبره یعنی از قبل بی ارزش کردن پول ملی رو پیش فرض قرار داده
چرا اینقدر زود قضاوت میکنین . بابا گفته زیر 50 هزارتومان یعنی 49990 تومان ( منهای مالیات بر ارزش افزوده )
اجباری که نیست می تونید از مسیر قبلی برید. ببینید وقت تون و خطرات مسیر بنزین و غیره رو در نظر بگیرید و انتخاب کنید. اینایی که اینجا شاکی هستن تو صف اول پرداخت عوارض هستن . مردم فکر نمیکنن فقط معترض هستن. البته منظورم این نیست که مسئولین کارشونو خوب انجام میدن
راهش اينه كه هيچكس نره !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
مثل ماشین که اگه نخریم ارزان می شود
بعد 200 سال تازه قطعه 1 رو راه انداختید ؟؟؟
خوشحالید ؟ 50 هزار تومان هم عوارض میخواید ؟
کیفیت آسفالت هم که احتمالا مثل همه جاده های دیگه خواهد بود نه ؟
قشنگ گرفتید همرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
ماشاءالله به عمر شما!
سالها پیش که قیمت یک پپسی کولای کوچک فقط 5 ریال بود ؛ مرد بقالی در محله
امیریه تهران به مشتری می گفت بابا جون ، چقدر رنگت پریده؟ کسالت داری؟
مشتری می گفت نه ؛ حالم خیلی هم خوبه!
بقال می گفت آهان؛ به خاطر گرماست ، فورا یک پپسی تگری به مشتری می داد و میگفت بیا بخور، خنک بشی بابا! مشتری نوشابه را می خورد و میگفت خیلی ممنون ؛ بقال رند با خنده می گفت: نوش جون ؛ پول پپسی یادت نره ، بابا جون!
با سلام
من یه سوالی ذهنمو درگیر کرده.
توی متن نوشته شده که "معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران-شمال مدت هاست به اتمام رسیده و آنچه در حال انجام بود در ارتباط با ارتقای سطح ایمنی پروژه صورت می پذیرفت. این عبور آزمایشی هم در همین راستا و جهت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی است و بهره‌برداری رسمی با حضور رییس جمهور در اسفندماه خواهد بود."
این یعنی اگر ایراد ایمنی و فنی این آزادراه داره باید ملت کشته و زخمی بدن تا فهمیده بشه؟ یعنی این همه کارشناس و پیمانکار، آخر مردم عادی و مسافرها بایستی تاوان بدن؟
علی برکت الله
توجه داشته باشید که عوارض را را برای هزینه نگهداری پروژه اخذ می کنند اما در این پروژه قرار است طی چند سال ، ما هزینه کل پروژه را به پیمانگار محترم برگردانیم ،
یعنی راهسازی به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف دولت هم برون سپاری شد ،
با افتتاح کامل اتوبان تهران چالوس ؛ سواحل و شهرهای مازندران به یک زباله دانی عظیم تبدیل خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
شده بتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
حالا کجاشو دیدی بذار متروی تهران شمال راه بیفته از میدون تجریش هم بدتر میشه!
اینکه میگویند خوش به حال تهرانیها هموطن گرامی بیشتر تهرانیها دنبال نان شب هستند و با فلاکت فاصله چندانی ندارند اینکه میبینید عده ای از همه امکانات استفاده میکنند بیشتر هم وطنان سایر نقاط کشور هستند که در پستها و سمتهای مدیریتی در سطح کلان میباشند که هیچکدام تهرانی نیستند .
من تازه با عوارض 5هزارتومني پرديس كنار اومدم.50 هزار تومنو كجاي دلم بزارم آخه. تو را به خدا نكنيد.
فقط خواهش میکنم شمال رو مثل جمجمه هاتون پر از زباله نکنید...
ما اینجا زندگی میکنیم.
البته جمجمه کسانی که زباله میریزن پر از زباله هست. نه بقیه.
بالای ۵۰۰ تومن باشه از همون جاده چالوس می رم این بزرگراه را برای خودشون ساختن نه مردم از اول هم معلوم بود برای خود مسئولین و خانواده هاشون هست که راحتی برن در کاخ های شمالشون تفریح کنند پولشو از جیب مردم کشیدن بیرون استفاده برای مقامات و خانواده هاشون.
نه که خیلی زود تحویل داده ؟
بعد روحانی می گوید تازه صبح جمعه فهمیدم نرخ اینقدره
خدا رحم کند عجب کیسه ای دوخته اند برای ملت بدبخت؟؟؟!! علی برکت الله.عجب د ولتی داریم دیروز زحمات تمام دولتهای قبل را به نام خود تمام کرد مثلا تولید گاز خوب عزیز دلم فاز 14 وو 13 22و24 که در زمان احمد نژاد کلنگ زده شده به عنوان پروژه های 35 ماهه خوب درسته که بعد از 10 سال تمام بشه اینکه افتخار نیست؟؟؟!! فقط هدر دادن سرمایه به دلیل تطویل زمان اجرا است. مدیریت زمان را باید از چینی ها یاد بگیرند که ده روزه بیمارستان علم میکند نه اینکه بیایم و نتیجه بعضی از طرحهای 40 ساله را به نام خود تمام و به آن افتخار کنیم .میشه دولت یک پروژه ملی را بیان کند که در دولت ناامیدی کلید خورده و تمام شده است؟؟؟!!پس فریب دیگه بسه!!!حداقل بزارید ملت از اینگونه طرحها بعد از انتظار 40 ساله با خیال آسوده استفاده نکند نه اینکه نقره داغ شود.
این مردمی که من می بینم برای رفتن به شمال اگه عوارض 500 هزارتومن هم بشه با سر میرن. من نمیدونم آستانه تحمل مردم تا چه حد است ؟ کی به نقظه جوش میرسد؟
2
--قرارداد ساخت آزادراه تهران شمال سال 1355 با فرانسه منعقد شد. فرانسه متعهد شد که از سال 1357 کار را شروع کند و 5 ساله تحویل دهد. مبلغ دریافتی بابت ساخت این آزادراه فقط دریافت از خودروها طی 5 سال بود.
قراردادش موجود است.
روزنامه هشهری جزئیات این قرارداد را سال 1396 چاپ کرده است.
به نظر بسیاری از کارشناسان اگر وضع به همان منوال پیش می رفت حداقل دو آزادراه تهران شمال داشتیم.
هر جا که ترددش راحت شد بکر بودن طبیعت تش را از دست داد.
وقتی آسفالت در یکجا آمد اونجا نابود شد
عوارضش باید بشه 500 هزار تومن تا راننده پراید و وانت و مینی بوس و آدمهای دهاتی و بی کلاس نتونن بریزن توی جاده. شمالم همینا خراب کردن. به نظر من هر کسی که شمال ملک نداره نباید بزارن بیاد. کسی که میخاد تو چادر کنار خیابون بخابه همون تو دهات خودش بمونه بهتره
خیلی مردانه به مردم بگویید باید از پول عوارض هم خرج قبلی در اید هم برای قسمت بعدی هزینه شود وگرنه رانت این کار را پولدار های جاده چالوس و ویلا دار ها خواهند برد یعنی کشور میلیارد ها خرج کرده که پولدار ها مجانی تفریح کنند کم بگیرید ابی ریخته اید که بعدا دیگر نمیتوانید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار