بازدید 10848

محسن رضایی: حمله موشکی آغاز انتقام بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حمله موشکی آغاز انتقام بود، گفت: تا خروج آخرین سرباز آمریکا از مقابله دست برنخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۵۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 11 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از تبریز، محسن رضایی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن تبریز با بیان اینکه آذربایجان در تاریخ ایران نقش لنگرگاه و پایگاه ایران را داشته و در طوفان‌های بزرگِ تاریخ ایران، همیشه نقطه اتکا و نجات دهنده از طوفان‌ها بوده است اظهار داشت: مردم تبریز در مشروطه یک فرصت تاریخی برای کل ایران ایجاد کردند که اقوام دیگر خونشان به جوش آمد و به تهران سرازیر شدند و در تهران برادری خود را با تبریزی‌ها به اثبات رساندند و علیه استبداد قیام کردند.

وی با تاکید بر اینکه تبریز و آذربایجان پیشقراول تحولات بزرگ در قبل و بعد از انقلاب بوده است افزود: در دی ماه ۵۶ که روند انقلاب آغاز شد، مردم تبریز با برزگراری اربعین شهدای قم، ندای مرگ بر شاه را برای اولین بار با صدای بلند در تبریز سردادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطر نشان کرد: امام عزیز تعابیر مهمی از تبریز در پیام ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز داشتند که فرمودند: «سلام و درود بر جوانان و مردان غیرتمند تبریز که در برابر دودمان خطرناک پهلوی قیام کردند و خط بطلان بر قذافه گویی‌های ستمگران کشیدند».

وی با اشاره به اینکه آذربایجان در دوران دفاع مقدس هم با لشکر عاشورا همواره خط شکن انقلاب بوده و فتح الفتوحات زیادی داشته است، گفت: ما به عنوان همسنگر قاسم سلیمانی و مهدی باکری نمی‌دانیم چگونه از ایمان و بصیرت و وفاداری مردم آذربایجان تقدیر کنیم.

محسن رضایی، با بیان اینکه امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن در زیر برف، عشق و علاقه مردم تبریز به ایران و انقلاب را دیدیم، ابراز داشت: ایران بقای خود را مدیون همت‌های بلند می‌داند.

وی با اشاره به طی شدن اولین سال از چله دوم انقلاب، با تحولات مهم در ایران و منطقه، تصریح کرد: دشمنان سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ملت ایران ایجاد کردند، نفت ایران را تحریم کردند و فروش آن را ممنوع کردند تا دولت ایران بی پول شود، انتقال ارز‌های خارجی را به ایران ممنوع کردند و محاصره اقتصادی کردند، اما وقتی دیدند به نتیجه نرسیدند، دستور ترور قهرمان ملی ایران را دادند. ملت ایران بیکار ننشستند و پاسخ محکمی دادند و تا خروج آخرین آمریکا ادامه خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت‌های مختلف ایران سیاست‌های تنش زدایی را در پیش گرفتند و ملت هم با حمایت‌های مقطعی خود به این تفکر فرصت دادند تا ببینند دولت‌هایی که می‌گویند با دنیا عادی سازی روابط و تنش زدایی کنیم، چه دستاوردی دارند، گفت: بزرگترین دستاورد این دولت‌های سه دهه اخیر ایران، «برجام» بود که فقط حاصل این دولت نیست و حاصل تفکری است که «جنگ را رها کنیم و سازش کنیم» است.

وی ادامه داد: این تفکر رفت و به این مرحله رسید که دنیا فعالیت هسته‌ای ایران را محدود کند و محاصره اقتصادی را کنار گذاشته و دوست شوند، اما همه دیدند که دولت آمریکا زیر میز زده و هر هفته تحریم جدیدی ارائه می‌دهد و لیستی از کارآفرینان ایران، مسئولان، مراجع تقلید و... را تحریم می‌کند.

رضایی با بیان اینکه ملت ایران و رهبری ایران ۳۰ سال تحمل کردند تا غرب دوستی خود را ثابت کنید، ولی دشمن زیر همه چیز زد، ابراز داشت: ملت ایران می‌خواهد آزاد و مستقل باشد و تمدن، اقتصاد و فرهنگ خود را بسازد لذا با این نظام دشمنی می‌کنند. دشمن بعد از این همه فشار سیاسی و پاره کردن برجام و تحریم اقتصادی و... دستور داد تا قهرمان ملی ایران را که مهمان رسمی دولت عراق بود، به شکل تروریستی از پشت سر و نه از روبه‌رو به شهادت برسانند و با افتخار آن را اعلام می‌کنند، اما فکر می‌کردند که فقط یک انتقام می‌گیریم در حالی که حمله به پایگاه‌های آمریکا در عین الاسد و اربیل شروع یک انقلاب بود.

وی با بیان اینکه ملت ایران با شهادت حاج قاسم سلیمانی به دنبال نقطه آغاز می‌گشت، تا به دنبال آن، راه بیافتد و آمریکا را از منطقه خارج کند، گفت: شهادت قاسم سلیمانی مبدا یک انقلاب بزرگ خواهد بود تا آمریکا را از منطقه خارج خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه یک انقلاب بزرگ در راه است، خاطر نشان کرد: حمله به عین الاسد تنها یک حمله نیست بلکه روند مقابله با آمریکا از عین الاسد آغاز شده و تا اخراج آمریکا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تا آمریکا از منطقه بیرون نرود اقتصاد ما درست نمی‌شود، افزود: مسئله فقط سوریه و عراق و لبنان نیست، بلکه مسئله جدی در اخراج آمریکایی ها، اقتصاد ایران است و ما انتقام سخت را با اخراج تک تک آمریکایی‌ها از منطقه می‌گیریم. ۳۰ سال وقت کشور را گرفتند و مانع رشد اقتصاد ایران در خارج از مرز‌ها شدند که علت آن حضور استعمارگرانه آمریکا در منطقه است.

رضایی، اضافه کرد: تا قبل از شهادت قاسم سلیمانی چه غوغایی را در عراق علیه ایران راه انداختند، به طوری که کامیون‌های صادراتی ما مورد حمله قرار می‌گرفت و این زیر سر آمریکاست. آمریکامانع پیشرفت کشور‌های اسلامی است و این دلیلی برای آغاز انقلاب علیه آمریکا است.

وی با بیان اینکه در ۲۳ بهمن سال گذشته مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را ابلاغ کردند که این گام مواجه با مسائل بزرگی بود گفت: گام دوم انقلاب مکمل گام اول انقلاب است، همانطور که موشک نقطه زن ساختیم، می‌توانستیم اقتصاد ایران را رشد داده و نقطه زن کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از اینکه در اوج مواجهه ایران با آمریکا، در داخل هنوز ندای مذاکره با آمریکا بلند شده و این یک مسئله ساده نیست، تصریح کرد: تا خروج آخرین سرباز آمریکا از مقابله دست برنخواهیم داشت و در تبریز و در این سرزمین مقدس اعلام می‌کنم که مردم ایران تا آخرین قطره خونشان پشتیبان ولایت بوده و او را تنها نمی‌گذارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل