بازدید 5266

علاوی با معترضان دیدار می‌کند

منابع عراقی اعلام کردند قرار است نخست‌وزیر مکلف این کشور طی چند روز آینده با معترضان دیدار و درباره تشکیل دولت بحث و تبادل نظر کند.
کد خبر: ۹۵۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 10 February 2020

علاوی با معترضان دیدار می‌کند

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسن جلال الکنانی، نماینده پارلمان عراق به روزنامه الصباح گفت: دیدار محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر مکلف عراق با تظاهرکنندگان طی چند روز آینده خواهد بود. دیدار دیگری نیز میان علاوی و نمایندگانی که با مکلف شدن وی به تشکیل دولت موافقت کرده بودند برگزار خواهد شد که در آن درباره انتخاب شخصیت‌هایی که در دولت جدید مشارکت دارند گفتگو خواهد شد.

وی گفت: این نمایندگان در دیدار قبلی به علاوی توصیه کرده بودند که با فشارهای هر فراکسیون یا حزبی که می‌خواهند وزیری یا معاونی را در کابینه وی تعیین کنند مخالفت کند. باید دولت مستقلی تشکیل شود و نخست‌وزیر مسئول شکست و موفقیت آن خواهد بود.

از سوی دیگر حافظ آل بشاره، تحلیلگر سیاسی گفت: نخست‌وزیر مکلف عملا انجام تماس‌های لازم برای تشکیل دولت انتقالی را آغاز کرده است و با اینکه مدت آن بیشتر از شش ماه تا یک سال نیست اما مهم‌ترین تحول را در روند سیاسی رقم خواهد زد. این دولت مکلف به برگزاری انتخابات زودهنگام و اجرای تصمیم اخراج نیروهای خارجی از عراق و تحقق خواسته‌های تظاهرکنندگان و انجام برنامه واقعی برای مبارزه با فساد است.

حسین عرب، نماینده پارلمان عراق نیز گفت که علاوی با تمامی فراکسیون‌های سیاسی درباره تشکیل دولتی خالی از هرگونه سهمیه‌بندی حزبی صحبت کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان