بازدید 758904

پیروزی اخلاص بر اختلاس

* بهزاد شهبازی
کد خبر: ۹۵۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 08 February 2020

در هفته های ڪه گذشت روزهایی تاریخی رقم خورد. تاریخ یڪ ملت بزرگ و باریشه در روزگار معاصر با یڪ نقطه عطف رو به رو شد. نقطه عطف این برهه تاریخی شهادت سرباز فداڪار وطن بود، حاج قاسم سلیمانی. روستا زاده ای ڪه از قنات آباد در180 ڪیلومتری ڪرمان زاده شد و نامش در میان بزرگ سرداران تاریخ ایران و بلڪه جهان ثبت و ضبط شد. صفای روستایی خود را هرگز از دست نداد با مردمش متواضع بود و با دشمنان مردمش چون پولاد سخت و برنده.

حاج قاسم سلیمانی این روستا زاده دانشمند اڪنون ڪلید واژه اخلاص، راستی و درستی است. الگویی در دسترس ڪه می توان با تڪیه برآن آینده نه تنها ڪشور بلڪه جهانی را ساخت. دو هفته ای ڪه گذشت درس های بسیاری برای ما دارد با همه دردهایش بیایید از درس هایش عبرت بگیریم. دردهایش را مایه فراموش نڪردن درس هایش ڪنیم.

امروز آنچه بدان نیازمندیم صداقت سلیمانی واراست، خستگی ناپذیری آن روستازاده با اخلاص است. مردی ڪه اگر اراده میڪرد بهترین های این دنیا برایش فراهم میشد، می توانست درنعمت های دنیایی غوطه ور گردد. اما او اخلاص را براختلاس ترجیح داد. جان گرامی را با تپیدن درخون خود چنان در راه دین و ملت و میهن داد ڪه رشڪ فرشتگان گردید.

حالا ما هستیم و این حجت تمام شده، ماییم و این راه روشن و ماییم و امانت او ایران اسلامی با همه آرمانها و اهداف بلند او ڪه به گفته خودش در قانون اساسی اصول آن ترسیم شده و درپیش چشم همگان است. یڪی از این مفاهیم و اصول بلند قانون اساسی انتخابات و مردمسالاری است.

بر طبق اصل ۶۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت ڪه به‌طور مستقیم انتخاب می‌شوند، تشڪیل می‌گردد. مجلس مقدس شورای اسلامی را نمایندگان ملت تشڪیل می دهند.

 نماینده باید نمایانگرهمه مڪارم یڪ ملت باشد از جنس مردم، برای مردم و صدای مردم باشد. بنابراین نماینده چون آینه باید تجلی بخش خواست ها و آرمانهای یڪ ملت باشد. نماینده ڪسی است ڪه وڪالتا درامور حال و آینده مردم تصرف می ڪند بنابراین باید اهلیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی لازم را دراین امورداشته باشد. او حتما باید یڪ تجربه زیسته با موڪلانش داشته باشد.غبطه آنان را رعایت ڪند. و طبق ڪریمه یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِڪُمْ  محرم و رازدار موڪلانش باشد. 

حقیقتا موڪلان و ڪسانی ڪه به او نمایندگی داده اند را نمایندگی ڪند. خواست آنان را بشناسد و برای نیل به آن از تمام ظرفیت های قانونی استفاده ڪند. مرعوب پیشامدها نشود و برعهدی ڪه با مردم میبندد پایبند باشد. مهمتر از همه اینڪه از  اتصال و ارتباط با آنان غافل نشود. رسالت خود را بعد از پیروزی فراموش نڪند و به ڪناری ننهد. همه اینها مستلزم یڪ مطلب است شناخت رای دهندگان. 

درطول 40 سال گذشته 40 انتخابات برگزار شده و اڪنون همه میدانیم ڪه انتخابهای ما چه تاثیری درسرنوشت ڪلی و جزیی جامعه دارد. بنا براین پاسداشت تمامی خون دلهای 40 سال گذشته یڪ مردمی ڪه با هزاران امال و آرزو مردمسالاری دینی را بر دیڪتاتوری و اقتدارگرایی فردی ترجیح داده این است ڪه درانتخاب وڪیل و نماینده خود نهایت ڪوشش را به عمل آورد تا انتخابی اصیل انجام دهد. دراین بین وظیفه نخبگان و افراد صاحب اطلاع وظیفه خطیری است و هرگز با سڪوت و انفعال خود نمی توانند از زیر بار این مسوولیت تاریخی شانه خالی ڪنند. باید به دور نا امیدی و سرخوردگی با تمام مشڪلات ریز و درشت پا به میدان بگذارند.

تبیین این راهبرد و شناسایی مصادیق آن نهایت میهن دوستی و خدمتگزاری به تاریخ روشن آینده است. باید آگاه باشیم تا فرزند رشید ملت (حاج قاسم) و راه روشن او ڪه همانا خدمت صادقانه و بی شائبه بود توسط گروه و جریانی مصادره نشده و همان گونه ڪه دربزرگداشت ها و تشییع شهدا از همه طیف های مردم با هر مرام و مسلڪی آمدند این فرزند ملت را به عنوان الگویی فراجناحی و حاصل قرن ها فرهنگ و تاریخ یڪ ملت بدانیم و بر راه روشن او ڪه همانا خدمتگراری و صداقت با مردمش بود پای بفشاریم.

*** فعال رسانه ای

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل