بازدید 80336

بیشترین عیدی آخر سال به حساب چه کسی واریز می‌شود؟

قرار بود در سال جاری بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ عیدی کارمندان یک میلیون و ۷۸ هزار تومان باشد، اما دولت تصمیم گرفت این میزان عیدی را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش دهد که این موضوع توسط جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به سازمان‌های دولتی ابلاغ شد. قرار است در بهمن ماه سال جاری، عیدی کارمندان پرداخت شود.
کد خبر: ۹۵۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ 06 February 2020

بیشترین عیدی آخر سال به حساب چه کسی واریز می‌شود؟ کارگر، کارمند یا بازنشسته؟!

تابناک اقتصادیبا توجه به اینکه حقوق پایه امسال یک میلیون و ۵۱۶ هزار تومان است، بنابراین مشمولان قانون کار دست کم دو برابر این مبلغ یعنی ۳ میلیون و ۳۲ هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد. همچنین میزان حداکثر عیدی پرداخت به کارگران در سال جاری ۴ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ سال ۱۳۹۸ هم دارد به پایان خود نزدیک می‌شود و صدای پای سال ۹۹ و عید نوروز به گوش می‌رسد. در این ماه‌ها و روز‌های پایانی سال، خبری که بیشتر از همه در رسانه‌ها به گوش می‌رسد و یا دیده می‌شود، موضوع پرداخت عیدی آخر سال است. در این ایام پایانی سال، بحث عیدی کارمندان، کارگران، بازنشستگان دولت و تامین اجتماعی داغ و این پرسش‌ها مطرح می‌شود که میزان عیدی آخر سال چقدر است؟ چرا عیدی‌های پرداختی با یکدیگر متفاوت است؟ این عیدی‌ها در سال‌های گذشته برای کارگران و کارمندان چقدر بوده است و در این سال‌ها رشد تورم و رشد عیدی چقدر بوده است؟

عیدی آخر سال کارمندان چقدر است و کی پرداخت می‌شود؟

عیدی آخر سال کارمندان معمولا در لایحه بودجه توسط دولت اعلام می‌شود و تقریباً کارمندان دولت می‌توانند از یک سال قبل از حدود عیدی که قرار است به آن‌ها پرداخت شود آگاه شوند. البته اشاره به این نکته ضروری است که هر چند دولت میزان عیدی کارمندان را در لایحه بودجه لحاظ می‌کند، باز هم در سال بعد و به هنگام پرداخت عیدی کارمندان، دولت تصمیم نهایی را در این رابطه می‌گیرد که به همان میزان تعیین شده در قانون بودجه به کارمندان خود عیدی پرداخت کند و یا اینکه آن را تغییر دهد. معمولاً تصمیم بر آن است که به میزان تعیین شده در قانون بودجه عیدی پرداخت شود. قرار بود در سال جاری بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ عیدی کارمندان یک میلیون و ۷۸ هزار تومان باشد، اما دولت تصمیم گرفت این میزان عیدی را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش دهد که این موضوع توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به سازمان‌های دولتی ابلاغ شد. قرار است در بهمن ماه سال جاری عیدی کارمندان پرداخت شود.

البته این رقم عیدی برای کارمندانی است که تمام وقت در ارگان‌های دولتی مشغول به کارند. اگر شخصی نیمه وقت و یا قراردادی کار می‌کند، عیدی وی نسبت به کار تمام وقت محاسبه و پرداخت می‌شود. مثلا اگر کارمند دولتی به جای ۸ ساعت کار در روز، روزانه ۶ ساعت در یک سازمان مشغول به کار هست، عیدی وی سه چهارم کل عیدی محاسبه می‌شود و به وی ۹۰۰ هزار تومان عیدی پرداخت خواهد شد. البته طبق ابلاغیه دولت، نباید مبلغ عیدی پرداختی، کمتر از نصف کل مبلغ عیدی یعنی کمتر از ۶۰۰ هزار تومان باشد؛ بنابراین، همه کارمندان دولت حداقل ۶۰۰ هزار تومان عیدی در سال جاری دریافت خواهند کرد.

عیدی کارمندان در سال‌های گذشته چقدر بوده است؟

در جدول زیر میزان عیدی کارمندان و رشد آن نسبت به سال قبل، از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۸ را ملاحظه می‌کنید. بیشترین میزان رشد عیدی کارمندان، مربوط به سال ۱۳۹۴ با ۷۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل است. در سال جاری نیز میزان عیدی در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته، اما این رشد متناسب با نرخ تورم ۳۸.۶ درصدی که در دی ماه ۱۳۹۸ گزارش شده است، نیست.

کارگران و کارمندان و بازنشستگان امسال چقدر عیدی می گیرند؟ چرا همه ساله عیدی کارگران بیشتر از کارمندان است؟

عیدی آخر سال کارگران چقدر است و کی پرداخت می شود؟

در تعیین عیدی کارگران، قانون کار است که تصمیم می‌گیرد و کارفرما را مکلف می‌کند دو تا سه برابر میزان پایه حقوق تعیین شده عیدی پرداخت کند. امسال نیز به موجب ماده واحده قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی، حداقل عیدی کارگران دو برابر حداقل حقوق پایه و حداکثر عیدی به شرطی که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود، سه برابر پایه حقوق خواهد بود.

با توجه به اینکه حقوق پایه امسال یک میلیون و ۵۱۶ هزار تومان است، بنابراین مشمولان قانون کار دست کم دو برابر این مبلغ یعنی ۳ میلیون و ۳۲ هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد. همچنین میزان حداکثر عیدی پرداخت به کارگران در سال جاری ۴ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان خواهد بود.

عیدی‌های فوق الذکر برای کارگرانی است که یک سال کامل در مکانی مشغول به کار بوده اند. کارگرانی که به هر دلیل، کمتر از یک سال در یک مکان مشغول به کار بوده اند، به میزان کارکردشان عیدی دریافت خواهند کرد. به عنوان نمونه کارگری که تنها شش ماه از سال را در یک مکان مشغول به کار بوده است، حداقل نصف کمترین عیدی پرداختی یعنی یک میلیون و ۵۱۶ هزار تومان و حداکثر نصف بیشترین عیدی پرداختی یعنی دو میلیون و ۲۷۴ هزار تومان عیدی دریافت خواهد کرد.

عیدی کارگران دیرتر از عیدی کارمندان پرداخت می‌شود و کارگران در اسفندماه و معمولا نیمه اسفندماه به بعد عیدی خود را دریافت می‌کنند.

عیدی کارگران در سال‌های گذشته چقدر بوده است؟

همان گونه که ملاحظه می‌شود، بیشترین رشد عیدی پرداختی به کارگران، مربوط به سال جاری است که عیدی کارگران در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۷ رشد ۳۶.۵ درصدی را تجربه خواهد کرد. این رشد تقریباً برابر با نرخ تورم اعلامی در دی ماه سال جاری است. اگر نرخ تورم به مانند ماه‌های گذشته، روند نزولی داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که رشد عیدی کارگران در سال جاری بیشتر از نرخ تورم باشد

کارگران و کارمندان و بازنشستگان امسال چقدر عیدی می گیرند؟ چرا همه ساله عیدی کارگران بیشتر از کارمندان است؟

چرا عیدی کارگران بیشتر از کارمندان است؟

دلیل اختلاف‌های زیاد بین عیدی کارگران و کارمندان به تفاوت‌های موجود در قانون کار و قانون استخدامی بازمی‌گردد؛ هر چند عیدی کارگران بیشتر از کارمندان است، کارمندان در عوض دارای ثبات شغلی بیشتری نسبت به کارگران می‌باشند و معمولا وقتی به استخدام دولت درمی‌آیند، سی سال در همان شغل مشغول به فعالیت هستند، اما خطر اخراج همواره بیخ گوش کارگران است. با این که قانون کار در راستای حمایت از کارگران در برابر کارفرمایان تدوین شده است، تسهیلاتی که در دوران خدمت کارمندان به آن‌ها پرداخت می‌شود، قابل قیاس با کارگران نیست. همچنین حقوق کارمندان همه ساله در بودجه دولت در نظر گرفته و با فرمول خاصی و بنا به امتیازاتی که کارمند در طول دوره خدمت به دست می‌آورد محاسبه می‌شود، حال آنکه حقوق کارگر بر اساس نماینده کارگر، کارفرما و دولت محاسبه می‌شود.

عیدی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بازنشستگان

بازنشستگان تامین اجتماعی و دولت به یک میزان عیدی دریافت خواهند کرد و عیدی آن‌ها یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است و همزمان با حقوق بهمن ماه آن‌ها به حسابشان واریز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
بیشترین عیدی (بین 50 ملیون تومن تا 700 میلیون تومن) رو افراد زیر میگیرن:

مسئولین
نمایندگان مجلس
وزرا
مدیران دولتی
اعضا هیات علمی دانشگاه ها
قضات
پزشکای بیچاره
کارمندان شرکت نفت

کمترین عیدی (حدود 1 میلیون تومن تا 3 ملیون تومن) رو افراد زیر میگیرن:

کارگران
کارمندان تبصره ای و پیمانکاری

افراد زیر ه هیچ عیدی نمیگیرن:

کارگران بخش خصوصی
افراد بیکار
سربازان

لاکن

کارمندان مفت خور وزارت خانه ها و ادارات دولتی، پرستاران و معلمین حدود 7 میلیون تومن تا 30 میلیون تومن عیدی میگیرند
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
به همه کارگرها عیدی نميدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
والا من که هیئت علمی دانشگاهم همیشه همون عیدی
مصوب رو گرفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
مرد حسابی کدوم معلم اینقدر عیدی میگیره؟
تعجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
حرف رو هوا زدن و چرت و پرت نوشتن از زمان محمود خیلی مد شده بود ولی جنابعالی تو مزخرف گویی تک ستاره ای. خدا شفات بده شب عیدی
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
چرا بدون سند حرف میزنی آخه. من عضو هیات علمی دانشگاه دولتی هستم عیدی همه اعضای هیات علمی معادل کارمندان و در امسال یک میلیون و دویست هست. خدا از سر تقصیر شما بگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
عیدی معلم 1200 هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
کارمندان شرکتهای خصولتی مثل آبفا و فولاد و توزیع برق و پتروشیمی و مخابرات که چند برابر سایر کارمندان حقوق میگیرن عیدیشونم 4500 هست ولی کارمندان بدبخت دولت که همه 2 میلیون میگیرن 1200 عیدیشونه. علی برکت ا... .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
حاجی چرا اینقدر حرف بی ربط میزنی...این اعداد رو از کجا در میاری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
حرف دهنتو بفهم. کارمند دولت ده برابر کارگری که تو روز دو تا نوک بیل هم نمیزنه زحمت میکشه و حقوقشم نصف اونه. کارمند دولتو با کارمند شرکتهای خصولتی یکی ندون.
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
زینب ابوطالبی ساشاسبحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
این یارو استامینوفن با دوغ خورده اومده یه چیزی نوشته
ناشناس
| Belgium |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
من کارمند نفتم توی پتروشیمی با۱۷سال سابقه.کجاهمچین عیدی به من میدن....
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
احتمالا این فرد از فرزندان حاجی بازاری هایی است که عیدی نمی گیره ولی با سوء استفاده از اوضاع بد اقتصادی از کنار احتکار و گران فروشی و دلالی میلیاد میلیارد پول به جیب می زنه و چشم دیدن یک میلیون هفتاد هزار عیدی کارمندان را ندارد
مریخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
داداش چی زدی؟
آخه چرا دروغ می گی؟من نمی خوام بگم به جایی وصلی! ولی مرد باش و دروغ نگو!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
تا حدی ردست میگه اغلب کارمندان فامیلی و رانتیو باندی استخدام شده اندالبته البته با مدارک پولیو تقلبی و سهمیه 65 درصدی غیر مناطق... این نوع از کسبو کار حرامه یا حداقل برکت نداره
زیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حالا بما گفتن یکودویست،ولی۴۰۰تومن واریز شده....فکر کن...فقط۴۰۰تومن عیدی واریز شده... باهاش چی بخریم واقعا!!!!
سوال اساسی این است چرا عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی باعیدی کارمندان دولت یکی است؟مگربازنشستگان تامین اجتماعی کارمندان دولت هستند؟
عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی طبق قانون قبل ازسال۵۷ برابر با یکماه حداقل حقوق کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی بوده وتازمان رئیس جمهور ی احمدی نژاد هم رعایت وپرداخت میشد.
اززمان روی کارآمدن دولت روحانی قانون افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وعیدی بازنشستگان رعایت نشده وظلمی مضاعف به این قشرشده وهیچکس هم جوابگو نمیباشد.حتی نمایندگان کارگران کانون هم پیگیری ولی نتیجه نگرفته اند.
پاسخ ها
میثم حدادفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
من که معلم نیروی آزاد غیرانتفاعی هستم ، حقوقم حداکثر 800 تومنه در ماههایی که تعطیلات نداره . عیدی هم 50 هزار تومن
حمید.نوراشرفی
| United States of America |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
منم.عیدانه.میخام.کارکر.هستم
توی جیب اونهایی که پاداش آخرسال تپل میگرن
مديران رده بالا
شب هنگام و در خواب ناز بودم که ناگاه مرحوم دهخدا بر من ظاهر شد و فرمود فرزندم معنی آحاد مردم چیست ؟؟ تا امدم پاسخ بدهم دیدم که نمی توانم تکلم کنم و بر دهانم مهر خورده است.
دو تادندان پسرم نیاز به عصب داره بااین عیدی که قراره بدهند باید سیصد هزار تومان هم بزارم روش فقط یک دندان را بتوانم عصب کشی وپر کنم وان یکی را ناچارا بدهم بکشند .
اقای روحانی اقای لاریجانی اقای نیک بخت چرا عیدی کارمندان دولت اینقد کم ومسخره امیز است؟؟؟؟؟؟
درسته به من کارگرعیدی نميدن
ولی درعوض امنیت دارم
بیشترین عیدی را روسای شرکت های دولتی.شرکت نفتی ها بانکی ها .آب وفاضلاب.وزارت اقتصاد .وزارت نیرو می گیرند.
البته هیچ جا نوشته نمی شود و به شکل هدیه مثلا 100 سکه یا یک خودرو خارجی شاسی بلندهدیه داده می شود .البته بالا دستی دارند به یک رده پایین تر حق سکوت می دهند ونه عیدی.یعنی باهم می خورند وصداش رو هم در نمیارند.
در عوض حداقل 75 میلیون ایرانی امشب شام نخورده می خوابند وحداقل همین امشب ده ها نفر از گرسنگی وسرما جان می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
ناشناس 20:00 یعنی واقعا 75 میلیون نفر ایرانی شب بدون شام میخوابن؟این دیگه مصداق بارز نظرات کیلویی بود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
... اونام که هرشب و روز تو فست فودیاند و رستورانا یقین منم....
چرا کارمندان کمتر از کارگران حقوق میگیرند؟
چون عبدی کارمند رو خود دولت باید بده بنابراین کمش می‌کنه همین! دنبال بهانه و ثبات شغلی و.... مباشین
عیدی یک میلیون ودوییست هرار وتومان با تورم 400 درصدی شرم آور است
به حساب مسئولین بیسواد و نا کار بلد
اگر کارگران شریف و زحمت کش در کارهای سخت صنعت و یا در معدن و یا دیگر کارخانجات تولیدی 4/5 میلیون تومان بگیرند نوش جانشان. ولی کارکنان و کارشناسان مشمول بیمه تامین اجماعی این مبلغ را دریافت کنند به کارگران و دیگر کارکنان دولت اجحاف شده است .
١٢٠٠٠٠٠ را به همه بدن بقيه پيش كش من كارگر هستم نه عيدى دارم نه سنوات آخر سال كارفرما از ما امضاء ميگيره عيدى و سنوات را پرداخت كرده هيچ كسى نيست به داد ما برسه اگر اداره كار كارفرما را ملزم كن حقوق كارگران به حساب بانكي وازيز بشه همه چيز مشخص ميشه از آقاى محجوب كه با راى كارگران وارد مجلس شده تقاضا دارم اين موضوع را پيگيرى كند حقوق نقدى پرادخت نشه،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
اگه بريزن به حساب دولت هم از جيب كارفرما رفته هم بدست ما نميرسه. خداوكيلى نظر نده
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
در صورتی که شما شکایت کنید امضاء دریافت بدون اسناد مالی ( فیش واریز یا چک ) هیچ ارزشی ندارد.
پس اگر دریافت نکردید شکات کنید همه را خواهید گرفت
برای کارمندان برای اسفند ماه اقلا 120 ساعت اضافه کار چند روزی هم ماموریت نشسته در نظر میگیرند
برای سال 97 یا 98 بود که یکی از بستگان میگف خدا را شکر بزدیک 4 ملیون عیدی و اضافه کار و ماموریت گرفتم
خیلی از ارگانها علاوه بر این عیدی رسمی، بن لباس هفتصد ، هشتصد تومنی و بسته های اجیل و.... دریافت میکنن، دولت محترم هم میگه هیچکس حق نداره ریتلی بیشتر بده، پرداختهای این مدلی اصلا حساب نیست
هیچ توجه کردید پزشکان و جراحان هیچ عکس العملی نشان نمی دهند و روزه سکوت در قبال درآمد و مالیات خود گرفته اند در بیمارستان‌های دولتی جراحان حداقل ۱۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان خواهند گرفت و در بیمارستان های خصوصی جراحان حداقل ۲۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۶۰۰ میلیون تومان در پایان سال خواهند گرفت
هنوز ،نه به داره ،نه به بار بازاریان و کسبه چنگ و دندان تیز کرده اند برای شندر غاز عیدی بازنشستگان ؟ اسمش عید است ،اما برای بازنشستهٔ‌سالمند که بزرگ خانواده است در درونش عزا میباشد ،که چگونه و چقدر به عروس ،و داماد ،و فرزندان ،و نوه هایش عیدی بدهد ؟، هر طوری حساب میکند ،‌کم می آورد ؟ هزینه های اسفند ماه چند برابر ماههای پیش است ؟‌ در این ایام بجای اینکه مانند کشورهای غیر مسلمان تخفیف آنچنانی بدهند ، قیمتها را چند برابر میکنند...
خارج از موضوع حق و حقوق کارمندان دولت و از نظر اقتصادی جالب است که عیدی امسال ۲۹ درصد رشد داشته است و اگر قیمت دلار که در پارسال ۳۸۰۰ تومان بوده است را با این ۲۹ درصد محاسبه کنیم مقدار آن ۴۹۰۰ تومان می شود و در حالت اول نشاندهنده این است که یا دلار در بازار آزاد غیر واقعی و بسیار بالا است و در حالت دوم نوعی کلاه برداری و فریب مردم توسط دولت رخ داده است که امیدوارم حالت اول باشد و با عبور از تحریم ها که مطابق با سخنان مسئولین شاهد کاهش اثرات تحریم ها هستیم همچنین شاهد کاهش دلار هم باشیم اما در غیر این صورت کسانی که مدعی هستند بهتر است پاسخگو باشند و دلیل خودشان را با شفافیت و با صدق و صداقت به مردم بگویند
یک قانون ساده و شفاف بهتر از صدها برگ قانون پیچیده و غیر شفاف است. انواع قانون برای پاداش ها و عیدی ها و انواع قانون برای حق بیمه های متفاوت و ... برای چی؟ مگر مسئولین خونشان رنگین تر از بقیه است که باید پاداش های بیشتر و امتیازات بیشتری داشته باشند. همین که مسئولین و مدیران تمایلی به شفافیت حقوق خود ندارند نشان دهنده این است که حقوق و مزایا و ... آنها بالای ۲۰ میلیون الی ۱۰۰ میلیون (و شاید نجومی) است وگرنه همه می دانند که حقوق یک مسئول رده بالای کشوری در حد ۱۰ الی ۲۰ میلیون به شرط اینکه پایین ترین حقوق ۳ میلیون باشد (نه ۱/۲ میلیون) تا حدودی قابل پذیرش است.
من عضو هیات علمی دانشگاه دولتی هستم عیدی همه اعضای هیات علمی معادل کارمندان و در امسال یک میلیون و دویست هست. و برخلاف خیلی از کارمندان دولت که گاها پاداش آخر سال معادل یک ماه یا دو ماه حقوق می گیرند از آن بی بهره ایم. از هیچ بن و ... یا مزایای دیگری نیز برخوردار نیستیم
این عیدی رو که به بازنشتستگان میدهید ایا مسولین می توانند عید بگذرانندواقعا زحمت کشیدین بااین عیدی دادنهاتون
فقط میدونم اون یه نفر بنده نبودم!
ولی یک میلیون دویست ، هیچی نمیکنه برای عید ، لباس های پارسالم کجایی کجایی ، حیف !
بن لباس، حق آجیل، و داشتن دو فیش حقوقی برخی ارگان ها....
یکی هم مثل ماکه بهنوعی بیکاروکارشونوازدست دادن هیچی عیدی نداریم،درکل اصلاعیدی نداریم،خدامیدونه که چی تودل مامیگذره وچه حالی داریم..!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
ناشناس عزیز چون دروان بدی را مثل شما گزراندهام همیشه در دستگاه دولتی که به صورت استثنائی بدون معرفو پارتی استخدام شدم ، به کارندان سارسر فامیلیو رانتیو باندی با گوشه کنایه می گم که پولشون حلال نیست. ولی چشم باز میکنم میبنیم 90 درصد کارمندان رانتی فامیلی سهمیه ای هستند و همه علیهم موضع میگیرند .
من میگم پول اشخاصی که رانتی باندی در دستگاهههای دولتی و حصولتی استخدام شده اند حداقل برکت ندارد. مخصوصا کسانی که در این پنج شش ساله و وضعیت بیکاری وارد دستگاههای دولتی شده اند.
...جالبه برام این اعدادو ازکجا درآوردی کدوم معلم 7 میلیون عیدی گرفته؟
باسلام درکمترینها نام بازنشستگان صندوقها غیرازنفت را فراموش کردی بنویسی
خدا به همه صبر عنایت کنه.... واقعاً که دستمزد ما جماعت را خوب پرداخت کردید.
مدیران شرکتها بانکها و دستگاههای دولتی ، مخصوصا خصولتی شده ودر بورس رفتها که ادای شرکتهای خصوصی و حرفه ای را در میاورند.
والا ما که کارگریم عیدی نداریم.تازه چون سیزده روز عیدو تعطیلیم حقوق فروردینمون نصف میشه...کلا هر روزی که سر کار نریم حقوق نداریم...ما چی بگیم هان ؟ که این سینزده روز تعطیلی رو باید سماق بمکیم از بی پولی و بیکاری..نه مسافرت میتونیم بریم نه میتونیم آنچنانی از مهمونامون پذیرایی بکنیم...فک کنم ما بمیریم راحتتریم....تو این مملکت فقط خوشیا و بریز بپاشا برا یه عده خاصه....
سلام این یک دویست میخوان چکار کنن مامانم دستش سوخت بخدا هر رفت و امد نزدیک ١٠٠ تومان و پذیرش بیمارستان که بالای ۶۰ تومان بخدا حقوق هم نزدیک ۴۰تومن ازش کم کردند
عیدی بازنشستگان از یک میلیون و دویست که گفتید ۴۰۰هزار تومن پرداخت شده به حساب ما.....اخه با۴۰۰تومن چی میشه خرید....
ای عیدی عیدی عیدی ...
کسی نمیدونه چرا عیدیا رو کامل ندادن مثلا قرار بود ۱۲۰۰ بدن ۴۰۰ دادن،بازنشسته ها واقعا مشکلات زیادی دارند
فکر کارفرما هم کردید بین 3 تا 4.5 اصلا در حال ورشکستگی هستن همه. حقوق را داریم به زور میدیم
سلام ۰چرا عیدی بازنشستگان شهرستان خرمشهر تا حالا پرداخت نشده کارمندی که ۳۰ سال کار کرده و باز نشست شده ایا مستحق پاداش وعیدی نیست چه کسی پاسخگو هست ۰۰۰۰
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی