بازدید 4851

افشاگری مادورو درباره توطئه‌ها علیه ونزوئلا

رئیس‌جمهوری ونزوئلا از تلاش یک کشتی جنگی آمریکایی را برای نفوذ و تجاوز به حریم آب‌های منطقه‌ای ونزوئلا خبر داد و گفت: همچنین مزدوران تحت حمایت و آموزش دیده از سوی کلمبیا با عزیمت به خاک این کشور قصد انجام حملات تروریستی علیه دولت وارتش را داشتند.
کد خبر: ۹۵۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ 05 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری پرنسالاتینا، نیکلاس مادورو روز سه‌شنبه(۱۵ بهمن‌ماه) در مراسمی ضمن این افشاگری‌ها، این طرح‌های توطئه علیه کاراکاس را محکوم کرد.

او در ادامه تصریح کرد: مطمئنم بزودی آنها را دستگیر کرده و مجازات می‌کنیم چون ما در ونزوئلا خواهان صلح و استقلالیم نه تروریسم.
مادورو از نیروهای مسلح ملی کشورش خواست تا از حاکمیت ملی دفاع کند و همچنین از اقدامات راستگرایان افراطی در ونزوئلا علیه ثبات کشور و سیستم دموکراتیک به شدت انتقاد کرد.

رئیس دولت ونزوئلا همچنین اضافه کرد: در حالی راستگراها به میهن‌فروشی ادامه دهند که ما عاشق سرزمینمان هستیم. به اقدامات‌مان علیه راست‌گراها ادامه می‌دهیم و یک روز را در این زمینه از دست نخواهیم داد. زمان پیشروی در این مسیر فرا رسیده است.
او گفت: شرایط کنونی کشور با ۲۸ سال گذشته تفاوت زیادی دارد؛ ما استقلال، صلح و عزت بدست آورده‌ایم و با آنها به سوی افق‌های روشنِ «ونزوئلای آینده» پیش می‌رویم. آسیب‌های جنگ اقتصادی را جبران می‌کنیم و سبب حیرت جهان خواهیم شد.

مادورو در ادامه از عزم خود برای اعمال تغییرات ضروری در کشور با به کارگیری سیاست‌هایی با هدف کسب رضایت مردم خبر داد و برای این منظور حمایت ملت را خواستار شد.
او با اذعان به اینکه مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد، افزود: ما با توجه ویژه به بخش سلامت، آموزش، کار و درآمد در حال مبارزه با آنها هستیم اما ریشه برخی از مشکلات در خود ماست که باید با آینده‌نگری آنها را حل کنیم.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.
شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.
مشکلات شدید اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. پیامد بحران اقتصادی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار