بازدید 9148
۱

دبی، فرصت طلایی پیشرفت در خاورمیانه

کد خبر: ۹۵۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 05 February 2020

دبی، یکی از شهرهای حوزه خلیج فارس، و در نگاهی بزرگ تر، خاورمیانه است که در دهه های اخیر از پیشرفت های چشمگیری برخوردار شده است. این شهر از بیابان های مطلق مانند یک ققنوس سر بیرون آورده و اکنون به زیبایی و با بال هایی آکنده از نور و فناوری و فرهنگ برای تمام جهان خود نمایی می کند. دبی نه تنها فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی است بلکه یکی از شهرهای ویژه جهان برای تفریح و سرگرمی است. سری به این شهر پر جنب و جوش می زنیم تا کمی بیش تر با فضای آن آشنا شویم.

همین حالا برای رزرو بهترین تورهای دبی اینجا را کلیک کنید.

دبی، فرصت طلایی پیشرفت در خاورمیانه

دبی و جسارت پذیرش ایده های نو     

بسیار سخت است که در مورد پیشرفت و انعطاف پذیری یک شهر حرفی زده شود، در حالی که نام دبی در میان باشد. این میزان از جاگیری و تکرار نام یک شهر در میان کلماتی که در کنفرانس های جهانی شهرهای هوشمند استفاده می شود، جای حیرت دارد. دبی نه تنها پذیرای آدم های جدید با هر نوع فرهنگ و قومیتی است بلکه از ایده های نو نیز ترسی ندارد و دروازه های سازندگی و سرمایه گذاری خود را به روی هر ایده و طرحی باز گذاشته است. هر آن چه که در داستان های تخیلی شنیده اید و در فیلم های خارجی دیده اید، واقعی هستند؛ چرا که دبی به راحتی و با کمی سرمایه گذاری و اعتماد به علم جدید، بسیاری از آن تخیلات دیده و شنیده را به عرصه ظهور رسانده است. تاکسی های پرنده، قطارهای سریع السیر الکترونیکی و ارتشی از ربات ها، همگی در دبی جایگاهی ویژه و واقعی دارند و حتی می توانید از این امکانات، خیلی راحت استفاده کنید. باید اعتراف کنیم که دبی، آینده را با آغوش باز پذیرفته است. در بسیاری از مواقع پیش آمده که در کشورهای پیشرفته اروپایی، شهرداران، سیاستمداران و نخبه های سازندگی دور هم گرد آمده اند و در مورد این که آیا می شود فلان وسیله را به مرحله اجرا رساند یا خیر، صحبت کرده اند و دست آخر متوجه شده اند که دبی، بدون هیچ پیش درآمدی و تنها با نگاهی وسیع و مدبرانه و آینده نگرانه، به اجرای همان طرح مورد بحث اروپایی ها تن داده است و اکنون در حال استفاده از آن وسیله و یا ایده است.

برای رزرو بلیط هواپیما ارزان دبی کلیک کنید:

https://www.eligasht.com/ticket

دبی و خریدهای سیری ناپذیر       

دبی یکی از برترین شهرهای جهان است که توانسته بزرگ ترین و اعجاب انگیزترین مراکز خرید نوین جهان را در خود جای دهد. در تصویری از عکس های تجاری دبی، پسری خردسال را می توان دید که در حال قدم زدن در یکی از مراکز خرید تجاری دبی است. این که یک پسر بچه در یکی از مراکز خرید تجاری در رفت و آمد باشد چیز عجیبی نیست اما وقتی درست پشت سر همان پسر بچه، در ابعادی بزرگ تر، یک کوسه سر چکشی غول پیکر را در حال شنا کردن می بینید، دیگر تصویر رو به رو، یک تصویر عادی تجاری نیست! آکواریوم بزرگ و مشهور دبی در یکی از مراکز تجاری این شهر قرار گرفته است و از بسیاری از نادرترین و بزرگ ترین آبزیان اقیانوسی محافظت می کند و این امکان را برای خریداران و فروشندگان فراهم می کنند که به طور زنده، به تماشای یکی از بزرگ ترین آکواریوم های جهان بنشینند و متوجه گذر زمان نشوند. قصر پارسی و پلازا ایتالیا و بناهای سورئالی که آدم در چگونگی ساخت آن ها می ماند، همگی از پدیده های نوآورانه دبی و جسور بودن این شهر عربی در پذیرش ناشدنی ترین های جهان هستند. فناوری در دبی تنها به ساخت و ساز و ورود محصولات الکترونیکی اعجاب آور ختم نمی شود؛ دبی توانسته از علم کشاورزی پیشرفته نیز استفاده کند و سرزمینی از درختان استوایی را در قلب کویری خود پرورش دهد. بسیاری از استرالیایی ها و اهالی کشورهای استوایی، وقتی به دبی سفر می کنند، با دیدن این باغ سرپوشید و پوشیده از درختان استوایی، تعجب می کنند و می گویند: « انگار قسمتی از کشور ما را به دبی منتقل کرده اند! »

جهت مشاهده نرخ بهترین هتل های دبی اینجا را کلیک کنید.

دبی، فرصت طلایی پیشرفت در خاورمیانه

دبی، شهر شب زنده دار 

بعد از فرا رسیدن تاریکی شب، دبی روی دیگری از خود را به مسافران و شهروندان خود نشان می دهد. کافی است تا در فاصله کمی دور در خلیج فارس، سوار قایقی باشید تا از دور تصویری شگفت انگیز را از دبی ببینید. گنبدهای نورانی این شهر از دور با رقص نورهایی جذاب از نورهای شفقی و نورپردازی های موزیکال این شهر هوش از سر هر تنابنده ای می برد. از دور، شهر دبی را مانند گل های نیلوفری می بینید که هر لحظه رنگ تازه ای از طیف رنگ های سبز می بینید که به سرخی نزدیک می شود و طرح زنده ای از یک مرداب زیبای عربی را برای شما به نمایش در می آورد. از طرف دیگر، بسیاری از هتل های بین المللی این شهر در شب نیز فعال هستند و به همان کیفیت روز، از مسافران تازه از راه رسیده استقبال می کنند و هر آن چه که نیاز دارند را در اختیارشان قرار می دهند. مراکز تجاری و تفریحی دبی نیز، با اجرای تم شب، از تفریحات جدیدی پرده نمایی می کنند که در هیچ کجای دنیا نمی توان دید؛ چرخ فلک های نورانی و کلبه های چرخنده که می توان ساعت ها در آن ها ماند و از چرخش شان لذت برد.

دبی، پذیرای تمام فرهنگ ها!

یونسکو در گزارشی، با کمال تعجب، اعلام کرد که دبی یکی از معدود شهرهای جهان است که با تمدنی مقید به اسلام مبین، توانسته با رعایت موازین شرعی این دین، نوعی از آرمانشهر را برای تمام قومیت ها و فرهنگ ها فراهم کرده است. شاید در نگاه اول، میزبانی از بسیاری از فرهنگ ها، کار راحتی باشد، اما نگاه داشتن آن ها، آن هم در محیطی امن و راحت، یکی از سخت ترین شاخصه های مدیریت شهری باشد که البته دبی در برآورده کردن آن، در سکوی اول ایستاده است. یکی از شیوخ همین منطقه می گوید: «پذیرایی و میهمان نوازی در خون ما است و ما در سخت ترین شرایط هم احترام میهمانان خود را نگه می داریم و سعی می کنیم تا آن جا که می توانیم از میهمانان خود به خوبی پذیرایی کنیم! گرچه، در حال حاضر، بسیاری از این میهمانان خودشان صاحبخانه شده اند و دبی را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده اند.»        

 

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
واقعا شرم آوره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار