بازدید 9488

توصیه مقتدی صدر به کلاه آبی‌ها

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در عراق از هواداران خود که به «کلاه آبی» معروف هستند خواست تا امنیت مدارس و ادارات را تامین کنند نه اینکه صدا‌های مخالف را سرکوب کنند.
کد خبر: ۹۵۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ 04 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وی امروز سه شنبه در توییتر نوشت که «کلاه آبی‌ها وظیفه دارند امنیت مدارس و ادارات را تأمین کنند، نه اینکه از من دفاع و هم صدا‌های مخالف را سرکوب کنند.»

در روز‌های گذشته به دنبال ورود کلاه آبی‌های هوادار صدر به میدان‌های اعتراضی عراق درگیر‌هایی میان آنان و معترضان روی داد و در برخی موارد شعار‌هایی علیه صدر سر داده شد.

صدر گفته که کلاه آبی‌ها وظیفه دارند آرامش و امنیت مدارس و ادارات خدماتی را تضمین کنند و وظیفه آن‌ها نیست که از او دفاع کنند و کسانی که علیه اش شعار می‌دهند را سرکوب کنند.

وی افزود «برادران من (کلاه آبی‌ها) وظیفه شما این است که به نیرو‌های امنیتی کمک و امنیت را تقویت و از معترضان محافظت کنید و پس از آن نقش شما به پایان می‌رسد.»

به گفته برخی منابع، درگیری‌ها بین معترضان و کلاه آبی‌های علاوه بر میدان تحریر بغداد با تظاهرکنندگان استان‌های بابل و نجف روی داده که شماری زخمی بر جا گذاشته است.

مقتدا صدر پس از معرفی «محمد توفیق علاوی» به عنوان نخست وزیر جدید عراق از هواداران خود خواست که در همکاری با ماموران امنیتی جلوی تخریب و آشوب در اعتراضات را بگیرند.

وی گفته بود که کلاه آبی‌ها با کسانی که جاده‌ها و پل‌ها را می‌بندند و از فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها جلوگیری می‌کنند، برخورد کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل