بازدید 5190
واکنش جهاد اسلامی به دیدار نتانیاهو و حاکم نظامی سودان

رایزنی هنیه با میشل عون و حسان دیاب

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای، به شدت دیدار رئیس شورای حاکمیتی سودان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ 04 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری شهاب، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود خاطر نشان کرد این دیدار هرگز بیانگر موضع اصیل و شناخته شده مردم سودان نیست که همانند بسیاری از ملت‌ها از مسئله فلسطین و مقاومت حمایت می‌کنند.
Image result for ‫اسماعیل هنیه + تابناک‬‎
این جنبش افزود این دیدار ننگین عقب نشینی و عدول از موضع عربی و اصیل سودان و یکی از مهمترین اصول عربی مبنی بر مخالفت با عادی سازی روابط و جرم دانستن هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی است.

جهاد اسلامی در بیانیه خود آورده است: از ملت سودان و گروه‌های پویا و انقلابیون آزاده آن می‌خواهیم این دیدار را رد و محکوم کنند و در برابر هرگونه تلاش برای زیر پا گذاشتن مواضع اصیل سودان ایستادگی کنند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز با محکوم کردن دیدار البرهان و نتانیاهو این تحرکات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سبب تشوق این رژیم به ادامه جنایات علیه ملت فلسطین و تعدی به حقوق مشروع آن‌ها و هتک حرمت مقدسات اسلامی دانست.


رایزنی هنیه با میشل عون و حسان دیاب


رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در تماس تلفنی با رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان درباره آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین به ویژه توطئه شوم اخیر آمریکا و متحدانش موسوم به معامله قرن بحث و تبادل نظر کرد.

اسماعیل هنیه شامگاه دوشنبه با میشل عون رئیس جمهور و حسان دیاب نخست وزیر لبنان تلفنی گفتگو کرد که طی آن طرح شوم آمریکا موسوم به معامله قرن و خطرات آن برای مسئله فلسطین بررسی شد.

هنیه بر موضع یکپارچه فلسطینیان در مخالفت با طرح معامله قرن تاکید و به تلاش‌ها و ابتکار‌های جنبش حماس در این زمینه اشاره کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع ریاست جمهوری، دولت و پارلمان لبنان تقدیر و از همبستگی ملت لبنان با ملت فلسطین و حمایت آن‌ها در این مرحله حساس و خطرناک تشکر کرد.

اسماعیل هنیه همچنین با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان تلفنی گفتگو کرد.

هنیه همچنین بر مخالفت با تمام تلاش‌ها برای اسکان آوارگان در کشور‌های دیگر و نیز بر حق بازگشت و عدم چشم پوشی از آن تاکیدکرد.

هنیه بر اهمیت تقویت موضع فلسطینیان در مخالفت با طرح معامله قرن در سطح عربی و اسلامی تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تشکیل دولت جدید لبنان را به رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور تبریک گفت و امنیت و ثبات برای لبنان آرزو کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل