بازدید 8295

قبرستان خالد نبی و ظهیر الدوله، این خانه‌های ابدی را ببینید

سایت گردشگری نابرو با معرفی جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و فرهنگی داخل کشور، به گردشگران کمک می‌کند تا پیش از حرکت، از جزئیات مقصد خود بیشتر بدانند و از سفر خود لذت بیشتری ببرند. بنابراین اطلاعات کامل هر مقصد به همراه راه دسترسی آن را می‌توانید در نابرو بخوانید.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 02 February 2020

گورستان‌ها یکی از عجیب‌ترین مکان‌های هر شهر و روستا هستند که در عین مرموز بودن، آرامشی وصف نشدنی به همراه دارند. گورستان‌های قدیمی در ایران، از جاذبه‌های هر منطقه محسوب می‌شوند و رفتن به این آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. در این مطلب قصد داریم که مختصری در مورد دو گورستان مهم ایران، یعنی قبرستان خالد نبی در شهرستان گنبد کاووس و همچنین قبرستان ظهیرالدوله در تهران بگوییم. در این معرفی از راهنمایی مجله گردشگری نابرو کمک گرفته‌ایم. اطلاعات کامل این دو گورستان، همچون مسیر دسترسی و سایر جزییات در سایت گردشگری نابرو شرح داده شده است.

نابرو از قبرستان خالد نبی می‌گوید

قبرستان خالد نبی

قبرستان خالد نبی در کوه گوگجه داغ، نزدیک روستای گچی سو و در شهرستان گنبد کاووس واقع شده است. این گورستان کوهستانی مملو از قبرهای خاص با اشکال عجیب‌وغریب بوده و به گفته سایت گردشگری نابرو، قدمت زیارتگاه و قبرستان خالد نبی در حدود 1500 سال تخمین زده شده است.

آرامگاه خالد نبی

آرامگاه خالد نبی با دیوارهای سفید و گنبد ساده و سبزش، بر فراز کوه واقع شده است. در واقع قبرستان خالد نبی با این گنبد سبز و سنگ‌های خاص هر قبر شناخته می‌شود. سنگ قبرها در قبرستان خالد نبی بر اساس جنسیت انسان‌ها قرار داده شده و این حرکت سمبلیک در میان گذشتگان باعث شده امروزه قبرستان خالد نبی به یکی از جاذبه‌های عجیب‌وغریب در مناطق کوهستانی ایران تبدیل شود.

آرامگاه خالد نبی

زیارتگاه خالد نبی با بنایی ساده و گنبد سبزرنگ، در میان ترکمن‌ها ارزش بالایی دارد و این مردم مهمان‌نوازان مهربانی هستند و پذیرای زیارت‌کنندگان این آرامگاه نیز هستند. بنابراین بعد از رفتن به زیارتگاه و قبرستان خالد نبی، می‌توانید در اتاق‌های اجاره‌ای اطراف آرامگاه شب را صبح و خستگی راه را از تن دور کنید. برای بررسی جزییات بیشتر زیارتگاه و قبرستان خالد نبی، پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از حرکت، از اطلاعات کامل سایت گردشگری نابرو در مورد این گورستان استفاده کنید.

قبرستان ظهیرالدوله

به قبرستان ظهیرالدوله برویم

یکی از گورستان‌های قدیمی شهر تهران، قبرستان ظهیرالدوله است که در مسیر منتهی به دربند در انتهای خیابان ظهیرالدوله واقع شده است. قبرستان ظهیرالدوله آرامگاه ابدی بسیاری از بزرگان، فرهنگ، سیاست، هنر و ادبیات فارسی همچون «فروغ فرخ زاد»، «رهی معیری»، «ملک الشعرای بهار»، «داریوش رفیعی» و... است. به همین دلیل قبرستان ظهیرالدوله از گذشته تا امروز، مورد توجه بسیاری از اهالی هنر بوده است.

باغ سرسبز قبرستان ظهیرالدوله بسیار با صفا و دیدنی است و قدم زدن در این باغ باعث می‌شود که برای چند لحظه‌ای فراموش کنید در قبرستان هستید.

قبرستان ظهیر الدوله در ابتدا باغی سرسبز و پر از درختان میوه بود و درنهایت به آرامگاه ظهیرالدوله، ویزر دربار و داماد ناصرالدین شاه تبدیل شد. از آن پس این گورستان پذیرای بسیاری دیگر از افراد مشهور ایرانی شد. به گفته سایت گردشگری نابرو، فقط در روزهای پنجشنه می‌توانید برای بازدید به قبرستان ظهیرالدوله بروید و در دیگر روزهای هفته در طوسی‌رنگ این گورستان بسته است. برای آن‌که در مورد قبرستان ظهیر الدوله بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به سایت گردشگری نابرو بزنید و نام این گورستان را در آن جستجو کنید.

گورستان ظهیرالدوله

سایت گردشگری نابرو با معرفی جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و فرهنگی داخل کشور، به گردشگران کمک می‌کند تا پیش از حرکت، از جزئیات مقصد خود بیشتر بدانند و از سفر خود لذت بیشتری ببرند. بنابراین اطلاعات کامل هر مقصد به همراه راه دسترسی آن را می‌توانید در نابرو بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی