بازدید 9986

ماجرای ملاقات نماینده شاه با حاج مصطفی خمینی

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: جمهوری اسلامی با تلاش و مجاهدت امام راحل (ره) و همراهی مردم بصیر شکل گرفت.
کد خبر: ۹۵۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 02 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در ویژه برنامه‎های دهه فجر حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: در نیمه دوم سال ۴۱ نهضت امام خمینی (ره) آغاز شد و فرودین سال ۴۲ حادثه تلخ و سنگین مدرسه فیضیه و کشتار طلاب توسط نیرو‌های ظالم پهلوی اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ که مصادف با دوازدهم محرم بود امام خمینی (ره) را دستگیر کردند، اظهار کرد: خرداد همان سال کشتار بزرگ ۱۵ خرداد صورت گرفت، لذا امام خمینی (ره) ۱۵ خرداد را یوم‌الله نام‌گذاری کرد و ۱۵ خرداد ۴۲ در تاریخ به عنوان نقطه عطف نهضت اسلامی ثبت شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در عاشورای سال ۴۲ امام خمینی (ره) وقتی با آن صلابت و اقتدار در فیضیه سخنرانی تاریخی کردند، هیبت شاه برای اولین بار توسط یک روحانی و انسانی مستحکم و شجاع شکست و پس از آن سخنرانی امام خمینی (ره) دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در سال ۴۲ هیبت شاه و در سال ۴۳ هیبت آمریکایی‌ها را شکست، افزود: امام راحل در آبان سال ۴۳ یعنی پس از طرح کاپیتولاسیون توسط مستشاران آمریکایی و تصویب آن در مجلس شورای ملی سخنرانی کردند و در آن سخنرانی هیبت آمریکا را شکستند تا جایی که از طرف شاه شخصی به ملاقات حاج مصطفی خمینی آمد و گفت: هرچه می‌خواهید بگویید؛ اما علیه آمریکا صحبتی نکنید.

رحیمیان با اشاره به اینکه آخرین سخنرانی امام در ایران در ۴ آبان ۴۳ تا سخنرانی ایشان در ۱۲ بهمن ۵۷ بیش از ۱۴ سال طول کشید، گفت: جمهوری اسلامی با تلاش و مجاهدت امام راحل (ره) و همراهی مردم بصیر شکل گرفت.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی هر موقع جنگ شد، بخشی از خاک ایران به دست دشمنان افتاد، ولی پس از انقلاب اسلامی افزون بر پیشرفت‌های متعدد، یک وجب از خاک کشور را به هیچ بیگانه‌ای ندادیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر