بازدید 9070

خرید دوربین مدار بسته از دوربین مارکت

شرکت دوربین مارکت برای راحتی کاربران پکیج هایی از انواع دوربین مداربسته در نظر گرفته است که شامل تمامی مواردی که در راه اندازی یک دوربین مداربسته نیاز است میشود و در بسته های 2 عددی . 4 عددی . 6 عددی و 8 عددی موجود میباشد . که با توجه به دارا بودن تمام موارد مورد نیاز و تخفیف ویژه دوربین مارکت برای خریدران دوربین مداربسته بسیار مناسب و به صرفه میباشد .
کد خبر: ۹۵۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 02 February 2020

امروزه سیستم های حفاظتی و امنیتی به یک ابزار پر کاربرد و اساسی در زندگی روزمره مردم تبدیل شده است . در بین سیستم های امنیتی مختلف دوربین مدار بسته پرکاربرد ترین و مطرح ترین سیستم امنیتی میباشد . در این مقاله قصد داریم شما را با انواع سیستم های نظارت تصویری ، مدل های مختلف و راهنمای خرید دوربین مدار بسته آشنا کنیم .

خرید دوربین مدار بسته

انواع دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته از لحاظ تکنولوژی به 3 دسته تقسیم میشود.

  1. دوربین مدار بسته Analog (آنالوگ)
  2. دوربین مدار بسته AHD (آنالوگ اچ دی)
  3. دوربین مدار بسته IP (تحت شبکه)

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ در حال حاضر منسوخ شده و کاربرد چندانی ندارد ولی در این مقاله توضیحات مختصری درباره این نوع دوربین مدار بسته ارائه میدهیم . دوربین های آنالوگ در کیفیت های مختلف موجود می باشد و واحد اندازه گیری کیفیت آن TVL (TVLINE) میباشد . در حقیقت تصاویر آنالوگ از خط های عمودی کنار هم تشکیل شده است که به آن ها TVLINE میگویند  در نتیجه هرچه تعداد خط هایی که تشکیل دهنده تصویر هستند بیشتر باشد تصویر با کیفیت تری داریم . به عنوان مثال در دوربین مدار بسته 700 TVL برای تشکیل تصویر از 700 خط عمودی استفاده شده است و  دوربین 1000TVL  در مقایسه با دوربین قبلی از 300 خط بیشتر تشکیل شده در نتیجه تصویر با کیفیت تری ارائه میدهد . البته باید به این موضوع نیز دقت کرد که این مدل دوربین مداربسته حتی در بالاترین کیفیت ها هم از پایین ترین های  دو مدل دیگر دوربین مداربسته هم تصویر با کیفیت پایین تری ارائه میدهد . نحوه ی انتقال تصویر از دوربین های مداربسته آنالوگ به دستگاه DVR یا همان دستگاه ضبط کننده تصویر با استفاده از کابل کواکسیال استاندارد RG59 و فیش های BNC میباشد . در این نوع دوربین مدار بسته از هر دوربین یک کابل کواکسیال به دستگاه DVR کشیده میشود و امکان ادغام سیگنال ها و کابل کشی شبکه ای وجود ندارد یعنی به عنوان مثال اگر 8 عدد دوربین مداربسته داشته باشیم در نهایت 8 کابل کواکسیال به دستگاه DVR اتصال می یابد . همچنین هر دوربین نیاز به یک کابل برای تغذیه برق دوربین نیاز دارد تا برق 12 ولت مورد نیاز را از منبع تغذیه به دوربین برساند . دوربین های مداربسته آنالوگ با توجه به اینکه روی فرکانس استاندارد سیگنال های تلویزیونی کار میکند امکان اتصال مستقیم بدون دستگاه DVR به تلویزین از طریق سیم AV را دارد . باید توجه داشت در این نوع اتصال تصاویر در جایی ضبط نمیشود و فقط امکان دیدن در لحظه تصاویر وجو دارد .

دوربین مدار بسته AHD

AHD (Analog High Defination) در حال حاضر پرکاربرد ترین و بیشترین نوع دوربین های مداربسته میباشد این تکنولوژی نسل جدید دوربین های آنالوگ می باشد که با استفاده از تکنولوژی های به روز تر تولید شده و میتواند تصاویر دیجیتال را در بستر آنالوگ ارسال کند . نحوه ی کار این دوربین ها به این صورت است که تصاویر دیجیتال را بستر آنالوگ منتقل میکند و از طریق کابل کواکسیال میتوان تصاویر با کیفیت خیلی بالاتری نسبت به آنالوگ را دریافت کرد . تصاویر در سیستم AHD به صوت نقطه ای تشکیل شده و با پیکسل سنجیده میشود . به عنوان مثال در دوربین  2 مگاپیکسل که در حال حاضر پرکاربرد ترین در بین دوربین های مدار بسته میباشد 2 میلیون نقطه تصویر را تشکیل میدهد . دوربین های مداربسته AHD در کیفیت های 1 ، 1.3 ، 2 ، 2.4 ، 3 ، 4 و 5 مگاپیکسل موجود میباشد که البته بیشتر دوربین های موجود و کاربردی در بازار ایران دارای کیفیت تصویر 2 مگاپیکسلی میباشد . همچنین دوربین های 1 و 1.3 مگاپیکسل هم تقریبا در حال خارج شدن از بازار هستند و امروزه کابرد کمتری دارند .

انتقال تصاویر و نحوه کابل کشی در این دوربین ها دقیقا مانند دوربین مداربسته قبلی یعنی آنالوگ از طریق کابل کواکسیال ، فیش BNC و تغذیه 12 ولت میباشد و کابل کشی باید برای هر دوربین جداگانه انجام شود . با این تفاوت که دوربین های AHD با توجه به متفاوت بودن بازه فرکانسی نمیتواند تصویر را مسقتیما به تلویزیون ارسال کند و حتما نیاز به دستگاه DVR دارد .

در کنار تکنولوژی AHD تکنولوژی های مشابه دیگری هم توسط شرکت های بزرگ دوربین مداربسته به عنوان پروتکلی اختصاصی برای دوربین های تولیدی شرکت خودشان ایجاد شد که مطرح ترین آن ها HD-CVI توسط کمپانی داهوا و HD-TVI که به TURBO-HD  نیز معروف میباشد توسط شرکت هایک ویژن میباشد . که این دو تکنولوژی نیز در حالت کلی مانند AHD است و فقط در برخی جزئیات متفاوت میباشد .

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه بهترین نوع دوربین های مداربسته است  که در حال حاضر موجود میباشد . این دوربین ها تصاویر را دیجیتال ثبت و دیجیتال انتقال میدهد . نوع تشکیل تصویر همانند AHD به صورت پیکسلی میباشد و دارای رزولوشن های سیستم AHD و رزولوشن های بالاتر مانند 8 مگا پیکسل میباشد . اما باید به این نکته توجه کرد که به عنوان مثال دوربین مداربسته تحت شبکه 2 مگاپیکسل کیفیت بالاتری نسبت به دوربین مداربسته 2 مگاپیکسل AHD دارد زیرا همانطور که گفته شد هم ثبت و هم انتقال تصویر به صورت دیجیتال میباشد و هیچ گونه تبدیل پروتکلی انجام نمیشود . از دیگر مزایای سیستم تحت شبکه عدم نویز پذیری به دلیل انتقال تصویر روی کابل های شبکه twisted pair میباشد . نحوه کابل کشی در سیستم تحت شبکه به صورت کلی متفاوت از دو سیستم قبل میباشد کابل کشی و انتقال تصاویر توسط کابل شبکه CAT5 یا CAT6 انجام میشود  و نیازی به کابل کشی به صورت جداگانه برای هر دوربین تا دستگاه ضبط کننده نیست و سیگنال تصاویر توسط سوئیچ شبکه ادغام شده و در نهایت یک کابل به دستگاه ضبط کننده که در این سیستم به آن  NVR میگویند متصل میشود . این دوربین ها همچنین امکان مشاهده و ضبط تصاویر را بدون دستگاه NVR توسط کامپیوتر را دارا میباشد.

شما میتوانید انواع دوربین مداربسته های فوق را از وبسایت دوربین مارکت تهیه فرمایید . همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02191015108  تماس بگیرید

پکیج دوربین مداربسته شرکت دوربین مارکت

پکیج دوربین مداربسته

شرکت دوربین مارکت برای راحتی کاربران پکیج هایی از انواع دوربین مداربسته در نظر گرفته است که شامل تمامی مواردی که در راه اندازی یک دوربین مداربسته نیاز است میشود و در بسته های 2 عددی . 4 عددی . 6 عددی و 8 عددی موجود میباشد . که با توجه به دارا بودن تمام موارد مورد نیاز و تخفیف ویژه دوربین مارکت برای خریدران دوربین مداربسته بسیار مناسب و به صرفه میباشد . برای مشاهده پکیج دوربین مدار بسته به وبسایت دوربین مارکت مراجعه کنید . همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02191015108  تماس بگیرید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان