بازدید 10232
۲

هشدار پلیس فتا درباره رمز‌های دوم بانکی

رئیس پلیس فتای تهران گفت: افرادی که هنوز از رمز‌های ایستا برای تراکنش‌های بانکی خود استفاده می‌کنند، در معرض کلاهبرداری‌های اینترنتی هستند.
کد خبر: ۹۵۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 01 February 2020

 

به گزارش تابناک، سرهنگ تورج کاظمی در گفتگو با میزان درباره فعال سازی رمز‌های پویا گفت: قرار بود ماه گذشته، رمز‌های ایستا غیرفعال شده و همه کاربران بانکی از رمز‌های یک بار مصرف (پویا) استفاده کنند، اما هنوز این امر محقق نشده است.

وی درباره علت تاخیر در اجرای طرح اظهار کرد: بانک‌ها اعلام کردند در حال ایجاد زیرساخت‌ها هستند و به نظر می‌رسد تا بیستم بهمن ماه، اجرای این طرح سراسری شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: تاکنون دو بانک این طرح را ایجاد کرده اند، اما هنوز تعداد پرونده‌های کلاهبرداری و فیشینگ، کاهش پیدا نکرده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: برخی بانک‌ها اعلام کرده اند تراکنش‌های بانکی روزانه زیر صدهزارتومان، با همان رمز‌های ایستا قابل استفاده است.

وی افزود: ما پیگیر غیرفعال سازی رمز‌های دوم دائمی هستیم تا بتوانیم از از این طریق حساب‌های بانکی کاربران را در مقابل کلاهبرداران حفاظت کنیم.

سرهنگ کاظمی گفت: به نظر می‌رسد مردم تمایلی به استفاده از این رمز‌ها ندارند، اما متاسفانه این مسئله بستری برای کلاهبرداری‌ های اینترنتی ایجاد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
"به نظر می‌رسد مردم تمایلی به استفاده از این رمز‌ها ندارند، اما متاسفانه این مسئله بستری برای کلاهبرداری‌ های اینترنتی ایجاد کرده است"
چرا پلیس هزینه انجام این کار را برای مجرمین چندین برابر افزایش نمی دهد تا این جریان متوقف شود
جناب رییس فتا امکان پذیر نیست چون اکثر قریب باتفاق مردم بلد نیستند ، چون پیچیده و مشکل است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل