بازدید 21844
۶

زوج‌های ناجی اعدامی‌ها

بدهکاران مالی و اعدامی‌هایی که توسط زوج های نیکوکار از زندان و چوبه دار رهایی یافته و به آغوش خانواده برگشته اند
کد خبر: ۹۵۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 01 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، در روزهایی که بعضی‌ها ازدواج را یک معامله مالی می‌دانند و تجملات بلای جان‌شان شده است؛ حال‌مان خوب می‌شود وقتی زوج‌هایی را می‌بینیم که نخستین قدم زندگی مشترک‌شان را با اقدامی خیرخواهانه برمی‌دارند. زوج های نیکوکاری که با کمک مالی، زندانیان بدهکار مالی را آزاد یا از اعدام شدن فرد قابل بخشش جلوگیری می‌کنند.

بخشیده شدن افرادی که با یک لحظه عصبانیت، یک لحظه غفلت یا یک تصمیم نابخردانه، امروز به سرنوشتی همچون زندان یا حکم اعدام رسیده‌اند درحالی‌که می‌توانستند آزاد و در کنار خانواده‌شان باشند. هیچ چیز زیباتر از این نیست که یک زوج که با هم عهد کرده‌اند تا پایان مسیر زندگی‌شان در سختی‌ها و آسانی‌های زندگی کنار هم باشند، دست در دست هم بگذارند و در انجام یک کار خداپسندانه با یکدیگر مشارکت کنند. در همین جامعه ما زوج‌هایی هستند که این تصمیم بزرگ را گرفته‌اند و می‌خواهند با کارشان چند خانواده‌ را از شرایط بحرانی خارج کنند و شادی شان را با خانواده های دیگر به اشتراک بگذارند، به امید روزی که این شادی به تعداد آدم های روی زمین تکثیر شود. امروز به چند نمونه از این زوج ها که با همدلی به دنبال نشاندن لبخند روی لب خانواده های زیادی هستند، اشاره می کنیم.

زوج کرجی با کوله باری از محبت

زوج نیکوکار، خیرخواه و نیک اندیش البرزی با الگو گرفتن از مولای متقیان حضرت علی (ع)، کمک‌های شبانه و مخفیانه به نیازمندان و ایتام شهر را در برنامه زندگی خود دارند و ضامن بدهی و قرض درماندگان و گرفتاران می شوند تا رسم عاشقی را به درستی به جا آورند. این زوج با سخاوت که دوست ندارند نامشان فاش شود، با انفاق بخشی از اموال خود، موسسه خیریه ای را راه اندازی کردند تا با بهره گیری از مشاوران دلسوز، کمک های مالی خود را صرف امور خیر کنند.

آن ها یک جوان ۱۷ ساله شیرازی را که در زمین فوتبال مرتکب درگیری و قتل شده بود و توانایی پرداخت 85 میلیون تومان دیه به خانواده مقتول را نداشت، از پای چوبه دار نجات دادند. همین طور در ماجرای یک زن مسیحی که مرتکب قتل شده بود و بعد از تحمل ۱۷ سال زندان بدون داشتن هیچ ملاقاتی در فهرست اعدامیانی قرار گرفته بود که هیچ روزنه امیدی ندارند ، این زوج در کالبد فرشته های نجات از راه رسیدند و پای نامه آزادی او را امضا کردند. اما این پایان راه نبود.زوج نیکوکار در کنار آزادی سه نفر از پای چوبه دار، حدود ۱۳۰۰ بدهکار را از پشت میله های زندان به آغوش خانواده هایشان بازگردانند که در میان آن ها تعداد قابل توجهی مرد بدهکار که به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و مهریه زندانی شده بودند، چوپانی که درپی گم شدن یک راس گوسفند با یکی از اهالی درگیر و محکوم به پرداخت هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان جریمه شده بود، تخمه فروش دوره گردی که برای بدهی سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در زندان به سر می برد!، مرد افغانستانی که توان پرداخت ۷۶۰ هزار تومان چوب خریداری شده را نداشت !و ... وجود داشتند.
در کنار این کارها باید از کمک به سیل زدگان و آسیب دیدگان زلزله، پرداخت ودیعه مسکن برای خانواده های آبرومند، جشن ازدواج ۴۰ عروس و ... توسط این زوج نیکوکار البرزی و کمک هایی که از مردم جمع آوری کردند، هم گفت.

مهربانی زوج شیرازی

شاید برخی زوج ها در اول زندگی دغدغه خرید خانه، خودرو و سفرهای آن چنانی را داشته باشند اما در شیراز زوج جوانی دغدغه شان شده آزاد کردن زندانیانی که به دلیل بدهی در زندان افتاده اند. این زوج نیکوکار و جوان شیرازی برای این که بتوانند کمی در راه دغدغه شان گام بردارند به ستاد دیه استان فارس رفتند و به خاطر ارادتی که به ساحت مقدس حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) داشتند زمینه آزادی هشت زندانی را با پرداخت مبلغ ۵۰میلیون تومان بدهی فراهم کردند .آن ها معتقدند گاهی اوقات افرادی که جای شان زندان نیست اما به دلایلی مثل ناتوانی مالی در آن محبوس شده اند، باید با کمک خیران به آغوش خانواده بازگردند.

جشن عروسی ۸۰ میلیون نفری

واقعا نمی توان در کنار این زوج هایی که به دنبال کمک به زندانیان برای نجات از اعدام یا دیون مالی هستند، از زوج جوان ساکن میانه نگفت که در اقدامی خداپسندانه و انسان دوستانه برای همدردی با سیل‌زدگان، علاوه بر این که هزینه برگزاری جشن عروسی خود را به هموطنان سیل زده اهدا کردند، در کارت دعوت عروسی از بستگانشان خواسته‌اند تا هدایای عروسی را به حساب هلال احمر[۹۹۹۹] واریز و تصویر فیش واریزی را برای‌ آن ها ارسال کنند تا در آلبوم زندگی‌شان به عنوان یادگاری نگه دارند.

فرزانه نعمتی عروس جوانی که از خیر زرق و برق عروسی و پوشیدن لباس عروس برای کمک به مردم سیل زده گذشته به فارس گفته است: «تصمیم گرفتیم تا شادی زندگی‌مان را به چند ساعت و به مهمانان کم، محدود نکنیم بلکه این شادی را با یک جمعیت ۸۰ میلیونی تقسیم کنیم. هرچند ابتدا مخالف رسانه‌ای شدن این موضوع بودیم ولی وقتی دیدیم که این کار، تاثیرات مثبتی از جمله اختصاص هزینه تولد فرزند و مراسم ختم پدر به سیل‌زدگان را به همراه داشته، خوشحال شدیم.»

این‌که چه می‌شود یک زوج جوان در آستانه شروع زندگی مشترک‌شان، پا روی رویاهایشان می‌گذارند و در یک تصمیم ‏خیرخواهانه هزینه مراسم را صرف کمک به هموطنان‌ سیل‌زده می‌کنند، خود «اکبر ساجد» داماد جوان بهتر توضیح می‌دهد: «من وظیفه داشتم تا برای همسرم یک عروسی بگیرم و مقدمات عروسی نیز فراهم شده بود ولی وقتی هموطنانم در گوشه‌ای از کشورم دچار بلایی شدند، همسرم پیشنهاد لغو عروسی را داد تا هزینه آن را به سیل‌زدگان بدهیم.»

شادی‌هایمان را تقسیم کنیم

در کنار این زوج هایی که نوشتیم، زوج ها و افراد زیاد دیگری هستند که در کنار کارهای خیری که می کنند، باورشان این است که می توان با دست به دست دادن هم دوباره لبخند را به لب مردمانی که زیر بار مشکلات کمرشان خم شده است، بازگرداند و در کنار هم می شود مهربانی را تکثیر کرد. اما این اتفاق مادامی رخ می دهد که همه برای نشاندن لبخند روی لب های طفلی که منتظر پدر است یا پدری که زیر بار بدهی کمرش خم شده یا .... تلاش کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
دست این عزیزان درد نکنه ، اما حکومت آیا هزینه نگهداری یک زندانی با بدهی وی مقایسه میکند تا صرفه و صلاح هزینه سالیانه خودش را بسنجد ؟ شاید بهتر بود اینگونه زندانیان از طریق کاهش هزینه های جاری زندان مشکل آنها حل میشد
این قاتلا که ول میشن تو جامعه اگر دو روز بعد یکی دیگه رو زدن ترکوندن این فرشته ها جواب میدن؟
ازکجامیارن؟
این زن و شوهر که خواستند اسمشان فاش نشود بفرمایند ببینیم این همه پول زبان بسته را از کجا تامین میکنند.
نجات دادن اعدامی از پای چوبه دار گمراهیه نه کار خیر. چون تا قتل عمدی نباشه حکم اعدام صادر نمیشه. این حق اولیای دم هست که قاتل رو ببخشند ولی این معنیش این نیست که بخشش قاتل کار خیر هست
بسیار عالی .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر